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OALO
Off-Aerodrome Landing Ordinance
STOL aircraft
Short take-off and landing aircraft
VTOL
VTOL UAV
VTOL aeroplane
VTOL aircraft
VTOL drone
VTOL drone aircraft
VTOL-UAV
Vertical take off and landing UAV
Vertical take off and landing drone
Vertical take-off and landing aeroplane
Vertical take-off and landing aircraft
Vertical takeoff and landing aircraft
Vertical takeoff and landing unmanned aerial vehicle
Vertical-takeoff-and-landing drone
Vtol

Traduction de «Vertical take off and landing drone » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vertical-takeoff-and-landing drone [ vertical take off and landing drone | VTOL drone aircraft | VTOL drone ]

drone d'observation VTOL [ drone VTOL ]


vertical take-off and landing aircraft [ VTOL aircraft | vertical takeoff and landing aircraft | vertical take-off and landing aeroplane | VTOL aeroplane ]

avion à décollage et atterrissage verticaux [ ADAV,adav | aéronef à décollage et atterrissage vertical | aéronef à décollage et atterrissage verticaux ]


vertical takeoff and landing unmanned aerial vehicle [ VTOL-UAV | vertical take off and landing UAV | VTOL UAV ]

véhicule aérien sans pilote à décollage et atterrissage verticaux [ UAV à décollage et atterrissage verticaux ]


vertical take-off and landing aircraft | vtol | VTOL aircraft

avion à décollage et atterrissage verticaux | adav | aéronef à atterrissage et décollage verticaux | avion à décollage et atterrissage vertical | adav


vertical take-off and landing aircraft | VTOL aircraft

avion à décollage et atterrissage verticaux | ADAV


vertical take-off and landing aircraft | VTOL aircraft

avion à décollage et atterrissage verticaux [ ADAV ]




Ordinance of 14 May 2014 on Aircraft Taking Off and Landing outside Aerodromes | Off-Aerodrome Landing Ordinance [ OALO ]

Ordonnance du 14 mai 2014 sur les atterrissages et les décollages d'aéronefs en dehors des aérodromes | Ordonnance sur les atterrissages en campagne [ OSAC ]


short take-off and landing aircraft | STOL aircraft

avion à décollage et atterrissage courts | ADAC


short take-off and landing aircraft | STOL aircraft

avion à décollage et atterrissage courts [ ADAC ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
“air-taxiing” means movement of a helicopter/vertical take-off and landing (VTOL) above the surface of an aerodrome, normally in ground effect and at a ground speed normally less than 37 km/h (20 kts); ’.

“circulation en vol rasant”, le déplacement d'un hélicoptère/aéronef à décollage et atterrissage verticaux (ADAV) au-dessus de la surface d'un aérodrome, normalement dans l'effet de sol et à une vitesse sol inférieure à 37 km/h (20 kts); ».


(a) place a closed marking over the letter “H”, where the letter “H” identifies the helicopter take-off and landing area, or, where no letter identifies the helicopter take-off and landing area, over the centre of the area; or

a) apposer une marque de zone fermée sur la lettre « H » qui sert de marque d’identification de cette aire ou, en l’absence d’une telle lettre, apposer la marque de zone fermée au centre de cette aire;


(9) Subject to subsection (10), where a heliport is used at night for the take-off or landing of helicopters, the operator of the heliport shall illuminate the entire take-off and landing area with floodlights or

(9) Sous réserve du paragraphe (10), lorsqu’un héliport est utilisé la nuit pour le décollage ou l’atterrissage d’hélicoptères, l’exploitant de l’héliport doit éclairer l’ensemble de l’aire de décollage et d’atterrissage par des projecteurs ou délimiter cette aire par l’un des moyens suivants :


(10) No person shall conduct or attempt to conduct a take-off or landing in an aircraft until there is no apparent risk of collision with any aircraft, person, vessel, vehicle or structure in the take-off or landing path.

(10) Il est interdit d’effectuer ou de tenter d’effectuer le décollage ou l’atterrissage d’un aéronef lorsqu’il existe un risque apparent d’abordage avec un autre aéronef, une personne, un navire, un véhicule ou une structure sur la trajectoire de décollage ou d’atterrissage.


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(ii) normal take-offs and landings and crosswind take-offs and landings, up to 100% of the crosswind component specified by the aircraft manufacturer,

(ii) les décollages et les atterrissages normaux et les décollages et les atterrissages par vent de travers, jusqu’à 100 % de la composante vent de travers précisée par le constructeur de l’aéronef,


2 (1) Subject to section 5, it is prohibited for a person to conduct a take-off or landing of an aircraft in a park, other than in a park set out in column I of the schedule at a take-off and landing location set out in column II.

2 (1) Sous réserve de l’article 5, il est interdit de faire décoller ou atterrir un aéronef dans un parc, à l’exception des parcs énumérés à la colonne I de l’annexe et des endroits de décollage et d’atterrissage indiqués à la colonne II.


‘Commercial air transport movements’ means the sum of take-offs and landings involving the transport of passengers, cargo or mail, for remuneration or hire, calculated as an average over the three years preceding the adoption of the performance plan, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats used.

«mouvements de transport aérien commerciaux», le total des décollages et atterrissages effectués pour le transport de voyageurs, de marchandises ou de courrier, contre rémunération ou en vertu d’une location, calculé en moyenne sur les trois années précédant l’adoption du plan de performance, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés.


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés, le nombre de mouvements étant la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages au cours des trois années antérieures.


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take ...[+++]

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où o ...[+++]


commercial air transport with less than 10 000 movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, ‘movements’ being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

transport aérien commercial de moins de 10 000 mouvements par an sans tenir compte de la masse maximale au décollage et du nombre de sièges de passager, les mouvements étant comptés comme la somme des décollages et atterrissages et calculés en moyenne annuelle sur les trois années précédentes.




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'Vertical take off and landing drone' ->

Date index: 2023-03-23
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