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Adapt to different weather conditions
All-weather flight operation
All-weather operating
All-weather radar operation
Aviation surveillance radars
Effect of weather on mining
How weather affects mining
Meteorological radar
Meteorological radar system
Operate in different climatic situations
Operations of surveillance radars
Perform activities in various weather conditions
Secondary surveillance radar equipment
Surveillance radars
Weather Radar Operator
Weather radar
Weather radar equipment
Weather radar system
Weather watch radar

Traduction de «Weather Radar Operator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


all-weather radar operation

opération radar tout temps


weather radar | weather watch radar

radar de météorologie | radar de temps | radar météo | radar météorologique | radar mêtêorologique de surveillance | radiodétecteur météorologique


all-weather flight operation | all-weather operating

service tous temps


aviation surveillance radars | operations of surveillance radars | secondary surveillance radar equipment | surveillance radars

radars de surveillance


weather radar equipment

équipement radar météorologique


meteorological radar system [ weather radar system ]

système radar météorologique


weather radar | meteorological radar

radar météorologique


operate in different climatic situations | operate in environments with extreme weather conditions | adapt to different weather conditions | perform activities in various weather conditions

s'adapter à différentes conditions climatiques


effect of weather on mining | how weather affects mining | impact of meteorological phenomena on mining operations | impacts of meteorological phenomena on mining operations

incidence des phénomènes météorologiques sur les activités minières
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
703.65 No person shall operate an aircraft with passengers on board in IMC when current weather reports or forecasts indicate that thunderstorms may reasonably be expected along the route to be flown, unless the aircraft is equipped with thunderstorm detection equipment or weather radar equipment.

703.65 Il est interdit d’utiliser un aéronef en IMC ayant des passagers à bord, dans les cas où il est raisonnable de croire, d’après les derniers bulletins météorologiques ou les dernières prévisions météorologiques, qu’il surviendra des orages sur la route prévue, à moins que l’aéronef ne soit muni d’un détecteur d’orage ou d’un radar météorologique de bord.


704.64 No person shall operate an aircraft with passengers on board in IMC when current weather reports or forecasts indicate that thunderstorms may reasonably be expected along the route to be flown, unless the aircraft is equipped with thunderstorm detection equipment or weather radar equipment.

704.64 Il est interdit d’utiliser un aéronef en IMC ayant des passagers à bord, dans les cas où il est raisonnable de croire, d’après les derniers bulletins météorologiques ou les dernières prévisions météorologiques, qu’il surviendra des orages sur la route prévue, à moins que l’aéronef ne soit muni d’un détecteur d’orage ou d’un radar météorologique de bord.


(e) no high-energy-emitting equipment, including high-frequency radios and airborne weather radar, is being operated unless the aircraft flight manual contains procedures for its use during fuelling and those procedures are followed;

e) aucun équipement à émission à haute énergie, y compris les radios hautes fréquences et le radar météorologique de bord, n’est en marche à moins qu’une procédure d’utilisation de ce matériel pendant l’avitaillement en carburant ne soit prévue dans le manuel de vol de l’aéronef et qu’elle ne soit suivie;


Other key features include a fully marinized structure and engines for continuous corrosion resistant operations in a maritime environment; extensive use of composites to increase resistance to corrosion fatigue; state-of-the-art crash-worthiness features in the areas of structural design, load attenuation, passenger safety, payload retention, fire suppression, and emergency escape; triple redundant digital fly-by-wire flight controls and hydraulic systems; Rolls-Royce AE 1107C engines, which share the same engine core as found on the CC-130J; modern avionics with glass cockpit displays; a number of ...[+++]

Voici d'autres caractéristiques clés: structure et moteurs entièrement marinisés pour assurer le fonctionnement continu et prévenir la corrosion dans un environnement maritime; utilisation accrue de matériaux composites pour augmenter la résistance à la corrosion et à la fatigue; caractéristiques de pointe en matière de résistance à l’écrasement en ce qui a trait à la conception structurale, l’atténuation des charges, la sécurité des passagers, la rétention de la charge utile, la suppression des incendies, et l’évacuation d’urgence; commandes de vol et systèmes hydrauliques numériques (fly-by-wire) à triple redondance; turbopropulseurs AE1107C de Rolls-Royce (noyau central identique à celui du CC-130J); avionique moderne dotée d’écrans cathodiques; ...[+++]


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An unpressurised aeroplane having a maximum approved passenger seating configuration of more than 9 seats after 1 April 1999, unless it is equipped with airborne weather radar equipment whenever such an aeroplane is being operated at night or in instrument meteorological conditions in areas where thunderstorms or other potentially hazardous weather conditions, regarded as detectable with airborne weather radar, may be expected to exist along the route.

un avion non pressurisé, dont la configuration maximale approuvée en sièges passagers est supérieure à 9 après le 1er avril 1999, à moins qu'il ne soit équipé d'un radar météorologique embarqué, lorsqu'un tel avion est exploité de nuit ou dans des conditions météorologiques de vol aux instruments dans des régions où des orages, ou autres conditions météorologiques présentant un risque potentiel, détectables par un radar météorologique, peuvent être supposés exister sur le trajet.


As effectively all radio frequencies are already used, the challenge was to enable short-range radar devices to operate in frequency bands at present used for other important purposes, including mobile telephony, weather satellites, radio telescopes and police radars.

Toutes les fréquences radio étant utilisées, la difficulté consistait à faire fonctionner les radars de courte portée dans les bandes de fréquences utilisées par d'autres services importants tels que la téléphonie mobile, les satellites météorologiques, les radiotélescopes et les radars de police.


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