Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
MESTO
Removal without formal procedure
Remove without formal procedure
Resolve without resorting to formal recourse
Specialist doctor without official qualifications
Staff Qualification
Transportation loan granted without qualification
Without formal qualifications

Traduction de «Without formal qualifications » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


specialist doctor without official qualifications | MESTO [Abbr.]

médecin spécialiste sans titre officiel | MESTO [Abbr.]


mutual recognition of diplomas, certificates and other evidence of formal qualifications

reconnaissance mutuelle des diplômes, certificats et autres titres


removal without formal procedure

renvoi sans décision formelle


remove without formal procedure

renvoyer sans décision formelle


resolve without resorting to formal recourse

résoudre sans avoir recours à une procédure en bonne et due forme


Staff Qualification (Formal)

Qualification d'état-major (Diplômé)


transportation loan granted without qualification

prêt de transport accordé sans condition [ prêt de transport inconditionnel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In relation to the objective of raising education levels and reducing the numbers of those leaving school without formal qualifications, the Council adopted three European Benchmarks in May 2003.

Pour ce qui est de l'objectif visant le relèvement des niveaux d'éducation et la réduction du nombre de jeunes quittant l'école sans diplôme , le Conseil a adopté trois critères européens de référence en mai 2003.


3. Raising education levels, and reducing the numbers of those leaving school without formal qualification

3. Relèvement des niveaux éducatifs et réduction du nombre de jeunes quittant l'école sans diplôme


12. Welcomes the Commission's proposal to establish by 2004 a network of industry/educational advisory bodies to strengthen cooperation between the world of work and the education systems as a whole and calls on the Commission to examine how such a network can help to tackle the high share of the population in the EU leaving school without formal qualifications;

12. se félicite de la proposition de la Commission visant à établir, d'ici 2004, un réseau d'instances consultatives des secteurs professionnel et de l'éducation en vue de renforcer la coopération entre le monde du travail et l'ensemble des systèmes d'éducation, et invite la Commission à examiner les moyens qui permettront à ce réseau de contribuer à limiter le pourcentage élevé de ceux qui, dans l'UE, quittent l'école sans qualifications reconnues;


12. Welcomes the Commission’s proposal to establish by 2004 a network of industry/educational advisory bodies to strengthen cooperation between the world of work and the education systems as a whole and calls on the Commission to examine how such a network can help to tackle the high share of the population in the EU leaving school without formal qualifications;

12. se félicite de la proposition de la Commission visant à établir, d'ici 2004, un réseau d'instances consultatives des secteurs professionnel et de l'éducation en vue de renforcer la coopération entre le monde du travail et l'ensemble des systèmes d'éducation, et invite la Commission à examiner les moyens qui permettront à ce réseau de contribuer à limiter le pourcentage élevé de ceux qui, dans l'UE, quittent l'école sans qualifications reconnues;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Without prejudice to Article 23(4), with regard to nationals of Member States whose evidence of formal qualifications as a veterinary surgeon was issued by, or whose training commenced in, Estonia before 1 May 2004, Member States shall recognise such evidence of formal qualifications as a veterinary surgeon if it is accompanied by a certificate stating that such persons have effectively and lawfully been engaged in the activities in question in Estonia for at least five co ...[+++]

Sans préjudice de l'article 23, paragraphe 4, pour les ressortissants des États membres dont les titres de formation de vétérinaire ont été délivrés par l'Estonie ou dont la formation a commencé dans cet État avant le 1 mai 2004, les États membres reconnaissent ces titres de formation de vétérinaire s'ils sont accompagnés d'une attestation déclarant que ces personnes ont effectivement et licitement exercé en Estonie les activités en cause pendant au moins cinq années consécutives au cours des sept années précédant la date de délivrance de l'attestation.


2. Without prejudice to paragraph 1, every Member State shall recognise the following evidence of formal qualifications and shall, for the purposes of access to and pursuit of the professional activities of an architect performed, give them the same effect on its territory as evidence of formal qualifications which it itself issues: certificates issued to nationals of Member States by the Member States which have enacted rules governing the access to a ...[+++]

2. Sans préjudice du paragraphe 1, chaque État membre reconnaît, en leur donnant en ce qui concerne l'accès aux activités professionnelles d'architecte et l'exercice de celles-ci sous le titre professionnel d'architecte le même effet sur son territoire qu'aux titres de formation qu'il délivre, les attestations délivrées aux ressortissants des États membres par les États membres qui ont édicté des règles en matière d'accès aux activités d'architecte et d'exercice de ces activités aux dates suivantes:


There is still a worryingly high share of the population leaving school without formal qualifications, the average rate of this 'early school leaving' across in the EU being 18.5% in 2000, ranging in different Member States from 8% to more than 40% (Annex II, pt.5).

Il est inquiétant de constater qu'encore aujourd'hui, une part importante de la population quitte l'école sans titre ni diplôme: en 2000, le taux moyen d'"abandon scolaire prématuré" dans l'UE était de 18,5 %, variant de 8 % à plus de 40 % selon les États membres (annexe II, point 5).


The share of the population leaving school without formal qualifications must also be reduced [19] in order to improve the employability and adaptability of a greater number of workers on the labour market.

La part de la population quittant l'école sans titre ni diplôme doit également être réduite [19] afin d'améliorer la capacité d'insertion professionnelle et d'adaptation d'un grand nombre de travailleurs sur le marché du travail.


- having regard to the two former "Human Resources" Initiatives, ADAPT which addressed the human resources aspects of industrial change and EMPLOYMENT with its four distinct strands: NOW for developing equal opportunities for women in the labour market, HORIZON for disabled and other disadvantaged groups, YOUTHSTART for young people without formal qualifications and INTEGRA for people excluded or at risk of exclusion from the labour market,

- vu les deux précédentes initiatives "Ressources humaines”: ADAPT, qui portait sur les aspects "Ressources humaines” des mutations industrielles ; et EMPLOI, avec ses quatre volets distincts: NOW (développement de l'égalité des chances pour les femmes sur le marché de l'emploi), HORIZON (personnes handicapées et autres catégories défavorisées), YOUTHSTART (jeunes non qualifiés) et INTEGRA (personnes exclues ou risquant d'être exclues du marché de l'emploi),


WHEREAS THE COORDINATION REFERRED TO ABOVE WAS NOT INTENDED TO HARMONIZE ALL THE PROVISIONS OF THE MEMBER STATES ON THE TRAINING OF SPECIALISTS AND IT IS NEVERTHELESS APPROPRIATE TO PROCEED WITH THE MUTUAL RECOGNITION OF DIPLOMAS , CERTIFICATES AND OTHER EVIDENCE OF FORMAL QUALIFICATIONS AS A SPECIALIST WHICH ARE NOT COMMON TO ALL THE MEMBER STATES , WITHOUT HOWEVER EXCLUDING THE POSSIBILITY OF SUBSEQUENT HARMONIZATION IN THIS FIELD ; WHEREAS IT WAS CONSIDERED IN THIS CONNECTION THAT RECOGNITION OF DIPLOMAS , CERTIFICATES AND OTHER EVIDENCE OF FORMAL QUALIFICATIONS AS A SPECIALIST MUST BE RESTRICTED TO THOSE MEMBER STATES WHERE SUCH SPECIALIZATION IS KNOWN ;

CONSIDERANT QUE LA COORDINATION VISEE CI-DESSUS N'AYANT PAS POUR EFFET D'HARMONISER L'ENSEMBLE DES DISPOSITIONS DES ETATS MEMBRES RELATIVES A LA FORMATION DES MEDECINS SPECIALISTES , IL CONVIENT NEANMOINS DE PROCEDER A LA RECONNAISSANCE MUTUELLE DES DIPLOMES , CERTIFICATS ET AUTRES TITRES DE MEDECIN SPECIALISTE QUI NE SONT PAS COMMUNS A TOUS LES ETATS MEMBRES , SANS QUE SOIT EXCLUE LA POSSIBILITE D'UNE HARMONISATION ULTERIEURE DANS CE DOMAINE ; QU'IL A ETE ESTIME A CE SUJET QU'IL FALLAIT LIMITER LA RECONNAISSANCE DE CES DIPLOMES , CERTIFICATS ET AUTRES TITRES DE MEDECIN SPECIALISTES AUX SEULS ETATS MEMBRES CONNAISSANT LES SPECIALISATIONS EN CAUSE ;




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Without formal qualifications' ->

Date index: 2024-04-17
w