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Collaborate with circus members
Collaborate with different groups
EC Mint Directors Working Group
Federal-Provincial Working Group on Indoor Air Quality
MDWG
Mint Directors Working Group
Mint Directors Working Group on euro coins
SYMM
SYMM working group
Synchronized Multimedia working group
Task force
Task group
Team working in metal manufacture
Translation Working Group
Work Description Translation Working Group
Work group
Work in metal manufacture teams
Work in metal manufacturing group
Work with circus group
Work with different target groups
Work with group at the circus
Work with target groups that are different
Work with the group of the circus
Work with various target groups
Working Group - Translation of Work Descriptions
Working Group 32
Working Group on Indoor Air Quality
Working group
Working in metal manufacture team
Working party

Traduction de «Working Group 32 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Work Description Translation Working Group [ Translation Working Group | Working Group - Translation of Work Descriptions and UCS Materials | Working Group - Translation of Work Descriptions ]

Groupe de travail sur la traduction des descriptions de travail [ Groupe de travail sur la traduction | Groupe de travail sur la traduction des descriptions de travail et du matériel sur la NGC ]


Working Group on the Global Change and the Sea/Air Exchange of Chemicals [ Working Group 32 ]

Groupe de travail sur les changements à l'échelle planétaire et l'échange de substances chimiques entre l'air et la mer


Federal-Provincial Working Group on Indoor Air Quality in the Office Environment [ Working Group on Indoor Air Quality in the Office Environment | Working Group on Indoor Air Quality | Federal-Provincial Working Group on Indoor Air Quality ]

Groupe de travail fédéral-provincial sur la qualité de l'air à l'intérieur des bureaux [ Groupe de travail sur la qualité de l'air ambiant intérieur dans les immeubles | Groupe de travail sur la qualité de l'air ambiant à l'intérieur | Groupe de travail fédéral-provincial sur la qualité de l'air ambiant intérieur ]


collaborate with different groups | work with target groups that are different | work with different target groups | work with various target groups

travailler avec différents groupes cibles


task force | task group | work group | working group | working party

groupe de travail | groupe d'étude


work with group at the circus | work with the group of the circus | collaborate with circus members | work with circus group

travailler avec une troupe de cirque


EC Mint Directors Working Group | Mint Directors Working Group | Mint Directors Working Group on euro coins | MDWG [Abbr.]

Groupe de travail des directeurs des Monnaies | Groupe de travail des directeurs des Monnaies des Etats membres | Groupe des directeurs des Monnaies de la CE | GTDM [Abbr.]


Synchronized Multimedia working group | SYMM | SYMM working group

groupe de travail SYMM




team working in metal manufacture | work in metal manufacturing group | work in metal manufacture teams | working in metal manufacture team

travailler au sein d’équipes de production de métaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Work is also needed on documents for voluntary use, such as regulatory guidance[29], European or international standards[30], advice from Scientific Committees[31] etc. Similarly, ethical issues have to be dealt with, as indicated by the European Group on Ethics in Science and New Technologies (EGE).[32]

Des travaux sont également nécessaires en ce qui concerne les documents utilisés sur une base volontaire, tels que les orientations réglementaires[29], les normes européennes ou internationales[30], les avis des comités scientifiques[31], etc. De même, les questions éthiques devront être prises en compte, comme l’indique le Groupe européen d’éthique des sciences et des nouvelles technologies (EGE)[32].


32. Calls on the parties involved to take measures in order to improve the work of the domestic advisory groups; takes the view that all domestic advisory groups must be fully independent;

32. demande aux parties concernées de prendre des mesures pour améliorer le fonctionnement des groupes consultatifs internes; estime que tous les groupes consultatifs internes doivent être pleinement indépendants;


32. Recognises the progress made since 2007 with Fisheries Local Action Groups working with Leader Local Action Groups (LAGs) as an example of how future CLLD could combine funds at local level across the funds covered by the CPR; highlights the example of 11 local partnerships in Denmark that use both the EARDF (Leader) and the European Fisheries Fund (Axis 4) to fund projects using the same delivery system and administration;

32. reconnaît les progrès accomplis depuis 2007 par les groupes d'action locale de la pêche travaillant avec les groupes d'action locale Leader comme étant un exemple d'une manière dont les futures stratégies de développement local menées par les acteurs locaux pourraient combiner, au niveau local, les différents Fonds couverts par le RPDC; souligne l'exemple danois de onze partenariats locaux qui ont recours à des financements issus à la fois du Feader (Leader) et du Fonds européen pour la pêche (axe 4) pour des projets qui partagent un même mécanisme de mise en œuvre et une même administration;


32. Recognises the progress made since 2007 with Fisheries Local Action Groups working with LEADER Local Action Groups (LAGs) as an example of how future CLLD could combine funds at local level across the funds covered by the CPR; highlights the example of 11 local partnerships in Denmark that use both the EARDF (LEADER) and the European Fisheries Fund (Axis 4) to fund projects using the same delivery system and administration;

32. reconnaît les progrès accomplis depuis 2007 par les groupes d'action locale de la pêche travaillant avec les groupes d'action locale LEADER comme étant un exemple d'une manière dont les futures stratégies de développement local menées par les acteurs locaux pourraient combiner, au niveau local, les différents Fonds couverts par le RPDC; souligne l'exemple danois de onze partenariats locaux qui ont recours à des financements issus à la fois du Feader (LEADER) et du Fonds européen pour la pêche (axe 4) pour des projets qui partagent un même mécanisme de mise en œuvre et une même administration;


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32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access to validation of acquired experience and to life-long training, as a means of reducing poverty by securin ...[+++]

32. estime qu'une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d'efficacité des instruments de protection s'accompagne d'un renforcement déterminé des parcours d'éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d'éducation plus inclusifs qui combattent l'abandon scolaire et permettent l'accès des jeunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; soutient l'accès à la validation d'acquis d'expérience et à la formation tout au long de la vie dans la réd ...[+++]


32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access to validation of acquired experience and to life-long training, as a means of reducing poverty by securin ...[+++]

32. estime qu'une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d'efficacité des instruments de protection s'accompagne d'un renforcement déterminé des parcours d'éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d'éducation plus inclusifs qui combattent l'abandon scolaire et permettent l'accès des jeunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; soutient l'accès à la validation d'acquis d'expérience et à la formation tout au long de la vie dans la réd ...[+++]


An appropriate development of the EQAVET model, possibly with a stronger focus on the quality of learning outcomes, is a measure suggested by the European working group on quality in adult learning (therefore also in continuing VET), with a view to an overarching lifelong learning quality assurance approach in a longer term[32].

Développer de façon adéquate le modèle du CERAQ en renforçant éventuellement l’importance accordée à la qualité des acquis de l’apprentissage est une mesure proposée par le groupe de travail européen sur la qualité de l’éducation et de la formation des adultes (elle concerne donc également l’EFPC), en vue de créer, à plus long terme, une approche globale de l'assurance de la qualité pour l’apprentissage tout au long de la vie[32].


The Forum shall be responsible for giving opinions in relation to the elaboration and the amendment of the working plan (provided for in Article 16 of Directive 2005/32) which is to draw up an indicative list of the product groups which will be regarded as having priority for the adoption of implementing measures.

Le forum est chargé de donner des avis concernant l’élaboration et la modification du plan de travail (prévu à l’article 16 de la directive 2005/32) qui doit fixer une liste indicative de groupes de produits qui seront considérés comme prioritaires pour l'adoption de mesures d'exécution.


(32) It is appropriate to exclude certain service, supply and works contracts awarded to an affiliated undertaking having as its principal activity the provision of such services, supply or works to the group of which it is part, rather than offering them on the market.

(32) Il convient d'exclure certains marchés de services, de fournitures et de travaux attribués à une entreprise liée dont l'activité principale est de fournir ces services, fournitures ou travaux au groupe auquel elle appartient et non de les commercialiser sur le marché.


(32) It is appropriate to exclude certain service, supply and works contracts awarded to an affiliated undertaking having as its principal activity the provision of such services, supply or works to the group of which it is part, rather than offering them on the market.

(32) Il convient d'exclure certains marchés de services, de fournitures et de travaux attribués à une entreprise liée dont l'activité principale est de fournir ces services, fournitures ou travaux au groupe auquel elle appartient et non de les commercialiser sur le marché.


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