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Multi-modal logistics administering
Operate multi-modal logistics
Provide a global logistics service
Provide global logistics services
Scrutinise logistic changes
Simplification of administrative formalities
Test logistic changes

Traduction de «a4 logistics administration » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
A4 Logistics Administration [ A4 Log Admin ]

A4 Logistique - Administration [ A4 Log Admin ]




A4 Logistic Support Planning Team [ A4 Log SPT ]

A4 Équipe de la planification du soutien logistique [ A4 EPS Log ]


administration of multi-modal logistics | operate multi-modal logistics | administer multi-modal logistics | multi-modal logistics administering

gérer la logistique multi-modale


analyse logistic change | scrutinise logistic changes | analyse logistic changes | test logistic changes

analyser des changements logistiques


provide global logistics services | respond to requests for logistical services from all over the world | provide a global logistics service | respond to requests for logistics services from all over the world

répondre aux demandes de services logistiques à travers le monde


Administration and Logistics Service

Service Administration et logistique


logistic support | logistical support | logistics support

soutien logistique


logistic support | logistical support

support logistique


administrative formalities [ administrative burden | administrative cost | administrative simplification | bureaucracy | cost of administration | cost of administrative formalities | simplification of administrative formalities | Bureaucracy(STW) | bureaucracy(UNBIS) ]

formalité administrative [ bureaucratie | charge administrative | coût administratif | coût de l'administration | coût des formalités administratives | simplification administrative | simplification des formalités administratives ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Logistics flows, in particular multimodal flows, can be assisted by one-stop administrative shopping or single windows where all customs (and other related) formalities are carried out in a co-ordinated way while the customer only has a single contact point with the administrations and submits the necessary documents only once.

Les flux logistiques, en particulier multimodaux, peuvent être facilités par un guichet administratif unique ou des interfaces uniques, où toutes les formalités douanières (et autres formalités connexes) sont effectuées de manière coordonnée. Le client n'a alors qu'un seul point de contact avec les administrations et ne soumet les documents nécessaires qu'une seule fois.


A specific role for interoperability could be found in the exchange of information between businesses and administrations, while the interconnectivity in business-to-business and business-to-consumer logistics is also vitally important.

L’interopérabilité pourrait jouer un rôle spécifique dans l’échange d’informations entre les entreprises et les administrations, mais l’interconnectivité dans la logistique d’entreprise à entreprise et la logistique entre les entreprises et leurs clients est tout aussi importante.


HR - Human Resources and Security + OIB (Office for Infrastructure and Logistics in Brussels) + OIL (Offices for Infrastructure and Logistics in Luxembourg) + PMO (Office for Administration and Payment of Individual Entitlements) || 2.29 || 2.34 || 2.98

HR – Ressources humaines et sécurité + OIB (Offices pour les infrastructures et la logistique à Bruxelles) + OIL (Offices pour les infrastructures et la logistique à Luxembourg) + PMO (Office de gestion et de liquidation des droits individuels) || 2,29 || 2,34 || 2,98


48. Insists that bureaucratic hurdles should be reduced for all forms of transport; calls for greater simplification and harmonisation of documents and administrative and customs procedures, which should be practical, efficient and workable for all parties along the logistics chain; calls on the Commission to submit a proposal for establishing an electronic framework for multimodal transport of goods (e-Freight), achieving paperless, seamless information flows along the whole transport logistics chain, taking into account existing w ...[+++]

48. insiste sur la nécessité de réduire les obstacles bureaucratiques dans toutes les formes de transport; souhaite que les documents et les procédures administratives et douanières soient simplifiés, harmonisés et rendus pratiques, efficaces et utilisables pour chaque acteur faisant partie de la chaîne logistique; invite la Commission à soumettre une proposition relative à l'établissement d'un cadre électronique pour le transport multimodal de marchandises (fret électronique) permettant des flux d'information sans papier fluides le ...[+++]


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48. Insists that bureaucratic hurdles should be reduced for all forms of transport; calls for greater simplification and harmonisation of documents and administrative and customs procedures, which should be practical, efficient and workable for all parties along the logistics chain; calls on the Commission to submit a proposal for establishing an electronic framework for multimodal transport of goods (e-Freight), achieving paperless, seamless information flows along the whole transport logistics chain, taking into account existing w ...[+++]

48. insiste sur la nécessité de réduire les obstacles bureaucratiques dans toutes les formes de transport; souhaite que les documents et les procédures administratives et douanières soient simplifiés, harmonisés et rendus pratiques, efficaces et utilisables pour chaque acteur faisant partie de la chaîne logistique; invite la Commission à soumettre une proposition relative à l'établissement d'un cadre électronique pour le transport multimodal de marchandises (fret électronique) permettant des flux d'information sans papier fluides le ...[+++]


(b)port facilities, freight terminals, logistics platforms and freight villages located outside the port area but associated with the port operations, information and communication technologies (ICT) such as electronic logistics management systems, and safety and security and administrative and customs procedures in at least one Member State.

b)les équipements portuaires, les terminaux de marchandises, les plateformes logistiques et les chantiers terminaux situés en dehors de la zone portuaire mais liés aux opérations portuaires, les technologies d'information et de communication (TIC) telles que les systèmes électroniques de gestion logistique, les procédures de sécurité et de sûreté et les procédures administratives et douanières dans au moins un État membre.


port facilities, freight terminals, logistics platforms and freight villages located outside the port area but associated with the port operations, information and communication technologies (ICT) such as electronic logistics management systems, and safety and security and administrative and customs procedures in at least one Member State.

les équipements portuaires, les terminaux de marchandises, les plateformes logistiques et les chantiers terminaux situés en dehors de la zone portuaire mais liés aux opérations portuaires, les technologies d'information et de communication (TIC) telles que les systèmes électroniques de gestion logistique, les procédures de sécurité et de sûreté et les procédures administratives et douanières dans au moins un État membre.


(b) port facilities, freight terminals, logistics platforms and freight villages located outside the port area but associated with the port operations, information and communication technologies (ICT) such as electronic logistics management systems, safety and security and administrative and customs procedures in at least one Member State;

(b) les équipements portuaires, les terminaux ferroviaires de marchandises, les plateformes logistiques situés en-dehors de la zone portuaire mais liés aux opérations portuaires, les technologies d'information et de communication (TIC) telles que les systèmes électroniques de gestion logistique, les procédures de sécurité et de sûreté et les procédures administratives et douanières dans au moins un État membre;


6. Encourages the continuation of structural and organisational reforms that aim to achieve greater efficiencies without jeopardising legislative excellence and the quality of working conditions; supports organisational innovation to improve Parliament’s effectiveness and the Members’ quality of services and working conditions, including, but not limited to, more efficient structuring of Parliament’s working rhythm, ‘demand-driven’ translation and interpretation services (without endangering the principle of multilingualism), optimal logistical solutions including transport logistics for Members and their assistants, savings in catering ...[+++]

6. encourage la poursuite des réformes structurelles et organisationnelles destinées à parvenir à un meilleur rendement sans nuire à l'excellence législative ou à la qualité des conditions de travail; soutient l'innovation dans l'organisation afin d'améliorer l'efficacité du Parlement et la qualité des services et des conditions de travail des députés, notamment par une organisation plus efficace du rythme de travail du Parlement, des services de traduction et d'interprétation axés sur la demande (sans remettre en cause le principe du multilinguisme), l'optimalisation des solutions logistiques, dont la logistique des transports pour les ...[+++]


6. Encourages the continuation of structural and organisational reforms that aim to achieve greater efficiencies without jeopardising legislative excellence and the quality of working conditions; supports organisational innovation to improve Parliament’s effectiveness and the Members’ quality of services and working conditions, including, but not limited to, more efficient structuring of Parliament’s working rhythm, and translation and interpretation services (without endangering the principle of multilingualism), optimal logistical solutions including transport logistics for Members and their assistants, savings in catering costs, impr ...[+++]

6. encourage la poursuite des réformes structurelles et organisationnelles destinées à parvenir à un meilleur rendement sans nuire à l'excellence législative ou à la qualité des conditions de travail; soutient l'innovation dans l'organisation afin d'améliorer l'efficacité du Parlement et la qualité des services et des conditions de travail des députés, notamment par une organisation plus efficace du rythme de travail du Parlement et des services de traduction et d'interprétation (sans remettre en cause le principe du multilinguisme), l'optimalisation des solutions logistiques, dont la logistique des transports pour les députés et leurs ...[+++]


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