Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Access to PSE
Access to post-secondary education
Accessibility
Accession to a convention
Accession to a treaty
Accession to an agreement
Accession to the Community
Accession to the European Union
Act of accession
Application for accession
Author's right of access
Basic access
Basic access capability
Basic rate access
Consequence of accession
EU accession
Equitable access to PSE
Equitable access to post-secondary education
Guide to PSE in pork
IPA
ISDN basic access
ISPA
Instrument for Pre-Accession Assistance
Instrument for Structural Policies for Pre-Accession
PSE
PSE - Science Park
PSE access
Phare
Post-secondary education access
Pre-Accession Instrument
Pre-accession aid
Pre-accession assistance
Request for accession
Right of access
Right of access to the work
Sapard
Single line IDA
Single line integrated digital access
Universal access

Traduction de «access to pse » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
access to post-secondary education [ access to PSE | post-secondary education access | PSE access ]

accès à l'éducation postsecondaire [ accès à l'EPS | accès aux études postsecondaires ]


equitable access to post-secondary education [ equitable access to PSE ]

accès équitable à l'éducation postsecondaire [ accès équitable à l'EPS | équité d'accès à l'éducation postsecondaire ]


Guide to PSE in pork: causes, economic losses, practices to reduce incidence of PSE [ Guide to PSE in pork ]

Renseignements sur le PSE dans le porc : causes, pertes économiques, pratiques permettant de réduire l'incidence du PSE [ Renseignements sur le PSE dans le porc ]


PSE - Science Park [ PSE ]

Parc Scientifique PSE [ PSE ]


accession to the European Union [ accession to the Community | act of accession | application for accession | consequence of accession | EU accession | request for accession ]

adhésion à l'Union européenne [ acte d'adhésion | adhésion à la Communauté | candidature à l'adhésion | conséquence de l'adhésion | demande d'adhésion ]


pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

aide de préadhésion [ IAP | instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | instrument structurel de préadhésion | ISPA | Phare (programme) | Sapard ]


basic access | basic access capability | basic rate access | ISDN basic access | single line IDA | single line integrated digital access

accès de base | accès en débit de base | capacité d'accès de base


accession to an agreement [ accession to a convention | accession to a treaty | signatures, accessions, ratifications(UNBIS) ]

adhésion à un accord [ adhésion à une convention | adhésion à un traité ]


author's right of access | right of access to the work | right of access

droit de l'auteur d'accéder à l'oeuvre | droit d'accès de l'auteur | droit d'accès


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
“While much of the public debate on access to PSE revolves around the cost of tuition, it is clear that the major barrier to accessing PSE is failure to complete Secondary education,” said the Honourable Kelvin K. Ogilvie, Chair of the committee.

« La majorité du débat public sur l’accès à l’éducation postsecondaire s’articule autour des frais de scolarité. Cependant, il est clair que le principal obstacle à l’accès à l’éducation postsecondaire est le fait de ne pas terminer ses études secondaires, a déclaré l’honorable Kelvin K. Ogilvie, président du Comité.


Ottawa, April 4, 2012 – With the Senate’s last report on post-secondary education (PSE) published in 1997, the Senate Committee on Social Affairs, Science and Technology, believed the time was right to take another look at the accessibility of PSE in Canada.

Ottawa, 4 avril 2012 – Le dernier rapport du Sénat concernant l’enseignement postsecondaire ayant été publié en 1997, le Comité sénatorial des affaires sociales, des sciences et de la technologie a jugé que c’était le bon moment pour revoir l’accessibilité de l’éducation postsecondaire au Canada.


The committee heard from many witnesses that to address the accessibility challenges identified above, and others outlined below, only a co-ordinated approach can assure increasing access to PSE in Canada, particularly for currently under-represented groups.

Selon de nombreux témoins, pour régler les problèmes d’accessibilité susmentionnés, et les autres décrits ci-dessous, seul un effort concerté peut permettre d’accroître l’accès à l’éducation postsecondaire au Canada, surtout pour les groupes sous-représentés.


Applicants being placed on waiting lists, limited access to PSE by offers or residence, outdated guidelines, amounts for student living costs, tuition fees and educational expenditures discouraged and stressed first nations people.

L'inscription sur les listes d'attente, l'accès limité à l'éducation postsecondaire en raison de l'offre ou du lieu de résidence, des directives obsolètes, ce qu'il en coûte aux étudiants pour vivre, les frais de scolarité et les dépenses d'enseignement ont découragé et stressé les Autochtones.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Jan Andersson, Göran Färm, Inger Segelström and Åsa Westlund (PSE ), in writing (SV) When it comes to the opportunities under this proposal for foreign authorities to get access to data in Swedish registers, we would make it a precondition that such access be preceded by a request to the Swedish authorities and subsequent approval. In the light of this, we are opposed to what is known as a ‘hit-no hit’ system.

Jan Andersson, Göran Färm, Inger Segelström et Åsa Westlund (PSE ), par écrit. - (SV) Dans le cadre de la présente proposition, en ce qui concerne les possibilités, pour les autorités étrangères, d’accéder aux données conservées dans les registres suédois, nous aimerions qu’il y ait une condition préalable, à savoir que cet accès soit précédé d’une requête aux autorités suédoises, avec approbation subséquente.


Jan Andersson, Göran Färm, Inger Segelström and Åsa Westlund (PSE), in writing (SV) When it comes to the opportunities under this proposal for foreign authorities to get access to data in Swedish registers, we would make it a precondition that such access be preceded by a request to the Swedish authorities and subsequent approval. In the light of this, we are opposed to what is known as a ‘hit-no hit’ system.

Jan Andersson, Göran Färm, Inger Segelström et Åsa Westlund (PSE), par écrit. - (SV) Dans le cadre de la présente proposition, en ce qui concerne les possibilités, pour les autorités étrangères, d’accéder aux données conservées dans les registres suédois, nous aimerions qu’il y ait une condition préalable, à savoir que cet accès soit précédé d’une requête aux autorités suédoises, avec approbation subséquente.


– having regard to the proposal for a recommendation to the Council by Alexandros Baltas on behalf of the PSE Group on the application of Croatia for accession to the EU (B5-0476/2003),

— vu la proposition de recommandation à l'intention du Conseil présentée par Alexandros Baltas au nom du groupe PSE sur la demande d'adhésion à l'Union européenne présentée par la Croatie (B5-0476/2003),


Koukiadis (PSE ). – (EL) Mr President, the Commission’s new consumer protection strategy is a highly ambitious strategy which symbolises quality of life of consumers by protecting them against unfair practices and reducing unwarranted price differences between one country and another, as well as giving consumers the confidence to access a market of 350 million people and safeguarding the credibility of consumer organisations.

Koukiadis (PSE ) - (EL) Monsieur le Président, la nouvelle stratégie de la Commission nourrit de grandes ambitions pour la défense des consommateurs. Elle représente la qualité de vie des consommateurs et a pour but de les protéger contre des pratiques inacceptables, diminuer les différences de prix injustifiées d'un pays à l'autre, leur permettre de recourir en toute confiance à un marché constitué de 350 millions de personnes, garantir la crédibilité des organisations de consommateurs.


Koukiadis (PSE). – (EL) Mr President, the Commission’s new consumer protection strategy is a highly ambitious strategy which symbolises quality of life of consumers by protecting them against unfair practices and reducing unwarranted price differences between one country and another, as well as giving consumers the confidence to access a market of 350 million people and safeguarding the credibility of consumer organisations.

Koukiadis (PSE) - (EL) Monsieur le Président, la nouvelle stratégie de la Commission nourrit de grandes ambitions pour la défense des consommateurs. Elle représente la qualité de vie des consommateurs et a pour but de les protéger contre des pratiques inacceptables, diminuer les différences de prix injustifiées d'un pays à l'autre, leur permettre de recourir en toute confiance à un marché constitué de 350 millions de personnes, garantir la crédibilité des organisations de consommateurs.


Experiments done by H&R Block in the U.S. show that it made a huge difference in access to PSE for many low-income families.

Des expériences effectuées par H&R Block aux États-Unis montrent que cela a fait une différence énorme dans l'accès aux ÉPS pour de nombreuses familles à faible revenu.


w