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Advertisement
Advertising
Advertising allocation
Advertising appropriation
Advertising billing
Advertising budget
Advertising campaign
Advertising malpractice
Appropriation
Corporate advertising
Corporate image advertising
Deceptive advertising
False advertising
Institutional advertisement
Institutional advertising
Launching advertising budget
Maintenance advertising budget
Misleading advertising
Prestige advertising
Set an advertising budget
Subliminal advertising
Unfair advertising

Traduction de «advertising budget » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


advertising budget | advertising allocation | advertising appropriation | appropriation

budget de publicité | budget publicitaire | dépense publicitaire | budget-publicité


advertising budget [ advertising billing ]

budget de publicité [ budget publicitaire ]


advertising budget

budget de publicité | budget publicitaire




maintenance advertising budget

budget publicitaire d'entretien


launching advertising budget

budget publicitaire de lancement


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(Return tabled) Question No. 1175 Mr. Sean Casey: With respect to advertising for the Canada Revenue Agency (CRA) for the years 2003-2013 inclusive: (a) what was the advertising budget, broken down by year; (b) how many different advertising campaigns were created or used, broken down by year; (c) how many different advertisements were produced or used, broken down by year; (d) what was the total cost (design, production, airtime, printing, etc) for the advertising campaigns in (b); (e) what was the total cost (production, airtime, printing, etc) for the advertisements in (c); (f) what was the cost to produce the television, radio, ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1175 M. Sean Casey: En ce qui concerne la publicité pour l’Agence du revenu du Canada (ARC) pour les années 2003-2013 inclusivement: a) quel a été le budget de publicité accordé pour chacune des années; b) combien de campagnes de publicité ont été organisées ou menées pour chacune des années; c) combien de messages publicitaires ont été produits ou utilisés pour chacune des années; d) quel a été le coût total (conception, production, temps de diffusion, impression, etc) des messages publicitaires indiqués au point b); e) quel a été le coût total (production, temps de diffusion, impression, etc) pou ...[+++]


Mr. Speaker, at the same time that we continue to read in the estimates with respect to the cuts that are being made in front line programs, in foreign aid programs, in foreign affairs budgets, we now see that the CIC is increasing its advertising budget by $4 million, the Department of Finance is increasing its advertising budget by nearly $7 million and the Department of Natural Resources is increasing its advertising budget by $4.5 million compared to the mains of last year.

Monsieur le Président, alors que nous sommes encore à découvrir les compressions que le budget des dépenses réserve aux programmes de première ligne, aux programmes d'aide à l'étranger et aux budgets des affaires étrangères, nous apprenons maintenant que le budget publicitaire de Citoyenneté et Immigration Canada augmente de 4 millions de dollars, celui du ministère des Finances de près de 7 millions de dollars, et celui du ministère des Ressources naturelles de 4,5 millions de dollars, par rapport au Budget principal des dépenses du dernier exercice.


TV3 stated that it had to grant very high discounts for its advertising slots in order to get market acceptance, as TV2 offered extra marginal discounts on the remainder of advertiser’s television advertising budgets if they also placed it with TV2.

TV3 a affirmé qu’elle devait accorder des réductions très importantes pour ses créneaux publicitaires pour se faire accepter sur le marché parce que TV2 offrait une réduction marginale supplémentaire sur le solde des budgets consacrés par les annonceurs à la publicité télévisuelle, si ce montant était également placé chez TV2.


Moreover, the loyalty rebates imply that customers placed a larger part of their annual advertising budgets with TV2 than they would have done under other circumstances.

Avec les remises de fidélité, les clients confiaient de surcroît à TV2 une part plus importante de leur budget publicitaire annuel qu’ils ne l’auraient fait dans d’autres circonstances.


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(Return tabled) Question No. 175 Mr. Pat Martin: With regard to all government advertising to promote the Government of Canada and budget initiatives, such as Canada’s Economic Action plan, from January 1, 2006 to March 30, 2010: (a) how much has been spent on an annual basis on combined advertising, by department and budgetary initiative; (b) by how much did the government’s overall advertising budget increase or decrease during that period; (c) was any completed advertising audited or rejected for not adhering to Treasury Board rules and, if so, (i) what advertising, (ii) what was the total value of rejected or audited advertising; ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 175 M. Pat Martin: En ce qui concerne toute la publicité faite pour promouvoir le gouvernement du Canada et les initiatives budgétaires comme le Plan d’action économique du Canada, entre le 1 janvier 2006 et le 30 mars 2010: a) à combien s’élèvent annuellement les dépenses combinées au titre de la publicité, par ministère et par initiative budgétaire; b) de combien le budget global du gouvernement au titre de la publicité a-t-il augmenté ou diminué au cours de cette période; c) certaines des publicités diffusées ont-elles été vérifiées ou rejetées parce qu’elles ne respectaient pas les règles du Cons ...[+++]


is not, directly or indirectly, obliged to invest in sales promotion, such as contributions to the advertising budgets of the principal;

n'est pas tenu, directement ni indirectement, d'investir dans des actions de promotion des ventes, telles qu'une contribution au budget publicitaire du commettant;


In these cases the added value of EU promotion has been limited, as private brands compete to increase their relative market shares with advertising budgets well above those of the Community;

En pareil cas, la valeur ajoutée de la promotion communautaire s'est révélée limitée, car les marques privées rivalisent pour accroître leurs parts de marché grâce à des budgets publicitaires de beaucoup supérieurs à ceux de la Communauté;


In the fifteen Member States, the advertising budget for tobacco products does not exceed 3% of the total advertising budget for all products or services.

Dans les quinze États membres, le budget publicitaire consacré aux produits du tabac n'excède pas 3 % du budget publicitaire total engagé pour tous les produits et services.


- is not, directly or indirectly, obliged to invest in sales promotion, such as contributions to the advertising budgets of the principal;

- n'est pas tenu, directement ni indirectement, d'investir dans des actions de promotion des ventes, telles qu'une contribution au budget publicitaire du commettant,


9. Tobacco advertising ban does not have important adverse effects on the economic situation In the European Community, tobacco advertising only represents 1,6% of the total advertising budget.

9. L'interdiction de la publicité sur le tabac n'a pas de conséquences négatives importantes sur la situation économique. Dans la Communauté européenne, la publicité sur le tabac ne représente qu'1,6 % du budget global de la publicité.


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