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Advertising material
Advertising matter
Association advertising
Brown cell wall degradation matter
Brown cell-wall degradation matter
Brown matter
Collective advertising
Competence in relation to the subject matter
Cooperative advertising
Corporate advertising
Corporate image advertising
Following matter
Following text
Full position
Group advertising
Institutional advertisement
Institutional advertising
Joint advertising
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Material competence
Next matter
Next to editorial matter
Next to reading matter
Next-to-reading matter
Prestige advertising
Printed advertisements
Printed advertising matter
Printed publicity
Semi-opaque matter
Semi-translucent matter
Semiopaque matter
Semitranslucent matter
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction

Traduction de «advertising matter » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


printed advertisements | printed advertising matter

imprimés et objets à caractère publicitaire


advertising material [ advertising matter ]

matériel publicitaire


printed publicity | printed advertising matter

imprimé publicitaire


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


brown matter [ semiopaque matter | semi-opaque matter | brown cell-wall degradation matter | brown cell wall degradation matter | semitranslucent matter | semi-translucent matter ]

matière semibrillante


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae


full position | next to reading matter | next-to-reading matter | next to editorial matter | following matter | following text | next matter

contre-texte | contre texte | à côté texte


corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Subject to Article 65, printed advertising matter such as catalogues, price lists, directions for use or brochures shall be exempt on admission provided that they relate to:

Sont admis en exonération, sous réserve de l’article 65, les imprimés à caractère publicitaire tels que catalogues, prix courants, modes d’emploi ou notices commerciales se rapportant:


printed matter, catalogues, prospectuses, price lists, advertising posters, calendars, whether or not illustrated, unframed photographs and other articles supplied free of charge in order to advertise goods displayed at a trade fair or similar event.

les imprimés, catalogues, prospectus, prix courants, affiches publicitaires, calendriers illustrés ou non, photographies non encadrées et autres objets fournis gratuitement en vue d’être utilisés à titre de publicité pour les biens présentés dans une exposition ou une manifestation similaire.


Persons or organisations regarded under national law as having a legitimate interest in the matter should have facilities for initiating proceedings against misleading and unlawful comparative advertising, either before a court or before an administrative authority which is competent to decide upon complaints or to initiate appropriate legal proceedings.

Les personnes ou organisations ayant, selon la législation nationale, un intérêt légitime en la matière, devraient avoir la possibilité d'introduire un recours contre toute publicité trompeuse ou toute publicité comparative illicite soit devant un tribunal, soit devant un organe administratif qui est compétent pour statuer sur les plaintes ou pour engager les poursuites judiciaires appropriées.


The supply, including on loan by libraries, books (including brochures, leaflets and similar printed matter, children's picture, drawing or colouring books, music printed or in manuscript form, maps and hydrographic or similar charts), newspapers and periodicals, other than material wholly or substantially devoted to advertising matter.

La fourniture de livres, y compris en location dans les bibliothèques (y compris les brochures, dépliants et imprimés similaires, les albums, livres de dessin ou de coloriage pour enfants, les partitions imprimées ou en manuscrit, les cartes et les relevés hydrographiques ou autres), les journaux et périodiques, à l'exclusion du matériel consacré entièrement ou d'une manière prédominante à la publicité.


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The matter concerned a travel agency selling holiday products, which had put a commercial communication in a daily newspaper with only limited information on the trip advertised.

L’affaire mettait en cause une agence de voyages vendant des produits de vacances, qui avait fait publier dans un quotidien une communication commerciale ne mentionnant que des informations limitées sur le voyage, objet de la publicité.


In view of the importance of the matter, it is most unfortunate that investment firms should in practice have been exempted from trading at the advertised prices.

Il est regrettable que, dans une affaire de cet ordre, on ait en fait exonéré les entreprises d’investissement de pratiquer réellement les prix qu’elles affichent.


Matters falling outside the remit of directives, such as indirect advertising or billboards and cinema advertising, remain within the competence of the individual Member States.

Les questions qui tombent en dehors des attributions de la directive, comme la publicité indirecte ou les panneaux publicitaires et la publicité au cinéma, font toujours partie de la compétence de chaque État membre.


Those rules shall include provisions ensuring that persons or organisations which, according to the national legislation, can justify a legitimate interest in the suppression of advertising, related sponsorship or other matters incompatible with this Directive, may take legal action against such advertising or sponsorship or bring such advertising or sponsorship to the attention of an administrative body competent either to pronounce on complaints or to institute the appropriate legal proceedings.

Ce régime comporte des dispositions garantissant aux personnes ou organisations qui, selon la législation nationale, peuvent justifier d'un intérêt légitime à la suppression d'une publicité, d'un parrainage ou d'une autre activité incompatible avec la présente directive, la possibilité d'intenter une action en justice contre cette publicité ou ce parrainage ou de saisir l'organe administratif compétent pour qu'il statue sur les plaintes ou engage les poursuites judiciaires appropriées.


To put it very briefly, my view is that the ECJ distinguishes between, on the one hand, advertising media that are strictly immobile – billboards would be a typical example of this – where the very nature of the thing excludes the possibility of cross-border competition, and then explains that, on the other hand, something else might apply to other media such as newspapers, and that this does not have to be excluded as a matter of principle.

Pour faire court : la CJCE distingue selon moi d’un côté, les campagnes publicitaires immobiles - par exemple, les panneaux publicitaires - pour lesquelles la concurrence transfrontalière est exclue en-soi, et de l’autre, les autres supports, comme les journaux, qui peuvent être considérés différemment, car la concurrence ne peut pas être exclue par principe.


Ways will also be explored to strengthen cooperation between Member States on such matters as cost containment, guidelines for health professionals and the control of advertising and promotion of products.

Un travail d'exploration sera également consacré aux moyens de renforcer la coopération entre les États membres sur des questions comme la maîtrise des coûts, les lignes directrices à donner aux professionnels de la santé et le contrôle de la publicité et de la promotion des produits.


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