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AME
Aeroplane gas turbine engine maintenance technician
Air transportation engineer
Aircraft engineer
Aircraft gas turbine engine maintenance technician
Aircraft gas turbine engine overhaul technician
Aircraft maintenance engineer
Aircraft maintenance engineer chief
Aircraft maintenance mechanic
Aircraft maintenance technician
Aviation gas turbine engine repair technician
Aviation systems technician
Certified aircraft maintenance engineer
Chief Civil Engineer
Chief Engineer Maintenance of Way
Chief Permanent Way Engineer
Coordinate maintenance activities for aircraft
Licensed aircraft maintenance engineer
Maintenance technician
Make arrangements for aircraft maintenance
Organise aircraft maintenance

Traduction de «aircraft maintenance engineer chief » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aircraft maintenance engineer chief

chef technicien d'entretien d'aéronefs [ chef technicienne d'entretien d'aéronefs | chef TEA ]


aircraft maintenance engineer [ AME | aircraft maintenance mechanic | aircraft maintenance technician | aircraft engineer | maintenance technician ]

technicien d'entretien d'aéronef [ T.E.A. | mécanicien d'entretien d'aéronef ]


certified aircraft maintenance engineer [ licensed aircraft maintenance engineer ]

technicien breveté d'entretien d'aéronef


air transportation engineer | aircraft maintenance engineer | aviation systems technician

technicien de maintenance aéronautique | technicienne d'entretien d'avion en ligne | technicien de maintenance aéronautique/technicienne de maintenance aéronautique | technicien d'entretien d'avion en ligne


aircraft maintenance engineer | AME

technicien d'entretien d'aéronefs breveté | technicienne d'entretien d'aéronefs brevetée | technicien d'entretien d'aéronefs licencié | technicienne d'entretien d'aéronefs licenciée


liaise with engineering centres to plan scheduled aircraft maintenance | make arrangements for aircraft maintenance | coordinate maintenance activities for aircraft | organise aircraft maintenance

organiser l'entretien d’avions


Chief Civil Engineer | Chief Engineer Maintenance of Way | Chief Permanent Way Engineer

Chef du Service de la Voie | Ingénieur en Chef de la Voie


aeroplane gas turbine engine maintenance technician | aviation gas turbine engine repair technician | aircraft gas turbine engine maintenance technician | aircraft gas turbine engine overhaul technician

technicienne aéronautique de révision de moteurs à turbine à gaz | technicien aéronautique de révision de moteurs à turbine à gaz | technicien aéronautique de révision de moteurs à turbine à gaz/technicienne aéronautique de révision de moteurs à turbine à gaz
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(3) The regulatory requirements examination referred to in subsection 566.03(5) of Standard 566 — Aircraft Maintenance Engineer Licensing and Training that is required for the issuance of an aircraft maintenance engineer (AME) licence shall be completed during the 12-month period immediately following the date on which the application for the licence is accepted by the Minister.

(3) L’examen sur les exigences réglementaires qui est visé au paragraphe 566.03(5) de la norme 566 — Délivrance des licences et de formation de technicien d’entretien d’aéronefs et qui est requis pour la délivrance de la licence de technicien d’entretien d’aéronefs (TEA) doit être passé dans les 12 mois suivant la date à laquelle la demande de la licence a été acceptée par le ministre.


(g) in the case of an aircraft maintenance engineer (AME), the aircraft maintenance engineer licence number.

g) dans le cas d’un technicien d’entretien d’aéronefs (TEA), son numéro de licence de technicien d’entretien d’aéronefs.


(a) the holder of an aircraft maintenance engineer (AME) licence issued pursuant to Part IV that is applicable to that aircraft type; or

a) titulaire d’une licence de technicien d’entretien d’aéronefs (TEA) délivrée en vertu de la partie IV qui s’applique à ce type d’aéronef;


507.10 No person shall make a declaration of an aircraft’s condition or conformity to its certified type design for the purpose of obtaining a flight authority other than the holder of an aircraft maintenance engineer (AME) licence issued pursuant to Part IV or

507.10 Il est interdit à toute personne, sauf au titulaire d’une licence de technicien d’entretien d’aéronefs (TEA) délivrée en vertu de la partie IV, de faire une déclaration concernant l’état d’un aéronef ou sa conformité à sa définition de type certifiée dans le but d’obtenir une autorité de vol, à moins qu’elle ne soit :


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571.11 (1) Except as provided in subsections (2) and (7), no person other than the holder of an aircraft maintenance engineer (AME) licence issued under Part IV, specifying a rating appropriate to the aeronautical product being maintained, shall sign a maintenance release as required by section 571.10.

571.11 (1) Sous réserve des paragraphes (2) et (7), il est interdit à toute personne, sauf au titulaire d’une licence de technicien d’entretien d’aéronefs (TEA) délivrée en vertu de la partie IV et précisant la qualification propre au produit aéronautique faisant l’objet de la maintenance, de signer une certification après maintenance comme l’exige l’article 571.10.


Maintenance: organisations involved in the maintenance or overhaul of aircraft, engines, propellers and aircraft parts and appliances; in the installation, modification, maintenance, repair, overhaul, flight checking or inspection of air navigation facilities; or in the maintenance or overhaul of aerodrome air side systems, constituents and equipment

Entretien: organisations s'occupant de la maintenance ou de la révision des aéronefs, des moteurs, des hélices et des pièces et des équipements des aéronefs; de l'installation, de la modification, de la maintenance, de la réparation, de la révision, de la vérification en vol ou de l'inspection des services à la navigation aérienne; ou de la maintenance ou de la révision des systèmes, des composants et des équipements du côté piste des aéroports.


We really consider that aircraft inspections by organised engineers in accordance with Part-66 (Aircraft Maintenance Personnel Licensing) need to be restored.

Nous prônons dès lors la restauration des inspections par des ingénieurs syndiqués conformément à la licence Part-66 (relative au personnel d’entretien des aéronefs).


ground equipment and spare parts (including engines) introduced into the territory of a Party for the servicing, maintenance, or repair of aircraft of an airline of the other Party used in international air transportation.

l'équipement au sol et les pièces détachées (y compris les moteurs) introduits sur le territoire d'une partie aux fins d'entretien, de maintenance ou de réparation des aéronefs d'un transporteur aérien de l'autre partie assurant des services aériens internationaux.


– The greening of air transport: developing technologies for the reduction of emissions and noise disturbance, incorporating work on engines and alternative fuels, structures, lighter materials and new aircraft designs including rotorcraft (helicopters and tiltrotors) , airport operations and traffic management, improved maintenance, repair and overhaul .

– Écologisation du transport aérien . Développement de technologies de réduction des émissions et des nuisances sonores, comprenant des travaux sur les moteurs et les carburants de substitution, les structures, des matériaux plus légers et les nouveaux concepts d'aéronefs notamment les aéronefs à voilure tournante (hélicoptères et "tilt-rotors") , l'exploitation des aéroports et la gestion du trafic, l'amélioration de l'entretien, des réparations et de la révision .


– The greening of air transport: developing technologies for the reduction of emissions and noise disturbance, incorporating work on engines and alternative fuels, structures, lighter materials and new aircraft designs including rotorcraft (helicopters and tiltrotors) , airport operations and traffic management, improved maintenance, repair and overhaul .

– Écologisation du transport aérien . Développement de technologies de réduction des émissions et des nuisances sonores, comprenant des travaux sur les moteurs et les carburants de substitution, les structures, des matériaux plus légers et les nouveaux concepts d'aéronefs notamment les aéronefs à voilure tournante (hélicoptères et "tilt-rotors") , l'exploitation des aéroports et la gestion du trafic, l'amélioration de l'entretien, des réparations et de la révision .


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