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Aircraft make
Approve aircraft parking area designs
Approve aircraft parking facility designs
Approve the design of aircraft parking areas
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Coordinate maintenance activities for aircraft
Lay out
Layout
Make a double
Make a double kill
Make a double take-out
Make a double takeout
Make arrangements for aircraft maintenance
Make up
Make-up
Make-up artist
Make-up man
Make-up person
Make-up woman
Making-up
Manage removal of disabled aircraft
Model aircraft making
Organise aircraft maintenance
Oversee disabled aircraft removal
Page make-up
Page setting
Supervise disabled aircraft removal
Two wrongs do not make a right
Two wrongs do not make one right
Two wrongs don't make a right
Two wrongs don't make one right
Two wrongs will not make it right

Traduction de «aircraft make » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




liaise with engineering centres to plan scheduled aircraft maintenance | make arrangements for aircraft maintenance | coordinate maintenance activities for aircraft | organise aircraft maintenance

organiser l'entretien d’avions


approve aircraft parking area designs | make decisions on the appropriateness of designs for aircraft parking facilities | approve aircraft parking facility designs | approve the design of aircraft parking areas

approuver la conception d’aires de stationnement d’avions


Act of 31 March 1971 making it a punishable offence to seize by force or exercise control of aircraft, or to commit any other act which might jeopardize the safety and the smooth operation of air services

Loi du 31 mars 1971 érigeant en infraction la capture ou la détention par la violence d'aéronefs ainsi que d'autres actes pouvant compromettre la sécurité et le fonctionnement normal du trafic aérien


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux


two wrongs don't make a right [ two wrongs do not make a right | two wrongs don't make one right | two wrongs will not make it right | two wrongs do not make one right ]

on ne guérit pas le mal par le mal [ On ne peut pas éteindre le feu avec le feu ]


layout | lay out | make up | make-up | making-up | page make-up | page setting

mise en pages


make a double takeout [ make a double take-out | make a double kill | make a double ]

réussir une double sortie [ réussir un double ]


make-up person | make-up man | make-up woman | make-up artist

maquilleur | maquilleuse
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) where the aircraft makes a forced landing in circumstances in which the owner or operator thereof or a person acting on behalf of either of them is not in control of the aircraft, the time at which control of the aircraft is restored to the owner or operator thereof or a person acting on behalf of either of them.

b) lorsque l’aéronef fait un atterrissage forcé dans des circonstances où son propriétaire ou exploitant ou une personne agissant pour leur compte n’a pas le contrôle de l’aéronef, le contrôle de l’aéronef est rendu à son propriétaire ou exploitant ou à une personne agissant pour leur compte.


Are you talking about four aircraft making one sortie, or one aircraft involved in four sorties?

Est-ce que c'est quatre appareils qui font une sortie ou si c'est un appareil qui en fait quatre?


It seems to me that it's exclusively surrounding Department of National Defence and Coast Guard aircraft, making sure that the government can coordinate where aircraft are, whereas, if I understand correctly, the search and rescue mission management system is a highly evolved and very complex piece of software that actually tracks on-the-ground personnel, other organizations, everything related to a search and rescue mission.

Il me semble que ce système vise exclusivement à ce que le gouvernement puisse coordonner et localiser les aéronefs du ministère de la Défense nationale et de la Garde côtière, alors que, d'après ce que je crois comprendre, le Système de gestion de l'information du programme de recherche et sauvetage consiste en un logiciel extrêmement perfectionné et très complexe qui permet de repérer le personnel sur le terrain, les membres d'autres organisations et tout ce qui est lié à une mission de recherche et sauvetage.


5. Excise goods which are held on board a boat or aircraft making sea-crossings or flights between two Member States but which are not available for sale when the boat or aircraft is in the territory of one of the Member States shall not be regarded as held for commercial purposes in that Member State.

5. Les produits soumis à accise détenus à bord d'un navire ou d'un aéronef effectuant des traversées maritimes ou des vols entre deux États membres, mais qui ne sont pas disponibles à la vente, lorsque le navire ou l'aéronef se trouve sur le territoire d'un des États membres concernés, ne sont pas considérés comme détenus à des fins commerciales dans cet État membre.


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Baggage that arrives at a non-Community airport and is transferred, at a Community airport, to an aircraft making an intra-Community flight is to be controlled at the airport of arrival of the aircraft.

Les bagages qui arrivent d'un aéroport non communautaire et qui sont transbordés dans un aéroport communautaire sur un aéronef qui effectue un vol intracommunautaire sont contrôlés à l'aéroport d'arrivée de l'aéronef.


The third subparagraph of Article 7(1) expressly provides that products held on board a vessel or aircraft making crossings or flights between two Member States but not available for sale when the vessel or aircraft is in the territory of a Member State are not deemed to be held for commercial purposes in that Member State.

La proposition de directive prévoit expressément à l'article 7, paragraphe 1, troisième alinéa, que les produits détenus à bord d'un navire ou d'un aéronef effectuant des traversées ou des vols entre deux Etats membres, mais qui ne sont pas disponibles à la vente lorsque le navire ou l'aéronef se trouve dans le territoire d'un Etat membre, ne sont pas considérés comme détenus à des fins commerciales dans cet Etat membre.


The principle that when goods are released for consumption in one Member State and held for commercial purposes in another excise duty must be paid in the second Member State applies to all excisable products sold in the course of an intra-Community journey, unless, as provided for by Commission notice 99/08 referred to above, the products are held on board a vessel or aircraft making crossings or flights between two Member States but not available for sale when the vessel or aircraft is in the territory of one of those two Member States.

Le principe voulant que des marchandises mises à la consommation dans un Etat membre, et détenues à des fins commerciales dans un autre Etat membre, soient soumises au paiement de l'accise dans cet Etat membre, s'applique intégralement aux produits d'accise vendus au cours de voyages intracommunautaires, sauf si, comme le prévoit la communication de la Commission 99/08 susvisée, les produits sont détenus à bord d'un navire ou d'un aéronef effectuant des traversées ou des vols entre deux Etats membres et ne sont pas disponibles à la vente lorsque le navire ou l'aéronef se trouve dans le territoire d'un de ces deux Etats membres.


They now intend to negotiate a multilateral agreement covering all types of aircraft and all the leading aircraft-making countries with a view to laying down binding multilateral rules for this sector.

Ils ont maintenant l'intention de poursuivre la négociation d'un accord multilatéral couvrant tous les types d'aéronefs et l'ensemble des pays producteurs d'avions afin de parvenir à des disciplines multilatérales pour ce secteur.


The absence of standardization in the technical requirements governing the certification, operation and maintenance of aircraft makes it difficult, or at least very costly, to transfer aircraft from the register of one Member State to that of another.

Le manque d'uniformité des normes techniques applicables à la classification, à l'exploitation et à l'entretien des aéronefs rend leur tranfert du registre d'un Etat membre à celui d'un autre Etat membre difficile et, en tout état de cause, coûteux.


Baggage that arrives at a non-Community airport and is transferred, at a Community airport, to an aircraft making an intra-Community flight is to be controlled at the airport of arrival of the aircraft.

Les bagages qui arrivent d'un aéroport non communautaire et qui sont transbordés dans un aéroport communautaire sur un aéronef qui effectue un vol intracommunautaire sont contrôlés à l'aéroport d'arrivée de l'aéronef.


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