Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aft CG limit
Aft center of gravity limit
Aft centre of gravity limit
All aft ship
All cellular ship
All-container ship
All-refrigerated carrier
CG too far aft
Carry out ship-to-shore operations
Cellular container ship
Cellular container vessel
Cellular containership
Cellular ship
Centre of gravity too far aft
Conduct ship-to-shore operations
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Fore or aft shapes of the ship
Full cont
Full container ship
Full containership
Full-container vessel
Fully cellular container ship
Fully cellular container vessel
Fully cellular containership
Fully-refrigerated vessel
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Reefer
Reefer ship
Refrigerated cargo ship
Refrigerated cargo vessel
Refrigerated ship
Refrigerated vessel
Refrigerator carrier
Refrigerator ship
Sea letter
Ship's passport

Traduction de «all aft ship » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
all aft ship

navire à superstructure arrière [ navire tout en arrière ]


fore or aft shapes of the ship

formes arrière ou avant du navire


aft center of gravity limit | aft centre of gravity limit | aft CG limit

limite de centrage arrière


centre of gravity too far aft | CG too far aft

centrage trop à l'arrière


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


analyse structural condition of ship to determine suitability for maritime operations | perform evaluation of structural integrity of ship in relation to its functionality for maritime activities | assess structural integrity of ship for maritime usage | make assessment of structural integrity of ship in relation to its functionality for maritime activities

évaluer l'intégrité structurelle d'un navire en vue de son utilisation en mer


fully cellular container ship [ fully cellular containership | fully cellular container vessel | full container ship | full containership | full-container vessel | all-container ship | cellular ship | cellular container vessel | cellular container ship | cellular containership | all cellular ship | full cont ]

porte-conteneurs pur [ porte-conteneurs cellulaire | porte-conteneurs intégral | navire porte-conteneurs cellulaire | porte-containers cellulaire ]




refrigerator ship [ refrigerator carrier | refrigerated cargo ship | refrigerated cargo vessel | refrigerated ship | refrigerated vessel | reefer | all-refrigerated carrier | reefer ship | fully-refrigerated vessel ]

navire frigorifique [ navire réfrigéré | navire de charge réfrigéré | cargo frigorifique | cargo réfrigéré ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(3) Where some of the persons carried on a ship described in subsection (2) are berthed in the forward part of the ship, inflatable life rafts of sufficient capacity to accommodate all of those persons shall be stowed forward and the remaining inflatable life rafts shall be stowed aft.

(3) Si, à bord d’un navire décrit au paragraphe (2), des personnes couchent dans la partie avant du navire, des radeaux de sauvetage pneumatiques d’une capacité suffisante pour recevoir toutes ces personnes seront installés à l’avant et les autres radeaux pneumatiques seront installés à l’arrière.


(2) Where some of the persons carried on a ship referred to in subsection (1) are berthed in the forward part of the ship, life rafts of sufficient capacity to accommodate all of those persons shall be stowed forward and the remaining life rafts shall be stowed aft.

(2) Lorsque le navire visé au paragraphe (1) transporte des personnes dont certaines occupent des couchettes dans la partie avant du navire, des radeaux de sauvetage ayant une capacité suffisante pour recevoir toutes ces personnes doivent être arrimés dans la partie avant, et les radeaux de sauvetage qui restent doivent être arrimés dans la partie arrière.


99 (1) A Class X ship that is over 100 m in length and carries its survival craft aft shall carry enough life rafts stowed in the forward part of the ship to accommodate all of the persons who are berthed there.

99 (1) Le navire classe X de plus de 100 m de longueur, sur lequel les bateaux de sauvetage sont arrimés à l’arrière, doit avoir à bord suffisamment de radeaux de sauvetage arrimés dans la partie avant du navire pour recevoir toutes les personnes qui ont une couchette dans cette partie du navire.


(2) Where some of the persons carried on a ship referred to in subsection (1) are berthed in the forward part of the ship, life rafts of sufficient capacity to accommodate all of those persons shall be stowed forward and the remaining life rafts shall be stowed aft.

(2) Lorsque le navire visé au paragraphe (1) transporte des personnes dont certaines occupent des couchettes dans la partie avant du navire, des radeaux de sauvetage ayant une capacité suffisante pour recevoir toutes ces personnes doivent être arrimés dans la partie avant, et les radeaux de sauvetage qui restent doivent être arrimés dans la partie arrière.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
99 (1) A Class X ship that is over 100 m in length and carries its survival craft aft shall carry enough life rafts stowed in the forward part of the ship to accommodate all of the persons who are berthed there.

99 (1) Le navire classe X de plus de 100 m de longueur, sur lequel les bateaux de sauvetage sont arrimés à l’arrière, doit avoir à bord suffisamment de radeaux de sauvetage arrimés dans la partie avant du navire pour recevoir toutes les personnes qui ont une couchette dans cette partie du navire.


In addition, crews on larger container ships have difficulty in assessing when severe loads are moving forward and/or aft due to weather conditions, which can amplify vertical acceleration in these areas beyond the vessel’s actual design specifications.

En outre, les équipages des navires de grandes dimensions ont du mal à évaluer les mouvements de charges importantes vers l’avant et vers l’arrière qui se produisent du fait des conditions climatiques, ce qui peut amplifier l’accélération verticale au-delà des limites prévues lors de la conception du navire.


In addition, crews on larger container ships have difficulty in assessing when severe loads are moving forward and/or aft due to weather conditions, which can amplify vertical acceleration in these areas beyond the vessel’s actual design specifications.

En outre, les équipages des navires de grandes dimensions ont du mal à évaluer les mouvements de charges importantes vers l’avant et vers l’arrière qui se produisent du fait des conditions climatiques, ce qui peut amplifier l’accélération verticale au-delà des limites prévues lors de la conception du navire.


w