Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult and Vocational Education Act
An Act respecting Vocational Education
Part-time Vocational Education Act
The Vocational Education Act
VPETA
Vocational and Professional Education and Training Act

Traduction de «an act respecting vocational education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
The Vocational Education Act [ An Act respecting Vocational Education ]

The Vocational Education Act [ An Act respecting Vocational Education ]


Vocational, Trades, Technical and Technological Training Act [ An Act Respecting Vocational, Trades, Technical and Technological Training ]

Vocational, Trades, Technical and Technological Training Act [ An Act Respecting Vocational, Trades, Technical and Technological Training ]


An Act to amend the Act respecting private education and the Act respecting the Ministère de l'Éducation

Loi modifiant la Loi sur l'enseignement privé et la Loi sur le ministère de l'Éducation


Part-time Vocational Education Act

Loi sur l'enseignement professionnel à temps partiel


Adult and Vocational Education Act

Loi sur l'éducation des adultes et l'enseignement professionnel


Federal Act of 13 December 2002 on Vocational and Professional Education and Training | Vocational and Professional Education and Training Act [ VPETA ]

Loi fédérale du 13 décembre 2002 sur la formation professionnelle [ LFPr ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The most fundamental need for reform in education and training with respect to the emergence of the knowledge society concerns curricular renovation in general education, vocational education and training, higher education and adult education - in other words throughout the whole spectrum of lifelong learning.

Compte tenu de l'émergence de la société de la connaissance, la réforme la plus fondamentalement nécessaire dans le domaine de l'éducation et de la formation est la rénovation des cursus de l'enseignement général, de la formation professionnelle, de l'enseignement supérieur et de l'éducation des adultes - c'est à dire à toutes les étapes de l'apprentissage tout au long de la vie.


Acting in this coordinated way has the potential to release considerable European added value, in higher education, adult education and continuing vocational education and training as well as in other policy areas, e.g. employment or regional development.

Une action coordonnée dans ce sens peut engendrer une valeur ajoutée européenne considérable, dans l'enseignement supérieur, l'éducation des adultes et la formation professionnelle continue, tout comme dans d'autres domaines d'action politique, par exemple l'emploi ou le développement régional.


Europe should act now providing the right policy framework and a stimulus to introduce innovative learning and teaching practices in schools, universities, vocational education and training (VET) and adult learning institutions.

L’Europe devrait agir dès aujourd’hui en fournissant le cadre stratégique adéquat et des incitations à introduire des pratiques d'apprentissage et d'enseignement innovantes dans les écoles, les universités et les établissements assurant l’éducation et la formation professionnelle et l'apprentissage des adultes.


This Communication responds to the call of the Europe 2020 Strategy to reinforce the attractiveness of vocational education and training (VET) and maps out its potential with respect to the Flagship Initiatives "An Agenda for new skills and jobs" and "Youth on the Move", including its Youth employment framework.

La présente communication fait suite à l’appel, lancé dans la stratégie Europe 2020, à l’amélioration de l’attractivité de l’enseignement et la formation professionnels (EFP) et présente le potentiel offert par l’EFP dans le contexte des initiatives phare que sont «Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois» et «Jeunesse en mouvement», dont son cadre pour l’emploi des jeunes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. Recalls that there are currently two million vacancies in the EU and emphasises the importance of addressing skills shortages and mismatches by promoting and facilitating mobility for learners, as well as cross-border recognition of qualifications, through a better use of all EU tools and programmes, such as Erasmus+, the European Qualifications Framework, the European Skills Passport, the Youth Guarantee, the Europass CV, the Entrepreneurial Skills Pass, EURES, Knowledge Alliances, the European Alliance for Apprenticeships, the European Credit Transfer System, the European Quality Assurance in Vocational Education and Train ...[+++]

10. rappelle qu'il existe actuellement deux millions de postes à pourvoir dans l'Union européenne et insiste sur l'importance de remédier aux pénuries de main d'œuvre qualifiée et à l'inadéquation des compétences en facilitant la mobilité des apprenants, ainsi que la reconnaissance transfrontalière des qualifications, notamment grâce à une meilleure utilisation d'outils et de programmes de l'Union, comme Erasmus+, le cadre européen des certifications, le passeport européen des compétences, la garantie pour la jeunesse, le CV Europass, le passeport des compétences entrepreneuriales, EURES, les alliances de la connaissance, l'alliance euro ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusi ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux présc ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and creches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusi ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux présc ...[+++]


8. Is concerned about the continuing lack of qualified workforce, and the slowness in attaining the Lisbon Strategy objectives with reference to the quality and enhancement of social capital and to training, which might lead to further qualification shortages in the labour market; points out that SMEs are in competition with larger businesses for qualified workers and that they should be supported with training, and particularly vocational training, and in the acquisition, development and transmission of their staff's skills; welcom ...[+++]

8. s'inquiète de la pénurie persistante de main-d'œuvre qualifiée, ainsi que de la lenteur de la réalisation des objectifs de la stratégie de Lisbonne en matière de qualité, de valorisation du capital social et de formation, qui peuvent engendrer de nouvelles pénuries de qualifications sur le marché de l'emploi; fait remarquer que les PME sont en concurrence avec de plus grandes entreprises en ce qui concerne la main-d'œuvre qualifiée et qu'il convient notamment de les soutenir dans ...[+++]


– (EL) Mr President, I am particularly proud to be able, as the first person after the rapporteurs, to emphasise the huge importance for all the people of Europe of strengthening vocational education and training systems, with respect for the specific characteristics of education systems in each Member State and by means of coordination, so that they can be given within a common framework and can be used as too ...[+++]

– (EL) Monsieur le Président, je suis particulièrement fière de pouvoir, en tant que première personne à s’exprimer après les rapporteurs, souligner l’importance majeure pour tous les Européens du renforcement des systèmes d’enseignement et de formation professionnels, en respectant les caractéristiques propres des systèmes d’éducation dans chaque État membre et au moyen de la coordination, ...[+++]


This reform, which relates to education and vocational training, followed on from the legislative acts on vocational training which were adopted in 1997 and 1998 to solve the problems that had arisen in this sector.

Cette réforme, couvrant notamment l'éducation et la formation professionnelle, a fait suite aux actes législatifs sur la formation professionnelle adoptés en 1997 et 1998 afin de résoudre les problèmes qui se posaient dans ce secteur.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'an act respecting vocational education' ->

Date index: 2023-03-18
w