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Administration department manager
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Administrative management
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Administrator of advance funds
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Assistant Administrative Management Officer
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Front office manager
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Head receptionist
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Office assistant
Office management
Office manager
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Traduction de «assistant administrative management officer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Assistant Administrative Management Officer

Spécialiste de la gestion administrative adjoint de 2e classe


assistant manager | front office manager | head receptionist | chief clerk

chef de réception


Assistant Headquarters Administration Officer/Headquarters Security Officer [ Asst HQ Adm O/HQ Secur O ]

Adjoint de l'officier de l'administration du quartier général/Officier de la sécurité du quartier général [ A O Adm QG/O Sécur QG ]


Assistant Project Management Officer

spécialiste de la gestion des projets (adjoint de 2ème classe)


assistant manager | office assistant | management assistant | office administrator

attaché de direction | attaché de direction/attachée de direction | attachée de direction


administrator of advance funds | administrator of imprest accounts | imprest officer | imprest-account manager

régisseur | régisseur d'avances


administrative management | office management

direction administrative | gestion administrative


administrative services manager | administration department manager | administrative manager | administration director | administrative services director | support services manager | administrative services, chief | administrative services supervisor | administration supervisor | office manager | office administrator

directeur des services administratifs | directrice des services administratifs | cadre de direction, services administratifs | directeur des services de soutien | directrice des services de soutien | chef des services administratifs | chef du service de l'administration


front office manager [ front-office manager | head receptionist | head-receptionist | assistant manager | chief room-clerk ]

chef de réception [ directeur de réception ]


administrative officer | administration officer | office manager

agent d'administration | agente d'administration | agent administratif | agente administrative | directeur de bureau | directrice de bureau
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. Takes note of the EDPS's reply to the effect that because of its small size, it is assisted by the Office for the Administration and Payment of Individual Entitlements (PMO) in handling the social allowances files, that the information relating to family and dependent child allowances is updated by the PMO once a year on the basis of specific forms addressed to the staff concerned through the EDPS, and that the social allowances are kept up to date on the basis of the information gathered through these forms. Welcomes the EDPS' intention to improve the ...[+++]

5. prend acte de la réponse du CEPD, qui explique qu'en raison de sa taille réduite il bénéficie de l'assistance de l'Office de gestion et de liquidation des droits individuels (PMO) pour la gestion des dossiers des allocations sociales, que les informations relatives aux allocations familiales et aux allocations pour enfants à charge sont mises à jour par le PMO une fois par an sur la base de formulaires spécifiques adressés aux membres du personnel concernés via le CEPD, et que la mise à jour des allocations sociales est assurée sur la base des informations recueillies au moyen de ces formulaires; se félicite que le CEPD ait l'intenti ...[+++]


5. Takes note of the EDPS's reply to the effect that because of its small size, it is assisted by the Office for the Administration and Payment of Individual Entitlements (PMO) in handling the social allowances files, that the information relating to family and dependent child allowances is updated by the PMO once a year on the basis of specific forms addressed to the staff concerned through the EDPS, and that the social allowances are kept up-to-date on the basis of the information gathered through these forms. Welcomes the EDPS's intention to improve th ...[+++]

5. prend acte de la réponse du CEPD, qui explique qu'en raison de sa taille réduite il bénéficie de l'assistance de l'Office de gestion et de liquidation des droits individuels (PMO) pour la gestion des dossiers des allocations sociales, que les informations relatives aux allocations familiales et aux allocations pour enfants à charge sont mises à jour par le PMO une fois par an sur la base de formulaires spécifiques adressés aux membres du personnel concernés via le CEPD, et que la mise à jour des allocations sociales est assurée sur la base des informations recueillies au moyen de ces formulaires; se félicite que le CEPD ait l'intenti ...[+++]


Pursuant to Standing Order 108(3)(g) and the motion adopted by the committee on Thursday, April 22, 2010, chapter 2, “Modernizing Human Resource Management”, of the spring 2010 report of the Auditor General of Canada, we have with us this morning, from the Office of the Auditor General, of course, Madam Sheila Fraser, the Auditor General of Canada; Mr. Ronnie Campbell, Assistant Auditor General, and Madame Marie Bergeron, principal; and from the Treasury Board Secretariat, Michelle d'Auray, Secretary of the Treasury Board of Canada ...[+++]

Conformément à l'alinéa 108(3)g) du Règlement et à la motion adoptée par le comité le jeudi 22 avril 2010, nous étudions aujourd'hui le chapitre 2 intitulé La modernisation de la gestion des ressources humaines du rapport de la vérificatrice générale du Canada paru au printemps 2010. Nous accueillons aujourd'hui, du Bureau du vérificateur général, Mme Sheila Fraser, vérificatrice générale du Canada, M. Ronnie Campbell, vérificateur général adjoint et Mme Marie Bergeron, directrice principale, de même que Mme Michelle d'Auray, secrétaire du Conseil du Trésor du Canada, Mme Susan Cartwright, conseillère principale, Examen de la législation ...[+++]


1. By 15 February of each year at the latest, the Administrative Manager shall assist the Management Committee with the preparation of a preliminary draft budget covering the expenditure anticipated for the following financial year, together with a list of provisional posts. Each year the Management Committee shall, on the basis of the draft, make an estimate of revenue and expenditure of the Office for the following financial year ...[+++]

1. Au plus tard le 15 février de chaque année, le responsable administratif aide le comité de gestion à établir un avant-projet de budget couvrant les frais de fonctionnement et le programme de travail prévus pour l'exercice suivant, et transmet cet avant-projet, ainsi qu'un tableau des effectifs provisoires, au conseil des régulateurs. Chaque année, sur la base de l'avant-projet, le comité de gestion dresse un état prévisionnel des recettes et des dépenses de l'Office pour l'ex ...[+++]


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25. Is concerned about the way in which the transition from the United Nations Interim Administration Mission in Kosovo (UNMIK) to the new International Civilian Office will be managed; reminds UNMIK that it should remain engaged in Kosovo until the new Office is organised and fully operational; invites the UN and the EU to devise means to prevent further loss of international expertise in crucial areas of administration, particu ...[+++]

25. est préoccupé par la façon dont sera gérée la transition de la Mission d'administration intérimaire des Nations unies au Kosovo (MINUK) vers le nouveau Bureau civil international; rappelle à la MINUK qu'elle devrait rester engagée au Kosovo jusqu'à ce que le nouveau Bureau soit organisé et pleinement opérationnel; invite les Nations unies et l'UE à concevoir des moyens d'empêcher une nouvelle perte d'expertise internationale dans des domaines capitaux de l'administration, étant donné, en particulier, que les institutions proviso ...[+++]


25. Is concerned about the way in which the transition from the United Nations Interim Administration Mission in Kosovo (UNMIK) to the new International Civilian Office will be managed; reminds UNMIK that it should remain engaged in Kosovo until the new Office is organised and fully operational; invites the UN and the EU to devise means to prevent further loss of international expertise in crucial areas of administration, particu ...[+++]

25. est préoccupé par la façon dont sera gérée la transition de la Mission d'administration intérimaire des Nations unies au Kosovo (MINUK) vers le nouveau Bureau civil international; rappelle à la MINUK qu'elle devrait rester engagée au Kosovo jusqu'à ce que le nouveau Bureau soit organisé et pleinement opérationnel; invite les Nations unies et l'UE à concevoir des moyens d'empêcher une nouvelle perte d'expertise internationale dans des domaines capitaux de l'administration, étant donné, en particulier, que les institutions proviso ...[+++]


All requests received by assistants in the minister's office were transferred to the special assistant responsible for office administration.

Toutes les demandes reçues par les adjoints dans le cabinet du ministre étaient transférées à l'assistant spécial responsable de l'administration du cabinet.


Ms. Maria Barrados (Assistant Auditor General, Office of the Auditor General of Canada): One of the issues we have in the current system, of course, is that there isn't the responsibility on the part of managers for human resource management.

Mme Maria Barrados (Vérificatrice générale adjointe, Bureau du vérificateur général du Canada): L'un des problèmes avec le système actuel, bien sûr, c'est que les gestionnaires des ressources humaines ne sont pas responsables.


Mr. Harlick, Assistant Deputy Minister, Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness, DND, testified that this office is a civilian organization with a mandate to provide leadership on critical infrastructure protection and effective emergency management.

M. Harlick, sous-ministre adjoint, Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile, ministère de la Défense nationale, a précisé que son bureau est un organisme civil ayant pour mandat d’assurer le leadership national en matière de gestion de la protection des infrastructures essentielles et de la gestion efficace des situations d’urgence.


participation in certain targeted projects, in particular to boost judicial and administrative capacity and projects in the field of justice and home affairs; participation in certain Community programmes and agencies (as in the approach followed for the other applicant States); use of technical assistance provided by TAIEX (Technical Assistance Information Exchange Office).

- la participation à certaines actions ciblées, en particulier dans les domaines du renforcement de la capacité administrative et juridictionnelle ainsi que dans le domaine de la justice et des affaires intérieures ; - la participation à certains programmes et à certaines agences communautaires (à l'instar de l'approche suivie pour les autres Etats candidats) ; - l'utilisation de l'assistance technique offerte par TAIEX (Technical Assistance Information Exchange Office) ...[+++]


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