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Air safety
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Aircraft safety
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Aviation fuel
Aviation kerosene
Aviation safety
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Aviation standards and recommended practices
Aviation turbine fuel
Avtur
Canadian National Kerosene Heater Association
Civil aircraft and aviation sector
Civil aviation
Civil aviation services
ICAO
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
Kerosene
Kerosene pneumonia
Kerosene poisoning
Kerosene-type Aviation Turbine Fuel
Official aviation standards and recommended practices

Traduction de «aviation kerosene » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aviation kerosene | aviation turbine fuel | avtur [Abbr.]

avtur | carburant aviation


aviation fuel [ kerosene ]

carburant d'aviation [ essence d'aviation | kérosène ]


Kerosene-type Aviation Turbine Fuel

Carburéacteur d'aviation, kérosène


kerosene pneumonia | kerosene poisoning

pneumopathie par hydrocarbures industriels


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]


civil aircraft and aviation sector | civil aviation | civil aviation services

ronautique civile | aviation civile




Canadian National Kerosene Heater Association

Canadian National Kerosene Heater Association
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The sale or supply of aviation fuel, including aviation gasoline, naphtha-type jet fuel, kerosene-type jet fuel and kerosene-type rocket fuel, to the DPRK by nationals of Member States or from the territories of Member States, or using the flag vessels or aircraft of Member States, shall be prohibited whether or not originating in the territories of Member States.

1. La vente ou la fourniture de carburant aviation, y compris l'essence avion, le carburéacteur à coupe naphta, le carburéacteur de type kérosène et le propergol à base de kérosène, vers la RPDC, par les ressortissants des États membres ou à partir du territoire des États membres, ou au moyen de navires ou d'aéronefs battant le pavillon d'États membres, est interdite, que ces produits proviennent ou non du territoire des États membres.


(31)‘commercial standard fuel’ means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).

«combustible marchand ordinaire», les combustibles marchands normalisés au niveau international dont l’intervalle de confiance à 95 % est de 1 % maximum pour le pouvoir calorifique déclaré, tels que le gazole, le fioul léger, l’essence, le pétrole lampant, le kérosène, l’éthane, le propane, le butane, le kérosène (jet A1 ou jet A), le carburéacteur large coupe (jet B) et l’essence aviation (AvGas).


‘commercial standard fuel’ means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).

«combustible marchand ordinaire», les combustibles marchands normalisés au niveau international dont l’intervalle de confiance à 95 % est de 1 % maximum pour le pouvoir calorifique déclaré, tels que le gazole, le fioul léger, l’essence, le pétrole lampant, le kérosène, l’éthane, le propane, le butane, le kérosène (jet A1 ou jet A), le carburéacteur large coupe (jet B) et l’essence aviation (AvGas).


Mix of refinery products with more than 40 % light products (motor spirit (gasoline) including aviation spirit, spirit type (gasoline type) jet fuel, other light petroleum oils/light preparations, kerosene including kerosene type jet fuel, gas oils) expressed as CO weighted tonne (CWT)

Mélange de produits de raffinerie contenant plus de 40 % de produits légers (essence moteur, y compris l’essence d’aviation, les carburéacteurs de type essence, et d’autres huiles/préparations légères, et kérosène, y compris les carburéacteurs de type kérosène et les gazoles), exprimé en CWT (tonnes pondérées CO).


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Given that aviation currently produces 3% of total CO2 emissions in Europe and this trend will continue to rise, consideration must be given to the introduction of a kerosene tax.

Considérant que l’aviation est actuellement responsable de 3 % de la pollution totale en CO2 en Europe et que la tendance continuera dans ce sens, il y a lieu de réfléchir à l’introduction d’une taxe sur le kérosène.


Unless otherwise specified, this data collection applies to all of the following energy products, for which the definitions in Chapter 4 of Annex B apply: crude oil, LPG, gasoline (which is the sum of motor gasoline and aviation gasoline), kerosene (which is the sum of kerosene type jet fuel and other kerosene), gas/diesel oil and fuel oil (both low and high sulphur content).

Sauf indication contraire, cette collecte de données couvre tous les produits énergétiques suivants, dont les définitions figurent à l'annexe B, chapitre 4: pétrole brut, GPL, essence (qui englobe l'essence moteur et l'essence aviation), kérosène (qui englobe le carburéacteur type kérosène et le pétrole lampant), gazole/carburant diesel et fuel-oil (qu'il soit à basse ou à haute teneur en soufre).


18. Urges the Commission to continue efforts to reduce the climate impact of aviation, including the introduction of kerosene taxation and VAT on EU flight tickets; reiterates that any emissions trading scheme relating to aviation needs to address the full climactic impact of aviation and prevent potential wind-fall profits through the practice of auctioning;

18. invite instamment la Commission à poursuivre ses efforts visant à réduire l'impact climatique du transport aérien, y compris par l'introduction d'une taxation du kérosène et de la TVA sur les billets d'avion dans l'UE; réaffirme que tout système d'échange d'émissions relatif au transport aérien doit prendre en considération l'ensemble des répercussions de ce dernier sur le climat et empêcher les éventuels bénéfices exceptionnels engrangés à la suite de ventes aux enchères;


Its stated intention to pursue the introduction of kerosene taxes, in line with the Directive on the Taxation of Energy Products (2003/96/EC), is very important given the existing imbalance between the treatment of aviation and other modes of transport.

Son intention affirmée de chercher à instaurer des taxes sur le kérosène, conformément à la directive sur la taxation des produits énergétiques (2003/96/CE), est très importante eu égard au déséquilibre existant entre le traitement de l'aviation et des autres modes de transport.


25. Calls on the Commission to propose measures to restrict as far as possible the adverse effects of the growth in aviation; calls on the Commission to support all measures which may be taken by the airlines and the aviation industry to achieve a further reduction in emissions (a further reduction in kerosene consumption and development and use of hushkits); calls on the Commission, together with the Member States, to introduce or reintroduce economic incentives to push through the use of the latest technology which causes least po ...[+++]

25. invite la Commission à proposer des mesures en vue de limiter autant que possible les conséquences dommageables de la croissance de la navigation aérienne; invite dès lors la Commission à soutenir toutes les mesures pouvant être prises par les compagnies aériennes et l'industrie aéronautique en vue d'encore réduire les émissions (nouvelle diminution de la consommation de kérosène, développement et utilisation de propulseurs dits silencieux); invite la Commission à s'employer avec les États membres à accélérer l'utilisation des t ...[+++]


14. Regrets that in the Communication there is no mention of the aviation industry even though it makes a 12% contribution to aggregate global transport-related CO2 emissions and these emissions are expected to triple within the next 15 years; stresses therefore the urgent need for the introduction of a White Paper on possible measures to reduce such emissions including European aviation charges, a kerosene tax, the banning of direct or indirect subsidies, the tightening of aircraft emissions and noise standards, and a lead on all th ...[+++]

14. déplore que la communication ne fasse pas mention de l'industrie aéronautique, bien que celle-ci contribue à hauteur de 12 % aux émissions mondiales totales de CO2 liées aux transports et que ces émissions devraient tripler au cours des quinze prochaines années; souligne dès lors qu'il est impérieux de présenter un Livre blanc sur les mesures pouvant être prises pour réduire ces émissions - en ce compris des taxes aéronautiques européennes, une taxe sur le kérosène, l'interdiction des subventions directes ou indirectes, le renfor ...[+++]


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