Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bias Ply Tire
Bias due to confounding
Bias-Ply Tire
Bias-ply tyre
Confounder
Confounding factor
Confounding variable
Detect bias
Detect bias and inaccuracy in electronic information
Evaluate information
Evaluate opinions
Evaluate truth
Perform online information searches
Search for information online
Use on-line services

Traduction de «bias due to confounding » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bias due to confounding

biais lié aux facteurs confondants | biais lié aux facteurs de confusion


confounder | confounding factor | confounding variable

facteur de confusion | variable confondante | variable de confusion


Bias Ply Tire | Bias-Ply Tire | bias-ply tyre

pneumatique à carcasse diagonale | pneumatique à structure diagonale


detect bias and inaccuracy in electronic information | perform online information searches | search for information online | use on-line services

rechercher des informations en ligne | rechercher des informations sur l'internet


detect bias | evaluate truth | evaluate information | evaluate opinions

évaluer des informations
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ms. McAuley: We show rates to ensure that there is no bias due to variations in the population.

Mme McAuley : Nous utilisons les taux pour que les données ne soient pas faussées par la taille de la population.


This indicates that the standard climate data sets likely have a warm bias due to their failure to correct for disturbances of the land surface from urbanization, agriculture and so forth.

Cela indique que les données climatiques standard sont probablement biaisées en faveur du réchauffement de par leur incapacité à redresser les perturbations de la surface terrestre causées par l'urbanisation, l'agriculture, et cetera.


In line with Article 34(2) of Regulation (EU) No 167/2013, no type-approval mark is required for pneumatic tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (i.e. speed symbol A8), as well as radial tyres designed primarily for construction application purposes (i.e. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’) approved in accordance with this Regulation.

Conformément à l’article 34, paragraphe 2, du règlement (UE) no 167/2013, aucune marque de réception par type n’est requise pour les pneumatiques conçus principalement pour être montés sur des véhicules agricoles, qui présentent une structure diagonale ou diagonale ceinturée et dont la vitesse de référence n’excède pas 40 km/h (symbole de vitesse A8), ni pour les pneumatiques à structure radiale conçus principalement pour être montés sur des engins de travaux publics (pneumatiques portant l’inscription «Industrial», «IND», «R-4» ou «F-3») réceptionnés conformément au présent règlement.


For the purpose of vehicle type-approval in accordance with Regulation (EU) No 167/2013, tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (i.e. speed symbol A8), as well as radial tyres designed primarily for construction application purposes (i.e. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’) may until 31 December 2017 be type-approved according to this Regulation instead.

Aux fins de la réception par type des véhicules conformément au règlement (UE) no 167/2013, les pneumatiques principalement conçus pour les véhicules agricoles qui présentent une structure diagonale ou diagonale ceinturée et dont la vitesse de référence n’excède pas 40 km/h (symbole de vitesse A8) ainsi que les pneumatiques à structure radiale principalement conçus pour les engins de travaux publics (pneumatiques portant l’inscription «Industrial», «IND», «R-4» ou «F-3») peuvent aussi, à titre d’alternative et jusqu’au 31 décembre 2017, faire l’objet d’une réception par type conformément au présent règlement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
35.10. Tyre construction: diagonal (bias-ply)/bias belted/radial for construction applications (4)

35.10. Construction du pneumatique: diagonale/diagonale ceinturée/radiale pour applications de chantier (4)


2.1.1. Provisions for pneumatic tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (i.e. speed symbol A8), as well as radial tyres designed primarily for construction application purposes (i.e. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’).

2.1.1. Dispositions relatives aux pneumatiques destinés principalement aux véhicules agricoles à structures diagonale et diagonale ceinturée et dont la vitesse de référence n’excède pas 40 km/h (symbole de vitesse A8), ainsi qu’aux pneumatiques à structure radiale destinés principalement aux engins de travaux publics (pneumatiques portant l’inscription «Industrial», «IND», «R-4» ou «F-3»).


5.1.1. As an exception to point 5.1, EU type-approval mark is not required for pneumatic tyres designed primarily for agricultural vehicles with diagonal or bias-ply and bias-belted construction with a reference speed not exceeding 40 km/h (e.g. speed symbol A8), neither for radial tyres designed primarily for construction application purposes (e.g. tyres marked ‘Industrial’, ‘IND’, ‘R-4’ or ‘F-3’) which has been type-approved in accordance with to point 2.1 of Annex XXX to Commission Delegated Regulation (EU) 2015/208.

5.1.1. À titre d'exception au point 5.1, la marque de réception UE par type n'est pas requise dans le cas de pneumatiques conçus principalement pour les véhicules agricoles, à structure diagonale ou diagonale ceinturée, dont la vitesse de référence ne dépasse pas 40 km/h (c'est-à-dire présentant le symbole de vitesse A8), ni pour les pneumatiques à structure radiale conçus principalement pour les applications de chantier (par exemple, les pneumatiques marqués «Industrial», «IND», «R-4» ou «F-3») qui ont fait l'objet d'une réception par type conformément au point 2.1 de l'annexe XXX du règlement délégué (UE) 2015/208 de la Commission.


From having worked in labour relations, I believe—and perhaps this is a bias due to my former occupation—that generally people don't stay for two specific reasons: working conditions or the nature of a job.

Ayant oeuvré dans le domaine des relations de travail, je crois — et c'est peut-être par déformation professionnelle — qu'en général, les gens ne restent pas pour deux raisons distinctes: les conditions de travail ou la nature de la fonction.


This long experience of the BIA system provides interesting lessons as regards success factors for a new, integrated impact assessment scheme, including a sustainability dimension. The European Council in Barcelona took note of the Commission's intention to establish such a new impact assessment method by the end of 2002, as part of its wider efforts in the field of better regulation and as outlined in the Communication to the Laeken Summit on simplifying and improving the regulatory environment . The BIA Pilot Project report is thus ...[+++]

Le rapport sur le projet pilote BIA est donc une contribution importante aux discussions en cours sur le nouveau système, dont un premier aperçu sera donné sous la forme d'une communication parallèlement au plan d'action à venir de simplification et d'amélioration de l'environnement réglementaire (présentation prévue pour juin 2002).


They may have an apprehension of bias due to the fact that the persons with whom they file documents are now under the Minister of Justice.

Il se peut qu'elles aient une crainte de partialité en raison du fait que les personnes auprès desquelles elles déposeront des documents relèveront maintenant du ministre de la Justice.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'bias due to confounding' ->

Date index: 2024-05-09
w