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Aid in hydrographic surveys
Analysing survey data
Assist hydrographic survey
Assist hydrographic surveys
Assisting in hydrographic surveys
Branch of survey
City survey
City surveying
Director General of the Surveys and Mapping Branch
Economic survey
Field survey supervising
Field to be covered
Geophysics and Terrain Sciences Branch
Monitor field surveys
Monitor surveys in the field
O & D survey
Origin and destination study
Origin-destination survey
Origin-destination traffic survey
Process collected survey data
Processing of collected survey data
Scope of survey
Supervising field surveys
Survey data processing
Survey of the economic situation
Town surveying

Traduction de «branch survey » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
branch of survey | field to be covered | scope of survey

champ d'enquête | champ d'investigation


Memorandum of Agreement on Program Coordination in New Brunswick between the Geological Survey of Canada, Department of Natural Resources (Canada) and the Geological Surveys Branch, Department of Natural Resources and Energy (New Brunswick)

Protocole d'entente sur la coordination des programmes au Nouveau-Brunswick entre la Commission géologique du Canada, Ressources naturelles (Canada) et la Direction des levés géologiques du ministère des Ressources naturelles et de l'Énergie (Nouveau-Brun


Geophysics and Terrain Sciences Branch [ Geophysical Surveys, Hazards and Terrain Sciences Branch ]

Direction de la géophysique et science des terrains [ Direction des levés géophysiques, des risques naturels et de la science des terrains ]


processing of collected survey data | survey data processing | analysing survey data | process collected survey data

traiter des données d’arpentage collectées


aid in hydrographic surveys | assisting in hydrographic surveys | assist hydrographic survey | assist hydrographic surveys

participer à des relevés hydrographiques


monitor surveys in the field | supervising field surveys | field survey supervising | monitor field surveys

superviser des enquêtes de terrain


economic survey [ survey of the economic situation ]

enquête économique [ enquête de conjoncture ]


Director General of the Surveys and Mapping Branch

directeur général des levés et de la cartographie [ directrice générale des levés et de la cartographie ]


city survey | city surveying | town surveying

levé urbain | mesure urbaine


O & D survey | origin and destination study | origin-destination survey | origin-destination traffic survey

enquête origine-destination | étude origine-destination
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This requires a commitment from Member States to develop such key instruments as ESSPROSS (expenditure on the different branches of social protection), SILC (the annual Community-wide survey of the income and living conditions of households) and SHA (system of health accounts).

Ceci nécessite un engagement des États membres en faveur du développement d'instruments clés tels que SESPROS (dépenses des différentes branches de la protection sociale), SILC (enquête communautaire annuelle sur les revenus et les conditions de vie des ménages) et SHA (système de comptes santé).


This can only be achieved if there is a strong commitment on the part of the Member States to develop such key instruments as ESSPROSS, which deals with financing and expenditure on the different branches of social protection, SILC, the annual EU-wide survey of the income and living conditions of households, and the System of Health Accounts (SHA).

Ceci nécessite un engagement fort de la part des États membres en faveur du développement d'instruments clés, tels que le SESPROS, qui concerne le financement et les dépenses des différentes branches de la protection sociale, l'enquête communautaire annuelle sur les revenus et les conditions de vie des ménages (SILC) et le système des comptes santé (SHA).


G. whereas on 4 June 2013 the North Cairo Criminal Court condemned 43 Egyptian and foreign staff members of five international NGOs (Freedom House, the International Republican Institute, the National Democratic Institute, the International Centre for Journalists and the Konrad Adenauer Foundation) to one to five years in prison for ‘managing unlicensed branches’ of their organisations, ‘conducting research, political trainings, surveys and workshops without licenses’, ‘training political parties and groups’ and ‘illegally receiving f ...[+++]

G. considérant que, le 4 juin 2013, la cour pénale du nord du Caire a condamné 43 membres égyptiens et étrangers de 5 ONG internationales (la Maison des libertés, l'International Republican Institute, le National Democratic Institute, l'International Centre for Journalists et la Fondation Konrad Adenauer) à des peines de prison allant d'un à cinq ans pour avoir géré des sections non autorisées de leurs organisations, mené des recherches, organisé des formations politiques, des enquêtes et des ateliers sans licence, formé des partis et des groupes politiques et perçu illégalement des financements étrangers; considérant que la cour a par ...[+++]


The London Economics survey found that lenders were, however, interested in expanding into foreign markets by using brokers or establishing subsidiaries or branches.

Selon l'étude du "London Economics", les prêteurs sont toutefois disposés à s'implanter sur les marchés étrangers par l'intermédiaire de courtiers ou en y établissant des succursales ou des agences.


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This can only be achieved if there is a strong commitment on the part of the Member States to develop such key instruments as ESSPROSS, which deals with financing and expenditure on the different branches of social protection, SILC, the annual EU-wide survey of the income and living conditions of households, and the System of Health Accounts (SHA).

Ceci nécessite un engagement fort de la part des États membres en faveur du développement d'instruments clés, tels que le SESPROS, qui concerne le financement et les dépenses des différentes branches de la protection sociale, l'enquête communautaire annuelle sur les revenus et les conditions de vie des ménages (SILC) et le système des comptes santé (SHA).


Written information on money transfers was not available at 46% of the 352 bank branches surveyed.

46 % des 352 succursales de banques sur lesquelles portait l'enquête ne fournissaient pas à leur clientèle d'informations écrites sur les conditions de virement.


For the year 1990 or 1991, Member States shall draw up a branch-by-branch table of the total number of employees and self-employed persons according to the population census, the labour force survey and the national accounts.

Pour l'année 1990 ou 1991, les États membres établissent un tableau par branches d'activité du nombre total des travailleurs salariés et indépendants, selon le recensement démographique, l'enquête sur les forces de travail et les comptes nationaux.


As far as transparency is concerned, the study indicates that: - 68% of bank branches surveyed provided no written information on their cross-border money transfer services; - 2% provided a general leaflet about cross-border payments; - 5% handed out brochures containing more specific information which could help the customer to find the most suitable transfer method; - less than 4% had available brochures with specific information on both transfer services and their prices; - another 21% provided some written information on prices.

Sur le plan de la transparence, l'étude montre que : - 68 % des agences étudiées ne fournissent aucune information écrite sur leurs virements transfrontaliers; - 2 % d'entre elles proposent un dépliant général concernant les paiements transfrontaliers; - 5 % offrent des brochures contenant des informations plus détaillées susceptibles d'aider le client à choisir la formule de virement la plus appropriée; - moins de 4 % disposent de brochures contenant des informations précises sur les services de virement et sur leur coût; - 21 % enfin fournissent certaines informations écrites concernant les prix.


In order to determine whether or not a directive needed to be proposed, the Commission decided in its meeting of 14 December 1993, to review the results of this study in the light of the following three criteria: - written information should be available to customers in at least two thirds of branches surveyed; ___________ (1) IP(93)670 (2) IP(93)1128 - the problem of 'double charging' (fees levied by the bank of the beneficiary of a transfer in cases where the sender of the payment has instructed his bank that he wants to cover all the costs of the operation) should be eliminated, a maximum incidence of 'double cha ...[+++]

Afin de déterminer s'il y a lieu de proposer une directive, la Commission a décidé, au cours de sa réunion du 14 décembre 1993, d'évaluer les résultats de l'étude au regard des trois critères suivants: - des informations écrites doivent être fournies aux clients dans les deux tiers au moins des agences visitées; (1) IP(93)670 (2) IP(93)1128. - le problème du "double prélèvement" (c'est-à-dire des frais prélevés par la banque du bénéficiaire d'un virement lorsque le donneur d'ordre a instruit sa banque de sa volonté de couvrir tous les coûts de l'opération) ne doit plus exister. La Commission estime que la fréquence du "double prélèvemen ...[+++]


This requires a commitment from Member States to develop such key instruments as ESSPROSS (expenditure on the different branches of social protection), SILC (the annual Community-wide survey of the income and living conditions of households) and SHA (system of health accounts).

Ceci nécessite un engagement des États membres en faveur du développement d'instruments clés tels que SESPROS (dépenses des différentes branches de la protection sociale), SILC (enquête communautaire annuelle sur les revenus et les conditions de vie des ménages) et SHA (système de comptes santé).


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