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Bought note
Broker
Broker's circular
Broker's note
Broker's permit
Colophon
Commercial paper dealer
Contract note
Customs Broker's License Information Declaration
Doctor's certificate
Doctor's line
Doctor's note
Exchange broker
Financial broker
Foreign-exchange broker
Imprint
Insurance broker's firm
Insurance brokerage agency
Insurance brokerage house
Insurance brokers agency
Insurance brokers firm
Insurance broking agency
Insurance broking house
Insurance broking office
Medical certificate
Money broker
Note broker
Printer's imprint
Printer's mark
Printer's note
Sale note
Tr's note
Translator's note

Traduction de «broker's note » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bought note | broker's note | contract note | sale note

note d'achat


insurance brokers firm [ insurance broker's firm | insurance broking office | insurance broking agency | insurance brokers agency | insurance brokerage agency | insurance brokerage house | insurance broking house ]

société de courtage d'assurance




imprint | colophon | printer's imprint | printer's note | printer's mark

marque de l'imprimeur | marque d'imprimerie | marque d'imprimeur | nom d'imprimeur | empreinte


medical certificate | doctor's certificate | doctor's note | doctor's line

certificat dical


Customs Broker's License Information Declaration

Déclaration d'information d'agrément de courtier en douane






commercial paper dealer | note broker (US)

opérateur sur effets de commerce


broker | exchange broker | financial broker | foreign-exchange broker | money broker

agent de change | courtier | courtier de change
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
They were published by brokers in various cities, and these publications listed every bank that was in existence at the time and the rate of exchange of the notes of that bank for notes of banks in the local area.

Elles étaient publiées par des courtiers de différentes villes et elles énuméraient toutes les banques en opération à l'époque, ainsi que leur taux de change pour les billets des banques locales.


I wrote down a little note here and I said to myself, how can you do any long-term planning if you have this dark cloud over you every single year? As a legislator, as a member of Parliament, I don't want to have to have car dealers or small brokers coming to my office every year, begging us as a government, because you're at the mercy of changing governments.

J'étais en train de prendre des notes tout à l'heure, et je me suis dit: «Comment peut-on établir une planification à long terme quand cette question revient nous hanter chaque année?» À titre de législateur, de député, je ne veux pas que des concessionnaires automobiles ou des petits courtiers se présentent à mon bureau chaque année, suppliant le gouvernement—parce qu'on est à la merci des changements de gouvernement.


Specifically, we would note that, as written, the act does not cover independent insurance agents or brokers, otherwise known as financial services intermediaries.

Plus précisément, nous constatons que de la façon dont elle est libellée, la loi ne vise pas les agents ou les courtiers d'assurance indépendants, soit les intermédiaires des services financiers.


I've gone over your notes and in my view, you do not really address the issue of job losses, the impending threat or the particular relationship between clients and their insurance broker or agent who acts as an adviser throughout their lifetime.

J'ai parcouru vos notes, et il me semble que vous ne répondez pas vraiment à cette question de la perte d'emplois, de la menace dans certaines situations, et à celle de la relation particulière entre les clients qui ont de l'assurance et leur courtier ou agent d'assurance, qui est pour eux un conseiller qui peut les accompagner pendant une bonne période de leur vie.


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It is useful to note that approximately 85% of the goods and services that brokers require are purchased locally.

Il faut signaler qu'environ 85 p. 100 des biens et services dont les courtiers ont besoin sont achetés localement.


5. Further notes, with respect to the home affairs funds, that the ordinary legislative procedure does not provide for the Commission and the Council to negotiate an agreed position between themselves, without involving Parliament, and then to present that position to the Parliament as a fait accompli; points out that if the Commission is unwilling to defend its initial proposal, it should present an amended proposal; recommends that new practical arrangements for financial negotiations be put in place, including, inter alia, the organisation of an early exchange of views among the three Institutions on the role, function and added value of the EU budget; ...[+++]

5. relève, en outre, en ce qui concerne les fonds destinés aux affaires intérieures, que la procédure législative ordinaire ne prévoit pas la négociation d'une position commune entre la Commission et le Conseil sans la participation du Parlement ni, ensuite, la présentation de cette position au Parlement comme un fait accompli; indique que si la Commission ne souhaite pas défendre sa proposition initiale, elle doit présenter une proposition modifiée; recommande que de nouvelles modalités pratiques soient mises en place pour les négociations financières, qui comprennent notamment l'organisation d'un échange de vues préliminaire entre les trois institutions sur le rôle, la fonction et la valeur ajoutée du budget de l'Union; insiste pour que la C ...[+++]


15. Takes note of the recent Commission proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council amending Council Regulation (EC) No 1236/2005 concerning trade in certain goods which could be used for capital punishment, torture or other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment (COM(2014)0001); stresses the importance of addressing brokering services, technical assistance and the transit of relevant goods; reiterates Parliament’s earlier call for the insertion of a ‘torture end-use catch-all clause’ into the regulation in order ...[+++]

15. prend acte de la récente proposition de la Commission en vue d'un règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) n° 1236/2005 précité (COM(2014)0001); insiste sur l'importance de mettre un frein aux services de commercialisation et d'assistance technique relatifs aux biens visés par ce règlement, ainsi qu'à la circulation de ces biens; réitère sa demande en faveur de l'inclusion dans le règlement d'une clause type sur l'éradication de la torture, qui permettrait aux États membres d'autoriser ou de refuser, sur la base d'informations préalables, l'exportation de tout bien susceptible d'être utilisé à des fins d'actes de tortur ...[+++]


64. Notes an existing skills gap in Universities in what concerns an improved and proactive interaction with the business sector; calls on the Commission to launch a new European-wide programme for training and education of University managers, of technology transfer officers, and of technology broker professionals and to issue guidelines for the professionalization of such careers in Universities;

64. remarque l'existence d'une pénurie de compétences empêchant de mettre en place des interactions plus efficaces et proactives avec le secteur commercial; invite la Commission à lancer un nouveau programme à l'échelle européenne pour la formation et l'éducation des directeurs d'université, des responsables du transfert de technologie et des professionnels des échanges de technologies, ainsi qu'à publier des lignes directrices pour la professionnalisation de ces métiers dans les universités;


64. Notes an existing skills gap in Universities in what concerns an improved and proactive interaction with the business sector; calls on the Commission to launch a new European-wide programme for training and education of University managers, of technology transfer officers, and of technology broker professionals and to issue guidelines for the professionalization of such careers in Universities;

64. remarque l’existence d’une pénurie de compétences empêchant de mettre en place des interactions plus efficaces et proactives avec le secteur commercial; invite la Commission à lancer un nouveau programme à l’échelle européenne pour la formation et l’éducation des directeurs d’université, des responsables du transfert de technologie et des professionnels des échanges de technologies, ainsi qu’à publier des lignes directrices pour la professionnalisation de ces métiers dans les universités;


100. Draws attention, however, to the findings of the recent UNODC report indicating that the Taliban net only 4% of the profits from the annual narcotics trade, and local farmers 21%, with 75% going to government officials, the police, local and regional brokers, and traffickers; notes, in short, that NATO's Afghan allies are in fact getting the lion's share of the profits from the drugs trade;

100. attire cependant l'attention sur les révélations d'un récent rapport de l'ONUDC qui indiquent que le réseau des talibans ne capte que 4 % des profits générés par le commerce annuel de stupéfiants, 21 % allant aux fermiers locaux et 75 % à des fonctionnaires du gouvernement, à la police, à des intermédiaires locaux et régionaux et à des trafiquants; constate, pour résumer, que les alliés afghans de l'OTAN se taillent en réalité la part du lion des profits liés au trafic de stupéfiants;




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broker's note ->

Date index: 2023-12-22
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