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ABB
Activity-based budgeting
Annuality of the budget
BFOR
Budget
Budget focused on results
Budget policy
Budget setting
Budgetary discipline
Budgetary reform
Diesel electric generating plant
Diesel electric generating set
Diesel electric generator set
Diesel electric set
Diesel engine generator set
Diesel engine genset
Diesel gen-set
Diesel generator
Diesel generator set
Diesel genset
Diesel-driven generator
Draft casting budget
Draw up casting budget
Inclusion in the budget
Incorporation in the Community budget
Ordinary budget
Output budgeting
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Planned programme budgeting
Prepare casting budget
Prepare casting budgets
Programme budgeting
Public budget
RBB
Rationalisation of budget choices
Regular budget
Result-based budgeting
Set an advertising budget
To enter in the budget
Yearly nature of the budget

Traduction de «budget setting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


budget

budget [ ligne budgétaire | poste budgétaire ]


inclusion in the budget | incorporation in the Community budget | to enter in the budget

budgétisation


budget | ordinary budget | regular budget

budget ordinaire


output budgeting | planned programme budgeting | planning, programming, budgeting system | PPBS [Abbr.]

planification, programmation, préparation du budget | rationalisation des choix budgétaires | RCB [Abbr.]


draft casting budget | draw up casting budget | prepare casting budget | prepare casting budgets

préparer le budget d'un casting




diesel generator set [ diesel genset | diesel gen-set | diesel engine generator set | diesel electric generator set | diesel electric generating set | diesel electric set | diesel generator | diesel electric generating plant | diesel engine genset | diesel-driven generator ]

groupe électrogène diesel [ groupe électrogène à moteur diesel | génératrice diesel | génératrice à moteur diesel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The budget spending and commitment of the budget have improved during 2005 and 2006.The underlying structure for adopting work programmes and budgets within the Commission does at present not allow activities for the whole budget year, due to continuous delays in the formal adoption process, where the first quarter is spent on formally accepting the draft budget and programme.

En 2005 et 2006, il y a eu une amélioration concernant les dépenses et engagements budgétaires. La structure sur laquelle se fonde l’adoption des programmes de travail et des budgets au sein de la Commission ne permet pas, actuellement, de mener des activités pendant tout l’exercice annuel à cause de retards constants dans la procédure officielle d’adoption, le premier trimestre étant consacré à l’approbation formelle du projet de budget et de programme.


Although the Structural Fund Regulation requires commitments to be programmed in seven, normally equal, annual instalments, the Financial Regulation and the inter-institutional agreement allow for the appropriations for the 2000 budget year to be transferred to the 2001 budget year or, alternatively, for the 2000 instalment to be reprogrammed over the 2002-06 budget years in the event of delays in the adoption of the programmes, in particular if negotiations overran the five-month period allowed by Regulation (EC) No 1260/1999.

Si le Règlement des Fonds Structurels s'articule autour d'une programmation des engagements en sept tranches annuelles en principe égales, le Règlement Financier et l'accord institutionnel prévoient le report des crédits de l'exercice 2000 vers l'exercice 2001 ou bien la reprogrammation de la tranche 2000 sur les exercices 2002 à 2006 en cas de retard dans l'adoption des programmes, notamment dans le cas où les négociations dépassaient le délai de cinq mois prévu par le Règlement 1260/1999.


If you adopt a white paper as a defence policy, and if the white paper contains certain formulae within it—let's say, with regard to capital funding or with regard to the amount or percentage of the budget that goes to quality of life, for example—then you've made a commitment that as long as that white paper is in effect, you're going to have so much of the budget set aside for capital replacements, so much set aside for this, so much set aside for that.

Il faut adopter un livre blanc exposant la politique de défense et si le livre blanc contient des formules—par exemple pour le financement des immobilisations ou relativement au pourcentage du budget consacré à la qualité de vie—le gouvernement prend de fait l'engagement de consacrer telle proportion de son budget, tant que le livre blanc demeurera en vigueur, au remplacement d'immobilisations, telle proportion à ce secteur, telle proportion à tel autre.


Question No. 436 Hon. Irwin Cotler: With regard to costs and expenses related to appointments to the Supreme Court of Canada: (a) what accounts for the difference in costs between appointment processes; (b) who and what entities submit costs for reimbursement; (c) are any costs rejected for reimbursement and, if so, (i) on what basis, (ii) who makes the determination, (iii) what criteria are used in making the determination; (d) what reimbursement requests were rejected for the appointment processes of (i) Justice M. Rothstein, (ii) Justice T. Cromwell, (iii) Justice M. Moldaver and Justice A. Karakatsanis, (iv) Justice R. Wager, (v) Justice M. Nadon; (e) in the breakdown of appointment process costs provided in the answer to Q-239, how ...[+++]

Question n 436 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne les coûts et les dépenses liés aux nominations à la Cour suprême du Canada: a) à quoi attribuer la différence de coûts entre les processus de nomination; b) quelles personnes, physiques et morales, demandent le remboursement de leurs frais; c) le remboursement de certains frais est-il refusé et, dans l’affirmative, (i) selon quels critères, (ii) qui prend la décision, (iii) sur quels critères repose la décision; d) quelles demandes de remboursement ont été refusées dans le cadre du processus de nomination (i) du juge M. Rothstein, (ii) du juge T. Cromwell, (iii) du juge M. Moldave ...[+++]


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details on the results achieved by the EU budget and on how it is managedin the Annual Management and Performance Report; how the EU budget is financed and what Member States receive from the budget in the Financial Report; actions taken by the Commission and Member States to ensure the proper use of taxpayers' money in the Communication on the protection of the EU budget; the EU Annual Accounts containing financial information on the activities of the institutions, agencies and other bodies of the EU.

le rapport annuel sur la gestion et la performance, consacré aux résultats obtenus par le budget de l’UE et à son mode de gestion; le rapport financier, qui porte sur le mode de financement du budget de l’UE et les dotations que les États membres reçoivent de celui-ci; la communication sur la protection du budget de l’UE, qui détaille les mesures prises par la Commission et les États membres pour veiller au bon usage de l’argent du contribuable; les comptes annuels de l’UE, qui contiennent les informations financières relatives aux activités des institutions, organes et organismes de l’Union.


As the 2010 budget set out, the government is asking all agencies to abide by and follow the expenditure restraint measures that were set out in the budget.

Comme on peut le constater dans le budget de 2010, le gouvernement demande à tous les organismes de le respecter et de suivre les mesures de restrictions budgétaires établies dans le budget.


If, at the beginning of a financial year, the budget has not yet been definitively adopted, a sum equivalent to not more than one twelfth of the budget appropriations for the preceding financial year may be spent each month in respect of any chapter of the budget in accordance with the provisions of the Regulations made pursuant to Article 322; that sum shall not, however, exceed one twelfth of the appropriations provided for in the same chapter of the draft budget.

Si, au début d'un exercice budgétaire, le budget n'a pas encore été définitivement adopté, les dépenses peuvent être effectuées mensuellement par chapitre, d'après les dispositions du règlement pris en exécution de l'article 322, dans la limite du douzième des crédits ouverts au chapitre en question du budget de l'exercice précédent, sans pourvoir dépasser le douzième des crédits prévus au même chapitre dans le projet de budget.


(32) As regards accounting and the presentation of accounts, it should be stipulated that the accounts comprise general accounts and budget accounts and it should be added that the general accounts are based on a system of accrual accounting whereas the budget accounts are intended to draw up the budget outturn account and the reports on implementation of the budget.

(32) En ce qui concerne la comptabilité et la reddition des comptes, il y a lieu de préciser que la comptabilité se compose d'une comptabilité générale et d'une comptabilité budgétaire et de souligner que la comptabilité générale est une comptabilité patrimoniale tandis que la comptabilité budgétaire est destinée à établir le compte de résultat de l'exécution budgétaire et les rapports sur l'exécution du budget.


The measures in the budget set us on a clear path to achieve our interim deficit target of 3 per cent of the GDP within three years. The budget delivers on many of the promises set out in the red book.

Les mesures de ce budget nous lancent sur une voie très précise qui nous permettra d'atteindre notre objectif provisoire en matière de déficit, c'est-à-dire 3 p. 100 du PIB en trois ans.


While budgets set out a course of action and a set of priorities which should represent the priorities of Canadians, it is clear that the budget has not done that.

Les budgets présentent généralement une ligne de conduite et une série de mesures qui devraient être représentatives des priorités des Canadiens, mais ce n'est évidemment pas ce que fait le budget.


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