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Act relating to the collection of the tax
BRI
Build a community relationship
Build collaborative relations
Build collective relations
Build community relations
Building equipment related to building materials
Building related disease
Building related illness
Building-related disease
Building-related illness
Community relations building
Construct community relations
Construction equipment related to building materials
Establish collaborative relations
Fabrication equipment related to building materials
Institute collective relations
Premiums collected relating to a later period
Residential building collective facility
Technical Assistance and Trade- Capacity Building

Traduction de «build collective relations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
build collaborative relations | institute collective relations | build collective relations | establish collaborative relations

établir des relations de collaboration


construction equipment that relates to building materials | fabrication equipment related to building materials | building equipment related to building materials | construction equipment related to building materials

engins de construction destinés à la manutention de matériaux de construction


build a community relationship | construct community relations | build community relations | community relations building

établir des relations avec les communautés


residential building collective facility

local collectif résidentiel [ mètres carrés sociaux ]


Technical Assistance and Trade- Capacity Building | trade-related technical assistance and capacity building

assistance technique liée au commerce et renforcement des capacités


premiums collected relating to a later period

primes non acquises


building-related illness [ BRI | building related illness | building-related disease | building related disease ]

maladie liée aux immeubles [ MLI | maladie liée au séjour dans un immeuble | pathologie associée au bâtiment | maladie liée au bâtiment | maladie reliée aux immeubles ]


Contact Committee on the Co-ordination of Laws, Regulations and Administrative Provisions relating to Undertakings for Collective Investment in Transferable Securities (UCITS)

Comité de contact pour la coordination des dispositions législatives, réglementaires et administratives concernant certains organismes de placement collectif en valeurs mobilières (OPCVM)


Contact Committee on the coordination of laws, regulations and administrative provisions relating to undertakings for collective investment in transferable securities (UCITS)

Comité de contact pour la coordination des dispositions législatives, réglementaires et administratives concernant certains organismes de placement collectif en valeurs mobilières (OPCVM)


act relating to the collection of the tax

acte tendant au recouvrement (1) | acte tendant au recouvrement de la créance (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Proposed areas of intervention ►Improving and extending climate monitoring, forecasting, and information systems and the translation of collected data into effective preparedness measures, e.g. early-warning systems that benefit DRR strategies and other development policies. ►Strengthening regional capacity for climate-related DRR, including for information sharing, knowledge management, early warning, and contingency planning. ►Identifying measures to help disaster-prone developing countries implement the Hyogo Framework, including addressing underlying risk factors, building ...[+++]

Domaines d’intervention proposés►Amélioration et extension proposées du contrôle, de la prévision et des systèmes d’information sur le climat et traduction des données recueillies en mesures de préparation efficaces, tels que des systèmes de détection précoce servant aux stratégies de RRC et autres politiques de développement.►Renforcement des capacités régionales de RRC dues au climat, comportant le partage d’informations, la gestion des connaissances, la détection précoce et la planification d’urgence.►Définition des mesures visant à aider les pays en développement exposés aux catastrophes à appliquer le cadre de Hyogo, notamment en tr ...[+++]


While binding on the EU, it would not be binding on the Member States individually but would be fulfilled through clear commitments decided by the Member States themselves which should be guided by the need to deliver collectively the EU-level target and build upon what each Member State should deliver in relation to their current targets for 2020.

Cet objectif serait contraignant pour l'UE, mais pas pour les États membres individuellement. Ces derniers s'efforceraient de le réaliser en prenant eux-mêmes des engagements précis, guidés par la nécessité d'atteindre collectivement l'objectif au niveau de l'UE et compte tenu des réductions à réaliser par chaque État membre par rapport à ses objectifs actuels pour 2020.


The problems posed by tax fraud and evasion must be tackled at different levels through: Member State efforts to make their own tax collection more effective; reinforced and effective co-operation between Member States; clear and coherent EU policy vis-à-vis third countries to ensure that adequate measures can be taken to target fraud and evasion that build on the use of certain non-EU jurisdictions that do not apply equivalent standards; and co-ordinated and effective policy in relation ...[+++]

Il convient d’agir à différents niveaux sur les problèmes que posent la fraude et l’évasion fiscales: les États membres doivent prendre des mesures pour améliorer l’efficacité de la perception des impôts; la coopération entre les États membres doit être renforcée et rendue plus efficace; l’UE doit appliquer une politique claire et cohérente à l’égard des pays tiers, pour faire en sorte que des mesures adéquates puissent être prises pour cibler la fraude et l’évasion qui profitent de l’existence de certains territoires extérieurs à l’UE qui n’appliquent pas des normes équivalentes; et une politique coordonnée et efficace doit être appl ...[+++]


Building on the approach set out in the CRR2 package, the Commission will assess the proportionality of rules in the Alternative Investment Fund Managers Directive (AIFMD) and the Undertakings for Collective Investment in Transferable Securities Directive(UCITS), for example in relation to aligning remuneration regimes and reducing reporting burdens and other areas.

Sur la base de l'approche définie dans le paquet CRR2, la Commission vérifiera la proportionnalité des dispositions de la directive sur les gestionnaires de fonds d'investissement alternatifs (directive AIFM) et de la directive sur les organismes de placement collectif en valeurs mobilières (directive sur les OPCVM) , par exemple en ce qui concerne l'alignement des régimes de rémunération, la réduction des formalités déclaratives et d'autres domaines.


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Setting a reporting threshold also ensures that information relating to the build-up of systemic risk is collected throughout the Union in a consistent way and provides certainty to AIFMs.

Fixer un seuil à partir duquel des comptes rendus doivent être établis garantit en outre que des informations concernant l’apparition de risques systémiques soient recueillies de manière cohérente dans toute l’Union européenne et est source de sécurité pour les gestionnaires.


Setting a reporting threshold also ensures that information relating to the build-up of systemic risk is collected throughout the Union in a consistent way and provides certainty to AIFMs.

Fixer un seuil à partir duquel des comptes rendus doivent être établis garantit en outre que des informations concernant l’apparition de risques systémiques soient recueillies de manière cohérente dans toute l’Union européenne et est source de sécurité pour les gestionnaires.


The problems posed by tax fraud and evasion must be tackled at different levels through: Member State efforts to make their own tax collection more effective; reinforced and effective co-operation between Member States; clear and coherent EU policy vis-à-vis third countries to ensure that adequate measures can be taken to target fraud and evasion that build on the use of certain non-EU jurisdictions that do not apply equivalent standards; and co-ordinated and effective policy in relation ...[+++]

Il convient d’agir à différents niveaux sur les problèmes que posent la fraude et l’évasion fiscales: les États membres doivent prendre des mesures pour améliorer l’efficacité de la perception des impôts; la coopération entre les États membres doit être renforcée et rendue plus efficace; l’UE doit appliquer une politique claire et cohérente à l’égard des pays tiers, pour faire en sorte que des mesures adéquates puissent être prises pour cibler la fraude et l’évasion qui profitent de l’existence de certains territoires extérieurs à l’UE qui n’appliquent pas des normes équivalentes; et une politique coordonnée et efficace doit être appl ...[+++]


Proposed areas of intervention ►Improving and extending climate monitoring, forecasting, and information systems and the translation of collected data into effective preparedness measures, e.g. early-warning systems that benefit DRR strategies and other development policies. ►Strengthening regional capacity for climate-related DRR, including for information sharing, knowledge management, early warning, and contingency planning. ►Identifying measures to help disaster-prone developing countries implement the Hyogo Framework, including addressing underlying risk factors, building ...[+++]

Domaines d’intervention proposés►Amélioration et extension proposées du contrôle, de la prévision et des systèmes d’information sur le climat et traduction des données recueillies en mesures de préparation efficaces, tels que des systèmes de détection précoce servant aux stratégies de RRC et autres politiques de développement.►Renforcement des capacités régionales de RRC dues au climat, comportant le partage d’informations, la gestion des connaissances, la détection précoce et la planification d’urgence.►Définition des mesures visant à aider les pays en développement exposés aux catastrophes à appliquer le cadre de Hyogo, notamment en tr ...[+++]


First of all, I think there is enough material on the table, such as the full observation of labour legislation, social protection, collective labour agreements and industrial relations, including collective actions, on which this House can build in order to provide absolute guarantees.

Premièrement, je pense que cette Assemblée possède suffisamment de matériel de base pour fournir des garanties absolues, notamment la législation du travail, la protection sociale, les conventions collectives et les relations sociales, y compris les actions collectives, qu’il convient de respecter pleinement.


Support activities may address the preparation of IWRM plans, improvement of data collection and dissemination in river basins, water quality monitoring, and assistance to regional organisations (such as ECOWAS, SADC), existing river basin initiatives, support to related research capacity building and use of EU-ACP research cooperation and involve collaboration with existing mechanisms like the Global Water Partnership (GWP)

Les activités de soutien peuvent porter sur la conception de plans de gestion intégrée des ressources en eau, l'amélioration de la collecte et de la diffusion de données relatives aux bassins fluviaux, le contrôle de la qualité de l'eau, ainsi que l'assistance accordée aux organisations régionales (telles que la Communauté économique des États de l'Afrique de l'Ouest - CEDEAO -, la Communauté de développement de l'Afrique australe - SADC), à des initiatives locales organisées dans des bassins fluviaux, à l'appui des capacités de recherche dans ce domaine, ...[+++]


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