Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Burden of adducing evidence
Burden of establishing a fact
Burden of evidence
Burden of going forward
Burden of going forward with the evidence
Burden of persuasion burden of persuasion
Burden of producing evidence
Burden of proof on the pleadings
Burden of proof reversal
Burden of proof shift
Burden on the pleadings
Distribution of the tax burden
Evidential burden
Evidentiary burden
Fixed burden of proof
God shapes the back for the burden
Legal burden
Legal burden legal burden
Persuasive burden
Probative burden
Reversal of the burden of proof
Risk of nonpersuasion
Secondary burden
Shift in onus
Shift on the burden of proof
Shifting of the burden
THE BACK GROWS TO FIT THE BURDEN
Tax burden
Ultimate burden ultimate burden

Traduction de «burden the dutch » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
burden of establishing a fact | burden of persuasion burden of persuasion | burden on the pleadings | fixed burden of proof | legal burden legal burden | persuasive burden | probative burden | risk of nonpersuasion | ultimate burden ultimate burden

charge de persuasion | charge ultime | fardeau de persuasion | fardeau ultime


burden of adducing evidence | burden of evidence | burden of going forward with the evidence | burden of producing evidence | evidential burden | evidentiary burden | secondary burden

charge de présentation | fardeau de la preuve | fardeau de présentation | fardeau de présentation (de la preuve)


burden of adducing evidence [ burden of producing evidence | burden of going forward | burden of going forward with the evidence | burden of evidence | evidential burden | evidentiary burden ]

charge de présentation [ fardeau de présentation ]


burden of proof on the pleadings | burden on the pleadings | legal burden

fardeau de persuasion


burden of adducing evidence | burden of evidence | burden of going forward | burden of going forward with the evidence | burden of producing evidence

charge de présentation | fardeau de présentation


THE BACK GROWS TO FIT THE BURDEN [ God shapes the back for the burden ]

Dieu ne veut pas plus qu'on ne peut


shift in onus [ reversal of the burden of proof | burden of proof reversal | burden of proof shift ]

déplacement du fardeau de la preuve [ renversement du fardeau de la preuve ]


distribution of the tax burden [ Tax burden(STW) ]

répartition de l'impôt [ répartition de la charge fiscale ]


shift on the burden of proof

renversement du fardeau de la preuve


shifting of the burden

déplacement de la charge de la preuve | déplacement du fardeau de la preuve
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Netherlands is an interesting example of successful reduction of administrative burden; the Dutch model[51] has been replicated in other countries.

Les Pays-Bas ont réussi à réduire la charge administrative et constituent un exemple intéressant à cet égard; le modèle néerlandais[51] a été reproduit dans d’autres pays.


The Netherlands is an interesting example of successful reduction of administrative burden; the Dutch model[51] has been replicated in other countries.

Les Pays-Bas ont réussi à réduire la charge administrative et constituent un exemple intéressant à cet égard; le modèle néerlandais[51] a été reproduit dans d’autres pays.


39. Expresses its satisfaction at the support already given to this approach by the Council and Commission, as stated in paragraph 25 of the Presidency conclusions of the European Council of 8 and 9 March 2007; emphasises that this is also in line with the recommendations given by the Nationaler Normenkonntrollrat (Germany), Better Regulation Commission (United Kingdom) and the Dutch Advisory Board on Administrative Burden (The Netherlands) in their position paper on the Commission Action Programme ;

39. exprime sa satisfaction devant le soutien déjà accordé à cette approche par le Conseil et la Commission, comme indiqué au point 25 des conclusions de la présidence du Conseil européen des 8 et 9 mars 2007; souligne que cela va également dans le sens des recommandations formulées par le Conseil fédéral pour le contrôle des normes (Allemagne), par la Commission pour l'amélioration de la réglementation (Royaume-Uni) et par le Conseil consultatif néerlandais sur les charges administratives (Pays-Bas) dans leur document de position sur le programme d'action de la Commission ;


39. Expresses its satisfaction at the support already given to this approach by the Council and Commission, as stated in paragraph 25 of the Presidency conclusions of the Spring Council of 8 and 9 March 2007; emphasises that this is also in line with the recommendations given by the Nationaler Normenkonntrollrat (Germany), Better Regulation Commission (United Kingdom) and the Dutch Advisory Board on Administrative Burden (The Netherlands) in their position paper on the Commission's Action Programme;

39. exprime sa satisfaction devant le soutien déjà accordé à cette approche par le Conseil et la Commission, comme indiqué au point 25 des conclusions de la présidence du Conseil européen de printemps, tenu les 8 et 9 mars 2007; souligne que cela va également dans le sens des recommandations formulées par le Conseil fédéral pour le contrôle des normes (Allemagne), par la Commission pour l'amélioration de la réglementation (Royaume-Uni) et par le Conseil consultatif néerlandais sur les charges administratives (Pays-Bas) dans leur document de position sur le programme d'action de la Commission;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
39. Expresses its satisfaction at the support already given to this approach by the Council and Commission, as stated in paragraph 25 of the Presidency conclusions of the European Council of 8 and 9 March 2007; emphasises that this is also in line with the recommendations given by the Nationaler Normenkonntrollrat (Germany), Better Regulation Commission (United Kingdom) and the Dutch Advisory Board on Administrative Burden (The Netherlands) in their position paper on the Commission Action Programme ;

39. exprime sa satisfaction devant le soutien déjà accordé à cette approche par le Conseil et la Commission, comme indiqué au point 25 des conclusions de la présidence du Conseil européen des 8 et 9 mars 2007; souligne que cela va également dans le sens des recommandations formulées par le Conseil fédéral pour le contrôle des normes (Allemagne), par la Commission pour l'amélioration de la réglementation (Royaume-Uni) et par le Conseil consultatif néerlandais sur les charges administratives (Pays-Bas) dans leur document de position sur le programme d'action de la Commission ;


[20] World Bank Group Review of the Dutch Administrative Burden Reduction Program, November 2006; Administrative Simplification In The Netherlands, OECD, 24 November 2006.

[20] Examen par le Groupe de la Banque mondiale du programme néerlandais de réduction des charges administratives, novembre 2006, Administrative Simplification in The Netherlands, OCDE, 24 novembre 2006.


To a person, they have been effusive in their compliments and praise for our Role 3 hospital at the Kandahar Airfield, which is a multinational hospital that's Canadian-led, with British, American, and Dutch physicians and physicians' assistants all sharing part of the burden.

Tous, sans exception, ont été dithyrambiques à propos de notre hôpital de rôle 3 à Kandahar, qui est une installation multinationale dirigée par les Canadiens et où l'on retrouve des médecins et des assistants britanniques, américains et hollandais qui se partagent le fardeau.


That is in keeping with the ambition of Mr Zalm, the Dutch Finance Minister, who wants to reduce the administrative burden for businesses from EUR 17 billion to EUR 14 billion annually and reckons that half of this is attributable to European rules.

Cela correspond à l’ambition de M. Zalm, ministre néerlandais des finances, qui souhaite réduire les charges administratives des entreprises en les faisant passer de 17 milliards d’euros à 14 milliards d’euros par an et qui estime que la moitié de ces charges est imputable aux règles européennes.


– (NL) Mr President, red tape within Dutch industry amounts to near enough EUR 9 billion per annum. This was revealed in the Netherlands last week by Actal, the newly formed Committee of Experts on the verification of administrative burdens.

- (NL) Monsieur le Président, la semaine dernière, aux Pays-Bas, l'Actal, le tout nouveau collège consultatif responsable du contrôle des charges administratives, a annoncé qu'il pesait chaque année sur les entreprises néerlandaises des charges administratives pour un montant avoisinant les 9 milliards d'euros.


The Commission main conclusions are the following: the programme is broadly in line with the requirements of the Stability and Growth Pact; the programme presents three macroeconomic scenarios, but all the detailed projections for the public finance aggregates are based on the cautious scenario; in this scenario the government deficit falls to 1% of GDP in 2002; this prudent approach was adopted by the Dutch authorities to ensure sound public finances; a more optimistic scenario, the middle scenario, seems, however, to correspond more to the current consensus: in this scenario the government deficit falls close to balance in 2002; ...[+++]

Les principales conclusions de la Commission sont les suivantes : ce programme est globalement conforme aux dispositions du pacte de stabilité et de croissance; il présente trois scénarios macro-économiques, mais toutes les prévisions détaillées concernant les agrégats des finances publiques se fondent sur le scénario minimaliste, selon lequel le déficit public devrait tomber à 1 % du PIB en 2002; cette attitude prudente des autorités néerlandaises s'explique par le souci de conserver des finances publiques saines; le scénario intermédiaire, plus optimiste, paraît cependant mieux correspondre au consensus actuel; dans ce scénario, le budget devrait approcher d ...[+++]


w