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100 call seconds
Artist call-out
Average business hour centum call seconds
CCS
CPS
CS
Call for artist proposals
Call for artist submissions
Call for artists
Call for entries
Call for submissions
Call per second
Call rate
Call rates
Call-second
Calls per second
Centum calls second
Child of migrant
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
First Yaoundé Convention
Hundred call seconds
Hundred call-seconds
Open call for submissions
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Second Yaoundé Convention
Second generation migrant
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Third generation migrant
Transmissions tariff
Yaoundé Convention

Traduction de «calls per second » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
call per second | calls per second | call-second | CS [Abbr.]

communication par seconde


call rate | calls per second | CPS [Abbr.]

appels seconde


100 call seconds | hundred call seconds | CCS [Abbr.]

100 appels seconde


centum calls second [ CCS | hundred call-seconds ]

centaine de communication-secondes [ centaine de secondes de conversation ]


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


Directory Assistance Answer - Percent of Calls Answered Within 10 Seconds

Réponse de l'assistance-annuaire - pourcentage des appels obtenant une réponse en moins de 10 secondes


average business hour centum call seconds

moyenne des heures chargées en centaine de communications - seconde


artist call-out | call for artists | call for artist submissions | call for artist proposals | call for entries | call for submissions | open call for submissions

appel de dossiers | appel de dossier


child of migrant [ second generation migrant | third generation migrant ]

enfant de migrant [ migrant de la deuxième génération | migrant de la troisième génération ]


Yaoundé Convention [ first Yaoundé Convention | second Yaoundé Convention ]

convention de Yaoundé [ convention de Yaoundé I | convention de Yaoundé II ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Providers of regulated roaming calls at the retail level should therefore be required to bill their customers on a per second basis for all calls subject to a Eurotariff, subject only to the possibility to apply a minimum initial charging period of no more than 30 seconds for calls made.

Les fournisseurs au détail d’appels en itinérance réglementés devraient donc être tenus de facturer à la seconde tous les appels soumis à un eurotarif à leurs abonnés, en ayant uniquement la possibilité d’appliquer une première tranche incompressible de facturation d’au plus 30 secondes pour les appels passés.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l31103a - EN - In-vehicle emergency call system "eCall" (Second eSafety Communication)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l31103a - EN - Appel d'urgence embarqué "eCall" (deuxième communication eSafety)


In-vehicle emergency call system "eCall" (Second eSafety Communication)

Appel d'urgence embarqué "eCall" (deuxième communication eSafety)


In view of those arguments, also shared by the majority of Members at the AGRI special meeting of 12 December 2011, your rapporteur suggests that the Council position should be accepted without amendments, so that it can finally be adopted in its current form at the EP Plenary (as a so-called early second reading).

Par conséquent, sur la base de ces arguments, qu'ont partagés la majorité des membres de la commission AGRI lors de leur réunion extraordinaire du 12 décembre 2011, votre rapporteur propose d'accepter la position du Conseil sans la modifier, de façon à ce que la plénière puisse l'adopter dans sa forme actuelle (dans le cadre d'une deuxième lecture "anticipée").


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26. Emphasises the importance of the second pillar, in view of its environmental, modernisation and structural improvement achievements; calls for second-pillar measures to be better suited to their objectives, so that the effectiveness of growth, employment and climate measures and measures for the benefit of rural areas can be increased;

26. souligne l'importance du deuxième pilier, eu égard à ses acquis en matière d'amélioration environnementale, de modernisation et structurelle; demande que les mesures du deuxième pilier soient mieux adaptées aux objectifs, de telle sorte que l'efficacité des mesures pour la croissance, l'emploi et le climat et des mesures en faveur des régions rurales puisse être accrue;


Finally, I would like to add that we would be very open to finding a swift solution in the second reading – and we would be very grateful if this were possible – in other words, we would suggest that, rather than following the normal procedure of the second reading, we should try to find a so-called early second-reading agreement.

Enfin, je voudrais ajouter que nous serions très ouverts à trouver une solution rapidement en deuxième lecture. Et nous serions vraiment reconnaissants si cela était possible. En d’autres termes, au lieu de suivre la procédure normale de la deuxième lecture, nous proposerions d’essayer de trouver ce que l’on appelle un accord rapide en deuxième lecture.


19. Insists that digital competences are crucial for an inclusive digital society and that all EU citizens should be empowered and have the incentives to develop the appropriate digital skills; stresses that digital competences could help disadvantaged people (i.e. elderly people and those on low incomes) to be included in society; calls on the Commission and on the Member States to tackle the disparities between the different groups in society in terms of digital literacy and Internet use, the so-called emerging second digital divide; em ...[+++]

19. insiste sur le fait que les compétences numériques sont cruciales pour une société numérique ouverte à tous et que tous les citoyens de l'Union européenne devaient recevoir les moyens et les incitations nécessaires pour développer les compétences numériques appropriées; souligne que les compétences numériques pourraient aider les personnes défavorisées (c'est-à-dire les personnes âgées et à faible revenu) à être incluses dans la société; invite la Commission et les États membres à lutter contre les disparités entre les différents groupes de la société relatives aux compétences numériques et à l’utilisation de l’internet, c'est- ...[+++]


Providers of regulated roaming calls at the retail level should therefore be required to bill their customers on a per-second basis for all calls subject to a euro-voice tariff subject only to the possibility to apply a minimum initial charging period of no more than 30 seconds for calls made.

Les fournisseurs au détail d’appels en itinérance réglementés devraient donc être tenus de facturer à la seconde à leurs clients tous les appels soumis à un eurotarif appels vocaux, en ayant uniquement la possibilité d’appliquer une première tranche incompressible de facturation d’au plus 30 secondes pour les appels passés.


Next, their major priority appears to be what they call the ‘second cycle of the Lisbon strategy’, to increase liberalisation and attacks on public services and social and labour rights.

Ensuite, la plus haute priorité semble être ce qu’elles appellent le «second cycle de la stratégie de Lisbonne», qui vise à augmenter le degré de libéralisation et à attaquer les services publics et les droits sociaux et du travail.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l31103a - EN // In-vehicle emergency call system "eCall" (Second eSafety Communication)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l31103a - EN // Appel d'urgence embarqué "eCall" (deuxième communication eSafety)


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