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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Charge port
Charge port door
Charge port lid
Charges for use of infrastructure
Charging port
Charging port door
Charging port lid
Dock due
Embarkation tax
Harbor charges
Harbor due
Harbor dues
Harbor fee
Harbor fees
Harbour
Harbour charges
Harbour due
Harbour dues
Harbour fee
Harbour fees
Harbour installation
Port
Port charge
Port charges
Port development
Port due
Port dues
Port fees
Port management
Port tax
Port towage charges
Port towage dues
Port-to-port charges
Port-to-port pilotage services charges
Ports
Ports policy
River port
Seaport
Yacht harbour

Traduction de «charging port door » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


charge port door | charging port door | charge port lid | charging port lid

trappe de la prise de recharge | trappe du port de recharge




port towage charges | port towage dues

frais de remorquage dans le port


harbor fees | harbour dues | port charges | port dues

droit portuaire | droits de port | frais portuaires | taxe de port | taxes portuaires


port-to-port charges [ port-to-port pilotage services charges ]

droits associés au pilotage de port à port [ droits associés aux services de pilotage de port à port ]


harbour dues | harbor dues | harbour charges | harbor charges | harbour fees | harbor fees | port dues | port charges | port fees

droits de port | frais de port | droits portuaires | frais portuaires


charge port | charging port

prise de recharge | port de charge | prise de charge


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(26) Adequate facilities should be in place to ensure that the users of the ports which are requested to pay a port infrastructure charge and/or a port service charge are regularly consulted when the port infrastructure charge and the port service charge are defined and changed.

(26) Des dispositifs adéquats devraient être mis en place pour garantir que les utilisateurs du port qui sont assujettis aux redevances d'infrastructure portuaire et/ou aux redevances de services portuaires sont régulièrement consultés lors de la fixation et de la modification de ces redevances.


7. The managing body of the port shall make available to the competent independent supervisory body and to the Commission, upon request, the information referred to in paragraph 4 and the detailed costs and revenues, serving as a basis to determine the structure and the level of the port infrastructure charges and the methodology used for setting the port infrastructure charges with regard to the facilities and services to which these port charges relate to.

7. Le gestionnaire du port met à la disposition de l’autorité de contrôle indépendante compétente et de la Commission, à leur demande, les informations visées au paragraphe 4 et le détail des dépenses et des recettes qui servent de base pour déterminer la structure et le montant des redevances d’infrastructure portuaire ainsi que la méthodologie utilisée pour fixer les redevances d’infrastructure portuaire par rapport aux installations et services auxquels se rapportent ces redevances portuaires.


6. The managing body of the port shall inform port users and the representatives or associations of port users about the structure and the criteria used to determine the amount of the port infrastructure charges, including the total costs and revenues serving as a basis to determine the structure and the level of the port infrastructure charges.

6. Le gestionnaire du port informe les utilisateurs du port et les représentants ou associations d’utilisateurs du port de la structure et des critères utilisés pour déterminer le montant des redevances d’infrastructure portuaire, y compris l’ensemble des coûts et des recettes qui servent de base pour déterminer la structure et le montant des redevances d’infrastructure portuaire.


Greater autonomy is given to ports: on infrastructure charging, instead of imposing that charges are linked to actual costs, each port is given the right to set itself the structure and level of port dues, provided that the charging policy is transparent.

Une plus grande autonomie est accordée aux ports: au lieu d’imposer que les redevances d’infrastructure soient liées aux coûts réels, chaque port a le droit de fixer lui-même la structure et le montant des redevances portuaires, pour autant que la politique de fixation des redevances soit transparente.


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This committee will bring together representatives of operators of waterborne vessels, cargo owners or other port users which are requested to pay a port infrastructure charge or port service charge.

Ce comité rassemblera des représentants des exploitants de bateaux, des propriétaires de cargaison ou d'autres utilisateurs du port qui doivent payer une redevance d'infrastructure ou de services portuaires.


In addition, the Commission wishes to help disseminate best practice as regards the transparency of port charges and take stock of problems encountered by European ports with third country ports.

De plus, la Commission souhaite aider à diffuser les meilleures pratiques de transparence sur les redevances portuaires et recenser les problèmes rencontrés par les ports européens avec des ports de pays tiers.


On 10 December 1997 the Commission submitted a Green Paper to Parliament and the Council on seaports and maritime infrastructure, making pronouncements on EU ports and industry, EU ports and the common transport policy, financing and charging port and sea transport infrastructure costs and port services: organisation and market access.

Le 10 décembre 1997, la Commission a présenté au Conseil et au Parlement un Livre vert relatif aux ports et aux infrastructures maritimes. Ce Livre vert contenait des considérations concernant les ports de l'Union et l'économie, les ports de l'Union européenne et la politique commune des transports, le financement et la prise en charge des coûts de l'infrastructure portuaire et de transport maritime ainsi que les services portuaires, leurs structures d'organisation et l'accès au marché.


Member States shall ensure that port and harbour authorities and pilotage authorities, when charging port and pilotage dues to oil tankers, apply a differential charging system to the effect that:

Les États membres veillent à ce que les autorités portuaires et les autorités de pilotage, lors de la perception des redevances portuaires et de pilotage à payer par les pétroliers, appliquent un système de tarification différenciée de telle sorte que:


Where the fees for port and pilotage dues are charged on another basis than deadweight, Member States shall ensure that the charging system applied by port and harbour authorities and pilotage authorities provides at least the same percentages of reduction in fees for double hull oil tankers and increase in fees for single hull oil tankers as mentioned in paragraph 1.

Lorsque la tarification des redevances portuaires et de pilotage repose sur un autre critère que le port en lourd, les États membres veillent à ce que le système de tarification appliqué par les autorités portuaires et les autorités de pilotage prévoie au moins les mêmes pourcentages de réduction des redevances pour les pétroliers à double coque et d'augmentation pour les pétroliers à simple coque que ceux mentionnés au paragraphe 1.


It also leaves each port the option of having its own charging policy. Let us not forget that the European ports in the Mediterranean face competition from the ports of North Africa, whereas the Baltic or North Sea ports do not face any competition.

N’oublions pas, par exemple, que les ports européens de la Méditerranée ont en face d’eux des concurrents, les ports d’Afrique du Nord, ce qui n’est pas le cas pour les ports de la Baltique ou de la mer du Nord.




D'autres ont cherché : port development     ports     airport charge     airport due     airport fee     airport tax     charge port     charge port door     charge port lid     charges for use of infrastructure     charging port     charging port door     charging port lid     dock due     embarkation tax     harbor charges     harbor due     harbor dues     harbor fee     harbor fees     harbour     harbour charges     harbour due     harbour dues     harbour fee     harbour fees     harbour installation     port charge     port charges     port due     port dues     port fees     port management     port tax     port towage charges     port towage dues     port-to-port charges     port-to-port pilotage services charges     ports policy     river port     seaport     yacht harbour     


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Date index: 2023-09-01
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