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Advertising art
Apply commercial strategies in vehicle showroom
Commercial art
Commercial art gallery manager
Commercial art instructor
Commercial art teacher
Commercial breeding
Commercial cross
Commercial crossbreeding
Commercial crossing
Commercial law
Commercial legislation
Commercial regulation
Commercial rule
Display manager
Gallery manager
Gallery programme manager
Set commercial strategies in a vehicle showroom
Set commercial strategies in vehicle showroom
Setting commercial strategies in vehicle showroom

Traduction de «commercial art » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
commercial art teacher

professeur de dessin commercial [ professeure de dessin commercial ]


commercial art instructor

formateur en dessin commercial [ formatrice en dessin commercial ]






display manager | gallery programme manager | commercial art gallery manager | gallery manager

galeriste | responsable de galerie d'art


advertising art [ commercial art ]

art publicitaire [ graphisme publicitaire ]


set commercial strategies in a vehicle showroom | setting commercial strategies in vehicle showroom | apply commercial strategies in vehicle showroom | set commercial strategies in vehicle showroom

établir des stratégies commerciales dans une salle d'exposition de véhicules


commercial regulation | commercial rule | commercial law | commercial legislation

droit commercial


commercial breeding | commercial cross | commercial crossbreeding | commercial crossing

croisement commercial | croisement industriel


commercial breeding | commercial cross | commercial crossing

croisement commercial | croisement industriel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
− (SV) It is important, among other things, for artists to have the opportunity to move around freely, to promote the facilities for non-commercial art and to further develop European digital libraries to preserve our artistic heritage.

- (SV) Il est notamment important de permettre aux artistes de se déplacer librement, de promouvoir les possibilités d’art non commercial et de développer les bibliothèques numériques européennes afin de préserver notre patrimoine artistique.


30. Worries that a very broad definition of acts of ‘commercial scale’ (art.2.14.1) coupled with an obligation to ensure criminal enforcement sanctions in case of IPR infringement in the digital environment (art.2.18.1), including for ‘aiding and abetting’ (art. 2.14.4), may encourage contracting parties of the agreement to adopt legislation which will in practice lead to criminalisation of private users and intermediaries;

30. s'inquiète de ce que la définition très large des actes "commis à une échelle commerciale" (article 2.14, paragraphe 1), associée à une obligation de veiller à l'application de sanctions pénales en cas d'atteinte aux droits de propriété intellectuelle dans l'environnement numérique (article 2.18, paragraphe 1), y compris "au titre de la complicité" (article 2.14, paragraphe 4), puisse inciter les parties contractantes de l'accord à adopter des dispositions législatives qui conduiront, en pratique, à l'incrimination des utilisateurs et des intermédiaires privés;


The category of entities treated as "società semplici" includes: "società di fatto" (irregular or "de facto" partnerships), which do not have commercial activities as their purpose, and "associazioni" (associations) organised by artists or professional persons for the practice of their art or profession in associative forms with no legal personality.

Les entités relevant de la catégorie des "società semplici " comprennent: les "società di fatto " (sociétés de fait), qui n'ont pas d'objet commercial, et les "associazioni " (associations) organisées par des artistes ou d'autres professionnels aux fins de la pratique de leur art ou de leur profession dans le cadre d'associations dépourvues de la personnalité juridique.


The category of entities treated as "società semplici" includes: "società di fatto" (irregular or "de facto" partnerships), which do not have commercial activities as their purpose, and "associazioni" (associations) organised by artists or professional persons for the practice of their art or profession in associative forms with no legal personality.

Les entités relevant de la catégorie des "società semplici " comprennent: les "società di fatto " (sociétés de fait), qui n'ont pas d'objet commercial, et les "associazioni " (associations) organisées par des artistes ou d'autres professionnels aux fins de la pratique de leur art ou de leur profession dans le cadre d'associations dépourvues de la personnalité juridique.


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Furthermore, the Treaty provided for some additional means of intervention by the Commission and the Agency in the nuclear fuel cycle such as the establishment of commercial stockpiles by the Agency (Art. 72 (1)) and emergency stockpiles by the Commission (Art. 72 (2)) and Commission support and recommendations in the field of uranium prospection (Art. 70).

Par ailleurs, le traité prévoit des moyens supplémentaires d’intervention par la Commission et l’Agence dans le cycle du combustible nucléaire, tel que l’établissement de réserves commerciales par l’Agence (article 72, paragraphe 1) et de réserves d’urgence par la Commission (article 72, paragraphe 2) et le soutien et les recommandations de la Commission dans le domaine de la prospection d’uranium (article 70).


A few Directives contain provisions reflecting common principles such as the principle of good faith (cf. Directive 86/653/EEC on Self-employed Commercial Agents (Art.3) and 93/13/EEC on Unfair Terms (Art.3)) and the principle of the most favourable interpretation of contractual provisions (cf. Art.5 of the Directive 93/13/EEC on Unfair Terms).

Quelques directives comportent des dispositions reflétant des principes communs tels que le principe de bonne foi (voir la directive 86/653/CEE relative aux agents commerciaux indépendants (article 3) et la directive 93/13/CEE concernant les clauses abusives (article 3) et le principe de l'interprétation la plus favorable au consommateur des dispositions contractuelles (article 5 de la directive 93/13/CEE concernant les clauses abusives).


Provisions on compensation in case of non-delivery or delivery of goods and services in a way not respecting contractual requirements can also be found in the CISG (Art.45.1b,74-77), Directive 86/653/EEC on Self-employed Commercial Agents ( Art.17), the Cross Border Credit Transfer Directive 97/5/EC ,and Directive 90/314/EEC on Package Travel (Art.4.6 and 7).

Des dispositions prévoyant une indemnisation lorsque les biens et services ne sont pas fournis ou fournis en violation des exigences contractuelles figurent également dans la CVIM (article 45, paragraphe 1, point b), et articles 74 à 77), la directive 86/653/CEE relative aux agents commerciaux indépendants (article 17), la directive 97/5/CE concernant les virements transfrontaliers et la directive 90/314/CEE concernant les voyages à forfait (article 4, paragraphes 6 et 7).


Directive 86/653/EEC on Self-employed Commercial Agents distinguishes between a negotiated remuneration and a customary commission and gives rules on the entitlement to it (Art. 6 - 8) as well as on the extinction of the right (Art.11).

La directive 86/653/CEE relative aux agents commerciaux indépendants établit une distinction entre une rémunération négociée et une commission d'usage et fixe les règles présidant à ce droit (articles 6 à 8) et à son extinction (article 11).


According to Art.12 of Directive 86/653/EEC on Self-employed Commercial Agents, a commercial agent shall be supplied with a statement of the commission due, including components used for the calculation.

Selon l'article 12 de la directive 86/653/CEE relative aux agents commerciaux indépendants, l'agent commercial reçoit un relevé des commissions dues mentionnant les éléments utilisés pour leur calcul.


Commission Decisions attesting to the adequate level of protection of personal data to a number of third countries on the basis of Art. 25 (6): the Commission has so far recognized Andorra, Argentina, Australia, Canada (commercial organisations), Switzerland, Faeroe Islands, Guernsey, Israel, Isle of Man, Jersey, New Zealand, Uruguay and the US Department of Commerce's Safe Harbour Privacy Principles as providing adequate protection.

Décisions de la Commission constatant le niveau de protection adéquat des données à caractère personnel dans divers pays tiers en vertu de l'art. 25 (6): pour l'instant, la Commission a attesté que l'Andorre, l'Argentine, l'Australie, le Canada (entreprises commerciales), la Suisse, les îles Féroé, Guernesey, Israël, l'île de Man, Jersey, la Nouvelle-Zélande, l'Uruguay et les principes de la sphère de sécurité du ministère du commerce des États-Unis d'Amérique assuraient un niveau de protection adéquat.




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Date index: 2021-03-03
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