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CEC
CRE
Commission de la représentation
Commission de la représentation électorale
Commission de la représentation électorale du Québec
Commission of the European Communities
Commission's management representations
EC Commission
ECA
ECE
ECLAC
ESCAP
ESCWA
EU Commission
Economic Commission for Africa
Economic Commission for Europe
Economic and Social Commission for Western Asia
Electoral Boundaries and Representation Commission
European Commission
Floating point representation
Floating-point representation
Floating-point representation system
UN Commission for Social Development
UN Commission on Narcotic Drugs
UN Commission on Population and Development
UN Commission on Sustainable Development
UN Commission on the Status of Women
UN Forum on Forests
UN Statistical Commission
UN regional commission
UN technical commission
UNFF
United Nations Commission for Social Development
United Nations Commission on Narcotic Drugs
United Nations Commission on Sustainable Development
United Nations Commission on the Status of Women
United Nations Forum on Forests
United Nations Statistical Commission
United Nations regional commission
United Nations technical commission

Traduction de «commission de la représentation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Commission de la représentation électorale [ CRE | Commission de la représentation électorale du Québec | Commission de la représentation ]

Commission de la représentation électorale [ CRE | Commission de la représentation électorale du Québec | Commission de la représentation ]


Commission's management representations

prise de position de la Commission


New Brunswick Electoral Boundaries and Representation Commission [ Electoral Boundaries and Representation Commission ]

Commission sur la délimitation des circonscriptions électorales et la représentation du Nouveau-Brunswick [ Commission sur la délimitation des circonscriptions électorales et la représentation ]


Swiss Representation before the European Commission and the European Court of Human Rights

Représentation de la Suisse devant la Commission et la Cour européennes des droits de l'homme


UN technical commission [ UN Commission for Social Development | UN Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | UN Commission on Narcotic Drugs | UN Commission on Population and Development | UN Commission on Science and Technology for Development | UN Commission on Sustainable Development | UN Commission on the Status of Women | UNFF | UN Forum on Forests | United Nations Commission for Social Development | United Nations Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | United Nations Commission on Narcotic Drugs | United Nations Commission on Population and Development | United Nations Commission on Science and Technolog ...[+++]

commission technique ONU [ Commission de la condition de la femme | Commission de la population et du développement | Commission de la science et de la technique au service du développement | Commission des stupéfiants | Commission de statistique | Commission du développement durable | Commission du développement social | Commission pour la prévention du crime et la justice pénale | commission technique des Nations unies | FNUF | Forum des Nations unies sur les forêts ]


floating point representation | floating-point representation | floating-point representation system

numération à séparation flottante | numération à virgule flottante | représentation à virgule flottante


A New Electoral Map for New Brunswick, The Final Report of the Representation and Electoral District Boundaries Commission

La nouvelle carte électorale du Nouveau-Brunswick : Le dernier rapport de la Commission sur la représentation et la délimitation des circonscriptions électorales


Swiss Representation before the European Commission and the European Court of Human Rights

Représentation de la Suisse devant la Commission et la Cour européennes des droits de l'homme


UN regional commission [ ECA | ECE | ECLAC | Economic and Social Commission for Asia and the Pacific | Economic and Social Commission for Western Asia | Economic Commission for Africa | Economic Commission for Europe | Economic Commission for Latin America and the Caribbean | ESCAP | ESCWA | United Nations regional commission ]

commission régionale ONU [ CEA | CENUE | CEPALC | CESAO | CESAP | Commission économique des Nations unies pour l'Afrique | Commission économique des Nations unies pour l'Amérique latine et les Caraïbes | Commission économique des Nations unies pour l'Europe | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie et le Pacifique | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie occidentale | commission régionale des Nations unies ]


European Commission [ CEC | Commission of the European Communities | EC Commission | EU Commission ]

Commission européenne [ CCE | Commission CE | Commission des Communautés européennes ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) The executive committee shall invite a planning commission that is preparing a land use plan to make representations to it and to each panel of the Board that is conducting a review of a project, and each designated office that is conducting an evaluation of a project shall invite the planning commission to make representations to it.

(2) Ils sont aussi tenus d’inviter l’office d’aménagement à leur présenter, avant la fin de l’examen ou de la préétude, selon le cas, ses observations au sujet du plan. Le comité de direction peut aussi inviter l’office à faire cette présentation devant le comité restreint qui procède à l’étude du projet de développement.


The commission had various representations made to it and recommended that the age of voting stay at 18, although the members of the commission did say that the matter should be reviewed from time to time.

La Commission a reçu diverses observations, à la suite desquelles elle a recommandé que l'âge électoral soit maintenu à 18 ans, bien que les commissaires aient dit que la question devrait être réexaminée de temps à autre.


83. Welcomes the Court of Auditors' more in-depth assessment of the reliability of the Commission's management representations both in Chapter 1 but also in the individual Chapters of the Annual Report 2010; recalls that management representation needs a strong second opinion by the Court of Auditors; encourages the Court of Auditors to continue strengthening its analysis of the Commission's management representation and to report on it in a descriptive way;

83. salue l'examen plus approfondi de la fiabilité des prises de position de la Commission par la Cour des comptes, dans le chapitre 1 mais aussi dans chacun des chapitres du rapport annuel 2010; rappelle que les prises de position doivent être contre-expertisées avec attention par la Cour des comptes; encourage la Cour des comptes à continuer à renforcer ses analyses des prises de position de la Commission et à en rendre compte sous une forme descriptive;


84. Welcomes the Court of Auditors' more in-depth assessment of the reliability of the Commission's management representations both in Chapter 1 but also in the individual Chapters of the Annual Report 2010; recalls that management representation needs a strong second opinion by the Court of Auditors; encourages the Court of Auditors to continue strengthening its analysis of the Commission's management representation and to report on it in a descriptive way;

84. salue l'examen plus approfondi de la fiabilité des prises de position de la Commission par la Cour des comptes, dans le chapitre 1 mais aussi dans chacun des chapitres du rapport annuel 2010; rappelle que les prises de position doivent être contre-expertisées avec attention par la Cour des comptes; encourage la Cour des comptes à continuer à renforcer ses analyses des prises de position de la Commission et à en rendre compte sous une forme descriptive;


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11. Believes that the EU institutions and the Members States should coordinate their communication efforts and build a partnership with civil society in order to exploit the possible synergies; stresses the need for coordination among the institutions and the desirability of forging links between the Commission's and Parliament's television channels; calls on the Commission to improve cooperation and coordination between its representations in the Member States and Parliament's information offices; calls on the Commission and Parli ...[+++]

11. estime que les institutions de l'Union et les États membres devraient coordonner leurs efforts de communication et instaurer un partenariat avec la société civile afin d'exploiter toutes les synergies possibles; souligne la nécessité d'une coordination entre les institutions et l'opportunité d'établir des liens entre les chaînes de télévision de la Commission et du Parlement; invite la Commission à renforcer la coopération et la coordination entre ses représentations au sein des États membres et les bureaux d'information du Parl ...[+++]


11. Believes that the EU institutions and the Members States should coordinate their communication efforts and build a partnership with civil society in order to exploit the possible synergies; stresses the need for coordination among the institutions and the desirability of forging links between the Commission's and Parliament's television channels; calls on the Commission to improve cooperation and coordination between its representations in the Member States and Parliament's information offices; calls on the Commission and Parli ...[+++]

11. estime que les institutions de l'Union et les États membres devraient coordonner leurs efforts de communication et instaurer un partenariat avec la société civile afin d'exploiter toutes les synergies possibles; souligne la nécessité d'une coordination entre les institutions et l'opportunité d'établir des liens entre les chaînes de télévision de la Commission et du Parlement; invite la Commission à renforcer la coopération et la coordination entre ses représentations au sein des États membres et les bureaux d'information du Parl ...[+++]


11. Believes that the EU institutions and the Members States should coordinate their communication efforts and build a partnership with civil society in order to exploit the possible synergies; stresses the need for coordination between the institutions and the desirability of forging links between the Commission and Parliament television channels; calls on the Commission to improve the cooperation and coordination between its representations in the Member States and the Parliament’s information offices; calls on the Commission and ...[+++]

11. estime que les institutions de l'UE et les États membres devraient coordonner leurs efforts de communication et instaurer un partenariat avec la société civile afin d'exploiter toutes les synergies possibles; souligne la nécessité d'une coordination entre les institutions et l'opportunité d'établir des liens entre les chaînes de télévision de la Commission et du Parlement; invite la Commission à renforcer la coopération et la coordination entre ses représentations au sein des États membres et les bureaux d’information du Parleme ...[+++]


Clause 29 provides that the Commission has the authority to review and approve all First Nations’ property taxation laws. Before giving approval, the Commission will consider representations made by members of the First Nation or other parties having an interest in the reserve lands of the First Nation.

L’article 29 prévoit que la Commission est habilitée à examiner et à approuver tous les textes législatifs relatifs à l’imposition foncière d’une Première nation, mais qu’avant de donner une telle approbation, elle tient compte des observations présentées par les membres des Premières nations et d’autres parties ayant un intérêt à l’égard des terres de réserve de la Première nation.


Clause 29 provides that the Commission has the authority to review and approve all First Nations’ property taxation laws. Before giving approval, the Commission will consider representations made by members of the First Nation or other parties having an interest in the reserve lands of the First Nation.

L’article 29 prévoit que la Commission est habilitée à examiner et à approuver tous les textes législatifs relatifs à l’imposition foncière d’une Première nation, mais qu’avant de donner une telle approbation, elle tient compte des observations présentées par les membres des Premières nations et d’autres parties ayant un intérêt à l’égard des terres de réserve de la Première nation.


The common sense approach to this would be to either provide both parties with legal representation or to have both parties appear before the commission without legal representation.

Le bon sens voudrait soit qu'on assure la représentation en justice des deux parties, soit qu'on veille à ce que les deux parties témoignent devant la commission sans être représentées.


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