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CNED
Commonwealth Centre for Distance Learning
Commonwealth of Learning Centre
ICDL
International Centre for Distance Learning
National Centre for Distance Learning
National Centre for Distance Learning and Training

Traduction de «commonwealth centre for distance learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Commonwealth Centre for Distance Learning

Centre de télé-enseignement du Commonwealth


National Centre for Distance Learning and Training

Centre national d'enseignement et de formation à distance | CNEFAD [Abbr.]


National Centre for Distance Learning | CNED [Abbr.]

Centre national d'enseignement à distance | CNED [Abbr.]


International Centre for Distance Learning | ICDL [Abbr.]

Centre international pour la formation à distance | ICDL [Abbr.]


International Centre for Distance Learning

Centre international pour la formation à distance


Commonwealth of Learning Centre

Commonwealth of Learning Centre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The distance-learning program that Ms Nicolas mentioned is through the national training centre.

Le programme d'apprentissage à distance dont a fait état Mme Nicolas est réalisé sous les auspices du Centre national de formation.


35. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible childcare, including community centres ...[+++]so as to facilitate their equal participation in studies and research; also encourages the introduction of a greater variety of study modes, such as part-time and distance learning, and, in this connection, reminds the Member States and the EU institutions to increase the level of financial support for lifelong learning in order to enable women to continue their studies, to re-enter the workforce and to balance their professional and personal responsibilities;

35. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non si l'on veut promouvoir et réaliser l'égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d'enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières supplémentaires en dehors de leurs études, comme s'occuper de jeunes enfants ou de parents âgés, par exemple; souligne la nécessité pour les universités d'offrir aux pare ...[+++]


6. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible childcare, including community centres ...[+++]so as to facilitate their equal participation in studies and research; also encourages the introduction of a greater variety of study modes, such as part-time and distance learning, and, in this connection, reminds the Member States and the EU institutions to increase the level of financial support for lifelong learning in order to enable women to continue their studies, to re-enter the workforce and to balance their professional and personal responsibilities;

6. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non en vue de la promotion et de la réalisation de l’égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d’enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières en dehors de leurs études, comme par exemple s’occuper de jeunes enfants ou de parents âgés; souligne la nécessité pour les universités d’offrir aux étudiantes ...[+++]


We have one Commonwealth agency in Canada, the Commonwealth of Learning, which is based in Vancouver and operates to provide distance learning education right across the Commonwealth, in a host of different languages, in support of the broad goals of development and economic expansion.

Nous avons un organisme du Commonwealth au Canada, siégeant à Vancouver, qui fait du téléenseignement dans tout le Commonwealth, dans de nombreuses langues, pour appuyer la politique générale de développement et d'expansion économique.


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It is also important for Member States, together with higher education and vocational training centres, to offer young people a more flexible means of organising their studies, for example through more distance learning opportunities, continuous learning programmes or part-time studies.

Les États membres devraient également travailler avec les établissements d’enseignement supérieur et les centres de formation professionnelle à la mise en place de moyens permettant aux jeunes d’organiser leurs études de manière plus flexible, notamment par une augmentation des possibilités d’apprentissage à domicile, la création de programmes d’apprentissage continu ou la possibilité de faire des études à temps partiel.


It is also suggested that the presence of universities in the media be increased as well as the promotion of distance-learning universities – they have asked us for this – and at the same time that a 'centre for universities' be created, as a centre for the universities to meet so that their relations are not maintained via the Internet and at a cool distance, but that there may be a place in Europe for debate on universities.

On suggère également d'accroître la présence des universités dans les moyens de communication et d'encourager les universités à distance - ce sont elles qui nous l'ont demandé. En même temps, on nous suggère de créer une "maison des universités", un centre où elles se rencontreraient afin que les relations ne se fassent plus uniquement à travers internet. Pour que leur relation ne soit pas une relation froide et distante mais qu'il ...[+++]


It is also suggested that the presence of universities in the media be increased as well as the promotion of distance-learning universities – they have asked us for this – and at the same time that a 'centre for universities' be created, as a centre for the universities to meet so that their relations are not maintained via the Internet and at a cool distance, but that there may be a place in Europe for debate on universities.

On suggère également d'accroître la présence des universités dans les moyens de communication et d'encourager les universités à distance - ce sont elles qui nous l'ont demandé. En même temps, on nous suggère de créer une "maison des universités", un centre où elles se rencontreraient afin que les relations ne se fassent plus uniquement à travers internet. Pour que leur relation ne soit pas une relation froide et distante mais qu'il ...[+++]


Moreover, multimedia resource centres already in existence or those which could be created in Member States for language teaching and learning and open and distance learning, could be networked.

En outre, les centres de ressources multidia existant ou qui pourraient être créés dans les Etats membres pour l'enseignement et l'apprentissage des langues, ainsi que pour l'apprentissage ouvert et à distance, pourraient utilement être mis en réseau.


Training and qualifications Following on from programmes such as Force, Comett, Petra and Eurotecnet, etc., this programme, concerned with both basic and continuing training, would focus on three aspects: - creation of networks of training resource centres at national, regional and sectoral level; these structures would provide support for innovation transfer, particularly to SMEs, in the field of learning methods and technologies ...[+++]

Formation et qualifications A partir des réalisations de programmes tels que FORCE, COMETT, PETRA, EUROTECNET, etc, ce programme, touchant tant la formation initiale que continue, serait articulé autour de trois volets : - mise en place de réseaux de centres de ressources de formation au niveau national, régional et sectoriel. Ces structures serviraient de support notamment pour le transfert d'innovations, en particulier vers les PME, en matière de technologies et de méthodes d'apprentissage, ou pour l'encouragement de la mobilité et ...[+++]


The European Council agreed in general with the areas of application set out by the Group (teleworking, distance learning, network for Universities and research centres, telematic services for SMEs, road traffic management, air traffic control, health care networks, electronic tendering, administrative networks and city information highways).

Le Conseil européen approuve d'une manière générale les domaines d'application fixés par le groupe (télétravail, enseignement à distance, réseau d'universités et de centres de recherche, services télématiques pour les PME, gestion de la circulation routière, contrôle du trafic aérien, réseaux de soins de santé, accès électronique aux appels d'offres, réseaux administratifs, autoroutes de l'information).




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Date index: 2024-04-18
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