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CER
COB
Central Equipment Room
Check-out equipment room
Checkout equipment room
Communicate using communication equipment
Communication Equipment Room
Concrete equipment room
Equipment room
Install communication devices on trains
Install electronic communication devices on trains
Install electronic communication equipment on trains
Machinery room
Maintain and operate maritime communications apparatus
Mechanical equipment room
Operate communication devices
Operate maritime communication equipment
Safeguard equipment room
Service machinery room
Service room
Set up electronic communication equipment on trains
Use communication devices
Utilise communication equipment

Traduction de «communication equipment room » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Communication Equipment Room [ CER | Central Equipment Room ]

Salle de l'équipement de communication


service room [ machinery room | service machinery room | equipment room | mechanical equipment room ]

local technique [ salle de mécanique ]


check-out equipment room [ checkout equipment room ]

local banc de contrôle


maintain and operate maritime communications apparatus | maintain maritime communications equipment and devices | operate maritime communication equipment | perform operations using maritime communications equipment

utiliser des équipements de communication maritime


equipment room | COB [Abbr.]

salle des téléscripteurs du BCC




concrete equipment room

caisse à contrepoids | logement des mécanismes de commande


communicate using communication equipment | operate communication devices | use communication devices | utilise communication equipment

utiliser des dispositifs de communication


install communication devices on trains | install electronic communication equipment on trains | install electronic communication devices on trains | set up electronic communication equipment on trains

installer des dispositifs de communication électronique sur les trains


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Technical rooms: Technical rooms are enclosed spaces with doors for access/egress inside or outside the tunnel with safety installations which are necessary for at least one of the following functions: self-rescue, evacuation, emergency communication, rescue and fire fighting, signalling and communication equipment, and traction power supply.

locaux techniques: les locaux techniques sont des espaces fermés munis de portes d'entrée/sortie à l'intérieur ou à l'extérieur du tunnel et pourvus d'installations de sécurité qui sont nécessaires pour au moins une des fonctions suivantes: autosauvetage, évacuation, communication en situation d'urgence, secours et lutte contre l'incendie, équipements de signalisation et de communication et alimentation en énergie électrique de traction.


(b) portable communications equipment equipped with a device, referred to in paragraphs 11(b) and 14(b), that can set off a continuous alarm signal that is both audible and visible in the security monitoring room;

b) un appareil de communications portatif muni d’un dispositif capable de déclencher un signal d’alarme continu qui peut être vu et entendu dans le local de surveillance selon les exigences des alinéas 11b) et 14b);


(iv) equipment that permits direct communication with each nuclear security officer who is stationed outside the security monitoring room;

(iv) d’équipement permettant de communiquer directement avec chaque agent de sécurité nucléaire qui est posté à l’extérieur du local de surveillance;


I therefore urge the members of this House to vote in favour of the motion we have put forward to ensure that sufficient funding is made available as soon as possible for our hospitals—for equipment and emergency rooms—for local community service centres, for chronic and palliative care, for suicide prevention, for all those who are vulnerable in our society.

J'invite donc la Chambre à voter en faveur de la motion proposée, pour qu'il puisse y avoir de l'argent en quantité suffisante, le plus tôt possible, dans nos hôpitaux pour les équipements, pour les urgences, dans les CLSC, pour les soins de longue durée, pour les soins palliatifs, pour la lutte contre le suicide, pour tous ceux qui sont en situation de faiblesse dans notre société.


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22. Considers that more use should be made of video-conferencing by its Administration and its parliamentary delegations; recognises that personal contact between politicians cannot be replaced, but points out that video-conferencing could lead to a more regular dialogue and reduce mission expenses; instructs its Secretary-General to follow technological developments closely with a view to ensuring that Members are provided with appropriate means of video-communication and other IT tools; requests its Secretary-General also to examine the feasibility of equipping Parliamen ...[+++]

22. estime que son Administration et ses délégations parlementaires devraient faire davantage usage de la vidéoconférence; reconnaît que rien ne remplace les contacts personnels entre les hommes politiques mais fait valoir que la vidéoconférence pourrait conduire à des dialogues plus réguliers et réduire les dépenses de mission; invite son Secrétaire général à suivre de près les évolutions technologiques pour faire en sorte que soient fournis aux députés des équipements appropriés de vidéocommunication et autres outils des technologies de l'information; demande à son Secrétaire général d'étudier également la possibilité d'installer da ...[+++]


47. Notes that the detailed analysis of the costs of Parliament's three places of work was sent to the European Convention on 16 October 2002; notes that the annual cost of maintaining the three places of work is estimated at EUR 169 million, including EUR 120 million for the infrastructure (EUR 60 million rent of 300 000 square meter meeting rooms, offices and technical areas, EUR 18 million ancillary costs (water, gas, electricity, insurance, maintenance of technical installations, security) EUR 42 million for technical equipment, fitting-out and fu ...[+++]

47. prend acte du fait que l'étude circonstanciée des coûts liés aux trois lieux de travail du Parlement a été transmise le 16 octobre 2002 à la Convention européenne; constate que le coût annuel du maintien des trois lieux de travail est estimé à 169 millions d'euros, dont 120 millions pour les infrastructures (60 millions d'euros de loyers pour 300 000 m2 de salles de réunion, bureaux et locaux techniques, 18 millions d'euros de frais annexes - eau, gaz, électricité, assurances, entretien des installations techniques, frais de sécurité -, 42 millions d'euros pour les équipements techniques, l'aménagement et l'ameublement des locaux), ...[+++]


46. Notes that the detailed analysis of the costs of Parliament’s three places of work was sent to the Convention on the Future of Europe on 16 October 2002; notes that the annual cost of maintaining the three places of work is estimated at €169 million, including €120 million for the infrastructure ( €60 million rent of 300.000 square meter meeting rooms, offices and technical areas, €18 million ancillary costs (water, gas, electricity, insurance, maintenance of technical installations, security) €42 million for technical equipment, fitting-out and fu ...[+++]

46. prend acte du fait que l'étude circonstanciée des coûts liés aux trois lieux de travail du Parlement a été transmise le 16 octobre 2002 à la Convention sur l'avenir de l'Europe; constate que le coût annuel du maintien des trois lieux de travail est estimé à 169 millions d'euros, dont 120 millions pour les infrastructures (60 millions d'euros de loyers pour 300 000 m2 de salles de réunion, bureaux et locaux techniques, 18 millions d'euros de frais annexes - eau, gaz, électricité, assurances, entretien des installations techniques, frais de sécurité -, 42 millions d'euros pour les équipements techniques, l'aménagement et l'ameublement ...[+++]


1. Expenditure on organising courses and seminars should in particular cover the hire of a room, purchase or hire of teaching materials and equipment, payment of the fees of trainers who are not officials of a national or Community administration, and travel and subsistence costs of the participating national officials and the trainers.

1. Les dépenses d'organisation de cours et de séminaires couvrent notamment la location d'une salle, l'achat ou la location du matériel pédagogique ainsi que le paiement des honoraires des formateurs, qui n'interviennent pas en qualité d'agents d'une administration nationale ou communautaire, ainsi que les dépenses de voyage et de séjour des agents nationaux participant à des cours et séminaires ainsi que ceux des formateurs.


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