Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATL
Adult T-cell leukaemia
Adult T-cell leukemia
Adult T-cell lymphoma
Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
Capable adult
Community competence
Competence in relation to the subject matter
Competence of the Community
Competent adult
Continuing education centre
EC competence
EU competence
European Union competence
Instructor in adult literacy and numeracy
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Material competence
PIAAC
Residential adult centre
Residential adult college
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
Teacher of adult literacy and numeracy

Traduction de «competent adult » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
competent adult [ capable adult ]

adulte capable [ personne majeure capable | personne majeure apte | adulte apte ]


Programme for the International Assessment of Adult Competencies | PIAAC [Abbr.]

Programme pour l'évaluation internationale des compétences des adultes | PIAAC [Abbr.]


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


Programme for the International Assessment of Adult Competencies

Programme pour l'évaluation internationale des compétences des adultes


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

compétence de l'UE [ compétence CE | compétence communautaire | compétence de l'Union européenne | compétence de la Communauté ]


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

évaluer la capacité d’un adulte âgé à prendre soin de lui-même


adult T-cell leukemia [ ATL | adult T-cell lymphoma | adult T-cell leukemia/lymphoma | adult T-cell leukaemia | adult T-cell lymphoma/leukemia ]

leucémie à lymphocytes T de l'adulte [ lymphome T de l'adulte | leucémie à cellules T de l'adulte ]


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Where the child has not nominated another appropriate adult, or where the adult that has been nominated by the child is not acceptable to the competent authority, the competent authority shall, taking into account the child's best interests, designate, and provide the information to, another person.

Lorsque l'enfant n'a pas désigné un autre adulte approprié, ou lorsque l'adulte désigné par l'enfant n'est pas acceptable pour l'autorité compétente, cette dernière, en tenant compte de l'intérêt supérieur de l'enfant, désigne une autre personne et lui fournit les informations concernées.


Where the child has not nominated another appropriate adult, or where the adult that has been nominated by the child is not acceptable to the competent authority, the competent authority shall, taking into account the child's best interests, designate another person to accompany the child.

Lorsque l'enfant n'a pas désigné un autre adulte approprié ou lorsque l'adulte désigné par l'enfant n'est pas acceptable pour l'autorité compétente, cette dernière, compte tenu de l'intérêt supérieur de l'enfant, désigne une autre personne pour accompagner l'enfant.


J. whereas it is urgent to link adult learning to the European Qualifications Framework and increase its potential with regard to key competences as well as social and personal competences.

J. considérant qu'il est urgent de faire entrer l'éducation et la formation des adultes dans le cadre européen des certifications et d'augmenter son potentiel en ce qui concerne les compétences clés de même que les compétences sociales et personnelles,


support Member States' work in ensuring that by the end of initial education and training young people have developed the key competences to a level that equips them for adult life and which forms a basis for further learning and working life, and that adults are able to develop and update their key competences throughout their lives.

de soutenir les travaux des États membres visant à assurer qu'au terme des cursus d'éducation et de formation initiales, les jeunes aient acquis une maîtrise suffisante des compétences clés à un niveau qui leur permette d'être préparés à la vie adulte et qui constitue une base pour de futurs apprentissages et pour la vie professionnelle, et que les adultes soient capables de développer et actualiser leurs compétences clés au cours de leur vie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Τhis Recommendation should contribute to the development of quality, future-oriented education and training tailored to the needs of European society, by supporting and supplementing Member States' actions in ensuring that their initial education and training systems offer all young people the means to develop key competences to a level that equips them for adult life, and which forms a basis for further learning and working life and that adults are able to develop and update their key competences through the provision of coherent and ...[+++]

La présente recommandation devrait contribuer au développement d'une éducation et d'une formation de qualité, tournées vers l'avenir et adaptées aux besoins de la société européenne en soutenant et en complétant l'action des États membres destinée à garantir que, d'une part, leurs systèmes d'éducation et de formation initiales offrent à tous les jeunes les moyens de développer des compétences clés à un niveau qui leur permette d'être préparés à la vie d'adulte, et qui constitue une base pour de futurs apprentissages et pour la vie pro ...[+++]


appropriate infrastructure for continuing education and training of adults including teachers and trainers, validation and evaluation procedures, measures aimed at ensuring equal access to both lifelong learning and the labour market, and support for learners that recognises the differing needs and competences of adults, is in place.

l'on dispose d'infrastructures appropriées pour l'éducation et la formation continues des adultes, notamment d'enseignants et de formateurs, de procédures de validation et d'évaluation, de mesures visant à garantir l'égalité d'accès tant à l'éducation et à la formation tout au long de la vie qu'au marché du travail, et de dispositifs de soutien des apprenants tenant compte des compétences et des besoins spécifiques des adultes.


support Member States' work in ensuring that by the end of initial education and training young people have developed the key competences to a level that equips them for adult life and which forms a basis for further learning and working life, and that adults are able to develop and update their key competences throughout their lives;

de soutenir les travaux des États membres visant à assurer qu'au terme des cursus d'éducation et de formation initiales, les jeunes aient acquis une maîtrise suffisante des compétences clés à un niveau qui leur permette d'être préparés à la vie adulte et qui constitue une base pour de futurs apprentissages et pour la vie professionnelle, et que les adultes soient capables de développer et actualiser leurs compétences clés au cours de leur vie;


(13) Τhis Recommendation should contribute to the development of quality, future-oriented education and training tailored to the needs of European society, by supporting and supplementing Member States' actions in ensuring that their initial education and training systems offer all young people the means to develop key competences to a level that equips them for adult life, and which forms a basis for further learning and working life and that adults are able to develop and update their key competences through the provision of coheren ...[+++]

(13) La présente recommandation devrait contribuer au développement d'une éducation et d'une formation de qualité, tournées vers l'avenir et adaptées aux besoins de la société européenne en soutenant et en complétant l'action des États membres destinée à garantir que, d'une part, leurs systèmes d'éducation et de formation initiales offrent à tous les jeunes les moyens de développer des compétences clés à un niveau qui leur permette d'être préparés à la vie d'adulte, et qui constitue une base pour de futurs apprentissages et pour la vi ...[+++]


(13) The objective of this Recommendation is to contribute to the development of quality future-oriented education tailored to the new needs of European society by supporting and supplementing Member States’ actions in ensuring that their initial education and training systems offer all young people the means to develop their basic knowledge and key competences to a level that equips them for further learning, working life and adult life in general and that adults are able to develop and update their key competences through coherent a ...[+++]

(13) L'objectif de la présente recommandation est de contribuer au développement d'une éducation de qualité tournée vers l'avenir, adaptée aux nouveaux besoins de la société européenne, en soutenant et en complétant l'action des États membres destinée à garantir que, d'une part, leurs systèmes d'éducation et de formation initiales offrent à tous les jeunes les moyens de développer leurs connaissances de base et leurs compétences clés les préparant à de futurs apprentissages, ainsi qu'à la vie professionnelle et de manière générale à la vie adulte, et que, ...[+++]


(13) The objective of this Recommendation is to contribute to the development of quality education by supporting and supplementing Member States’ actions in ensuring that their initial education and training systems offer all young people the means to develop key competences to a level that equips them for further learning and adult life and that adults are able to develop and update their key competences through coherent and comprehensive lifelong learning provision.

(13) L'objectif de la présente recommandation est de contribuer au développement d'une éducation de qualité en soutenant et en complétant l'action des États membres destinée à garantir que, d'une part, leurs systèmes d'éducation et de formation initiales offrent à tous les jeunes les moyens de développer des compétences clés les préparent à de futurs apprentissages, ainsi qu'à la vie adulte, et que, d'autre part, les adultes soient en mesure de développer et d'actualiser leurs compétences clés grâce à un système cohérent et élaboré d' ...[+++]


w