Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Complete food risk analysis
Complete risk analysis
Finish risk analysis
Implement food risk analysis
Perform food risk analysis
Perform risk analysis
Performing food risk analysis
Risk-Benefit Analysis of Foods
Undertake risk analysis

Traduction de «complete food risk analysis » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
complete food risk analysis | implement food risk analysis | perform food risk analysis | performing food risk analysis

effectuer une analyse des risques alimentaires


Animal, Plant and Food Risk Analysis Network

Groupe d'analyse des risques zoosanitaires, phytosanitaires et alimentaires


finish risk analysis | undertake risk analysis | complete risk analysis | perform risk analysis

effectuer une analyse des risques


Application of Risks Analysis to Food Standards Issues. Report of the Joint FAO/WHO Consultation

Application de l'analyse des risques dans le domaine des normes alimentaires. Rapport de la consultation mixte FAO/OMS


Joint FAO-WHO Expert Consultation on the Application of Risk Analysis to Food Standards Issues

consultation mixte FAO-OMS d'experts sur l'application de l'analyse des risques dans le domaine des normes alimentaires


ESCO working group on the analysis of risk and benefits of fortification of food with folic acid

groupe de travail ESCO sur l'analyse des risques et des bénéfices de l'enrichissement en acide folique des aliments


Risk-Benefit Analysis of Foods

analyse bénéfices-risques des aliments
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We may also issue advisories or other public notices before completing a full safety assessment so that Canadians and health care professionals may receive timely information on potential health and safety risks and take appropriate action, if necessary, while we are completing our detailed analysis.

Nous pouvons aussi diffuser des notifications ou d'autres types d'avis publics avant de mener une évaluation complète de l'innocuité du médicament de manière à ce que les Canadiens et les professionnels de la santé reçoivent rapidement des renseignements sur les risques éventuellement liés à la santé et prennent, s'il y a lieu, les mesures appropriées.


Hon. Gerry Ritz (Minister of Agriculture and Agri-Food and Minister for the Canadian Wheat Board, CPC): Mr. Speaker, Agriculture and Agri-Food Canada has not, other than the two studies shown below, completed or contracted to have completed economic impact analysis studies on removing barley from the jurisdiction of the Canadian Wheat Board on western grain farmers.

L'hon. Gerry Ritz (ministre de l’Agriculture et de l’Agroalimentaire et ministre de la Commission canadienne du blé, PCC): Monsieur le Président, à part les deux études mentionnées ci après, Agriculture et Agroalimentaire Canada n'a pas effectué lui-même ou fait effectuer par un entrepreneur des analyses de l'impact économique du désengagement de la Commission canadienne du blé de la commercialisation de l'orge sur les céréaliculteurs de l'Ouest. Carter, C.A. 31 mars 1993.


Regulation (EC) No 178/2002 establishes the principles of risk analysis in relation to food and establishes the structures and mechanisms for the scientific and technical evaluations which are undertaken by the European Food Safety Authority (‘the Authority’).

Le règlement (CE) no 178/2002 établit le principe d’analyse des risques liés aux denrées alimentaires, ainsi que les structures et les mécanismes d’évaluation scientifique et technique mis en œuvre par l’Autorité européenne de sécurité des aliments (ci-après dénommée «Autorité»).


In conclusion, I would argue that the committee, and indeed Parliament, before enacting this proposed legislation, should request that the Canadian government provide a much more thorough and complete and open analysis of the risk of a large release of radioactive material and the offside costs of such a release.

En conclusion, je dirais qu’avant de promulguer cette mesure législative, le comité et, bien entendu, le Parlement devraient demander au gouvernement canadien de présenter une analyse plus détaillée, exhaustive et transparente des risques qu’une grande quantité de substances radioactives s’échappent des centrales et des coûts associés à de tels échappements.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, sti ...[+++]


The aims for 2007-2010 are to analyse the policy relevance results of FP5 and FP6 projects as regards (i) integrated risk assessment methodologies and models; (ii) methods and tools for environment and health impact assessment, cost/benefit analysis and the identification of sources of pollution; and (iii) risk/benefit analysis of foods affected by environmental pollution.

Les objectifs pour 2007-2010 sont d’analyser la pertinence des résultats des projets des 5e et 6e PC concernant i) les méthodes et les modèles d'évaluation intégrée des risques; ii) les méthodes et les outils d'évaluation des effets sur l'environnement et la santé, l'analyse coûts/bénéfices et la détermination des sources de pollution et iii) l'analyse risques/avantages des denrées alimentaires concernées par la pollution de l'environnement.


On completion of the analysis, it will be possible to produce an overall assessment of the level of risk.

Une fois l'analyse achevée, il sera possible de produire une évaluation globale du niveau de risque.


Regulation (EC) No 178/2002 of the European Parliament and of the Council of 28 January 2002 laying down the general principles and requirements of food law, establishing the European Food Safety Authority and laying down procedures in matters of food safety (5), in line with the Codex alimentarius Working Principles for Risk Analysis (6), requires food law to be based on factors legitimate to the matter under consideration, such as feasibility of controls.

Le règlement (CE) no 178/2002 du Parlement européen et du Conseil du 28 janvier 2002 établissant les principes généraux et les prescriptions générales de la législation alimentaire, instituant l'Autorité européenne de sécurité des aliments et fixant des procédures relatives à la sécurité des denrées alimentaires (5), dans le droit fil des Principes de travail pour l'analyse des risques (6) du Codex Alimentarius, exige que la législation alimentaire repose sur des facteurs légitimes en la matière, tels que la faisabilité des contrôles.


The EU must base its food policy on the application of the three components of risk analysis: risk assessment (scientific advice and information analysis) risk management (regulation and control) and risk communication.

L'UE doit fonder sa politique alimentaire sur l'application des trois composants de l'analyse des risques: évaluation des risques (avis scientifiques et analyse de l'information), gestion des risques (réglementation et contrôle) et communication des risques.


In addition to this work, we completed a risk analysis associated with moving to the year 2000 in December 1998, and the results were presented to and approved by the Year 2000 Steering Committee in February 1999.

À la suite de ces travaux, une analyse des risques reliés au passage à l'an 2000 a été complétée en décembre 1998, et ses résultats présentés et approuvés par le Comité directeur An 2000 en février 1999.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'complete food risk analysis' ->

Date index: 2022-12-24
w