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Beam compression factor
Beam-compression factor
Coefficient of compressibility
Compressibility factor
Compression factor
Compression machine
Compression refrigerating system
Compression refrigeration system
Compression system
Control compression rollers
Electron-gun convergence ratio
Electron-gun conversion ratio
Electron-gun density multiplication
Geometrical compression factor
Inductive compression factor
Operate compression roller
Operate compression rollers
Run compression rollers
Vapour-compression system
Word rate compression factor

Traduction de «compressibility factor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
coefficient of compressibility | Compressibility factor

facteur de compressibilité


inductive compression factor

facteur inductif de compression


geometrical compression factor

facteur géométrique de compression


beam-compression factor | electron-gun convergence ratio | electron-gun density multiplication

facteur de compression du faisceau


word rate compression factor

facteur de compression de la cadence orale




word rate compression factor

facteur de compression de la cadence orale


beam compression factor [ electron-gun conversion ratio | electron-gun density multiplication ]

facteur de compression du faisceau


control compression rollers | operate compression roller | operate compression rollers | run compression rollers

utiliser des rouleaux de compression


compression refrigerating system [ compression machine | compression system | vapour-compression system | compression refrigeration system ]

installation frigorifique à compression [ machine frigorifique à compression | machine à compression | installation à compression | système à compression de vapeur ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Z= compressibility factor of the gaseous fuel at p and T

Z= facteur de compressibilité du carburant gazeux à p et T


The compressibility factor shall be obtained from the following table:

Le facteur de compressibilité doit être obtenu à partir du tableau suivant:


In the case that the needed input values for p and T are not indicated in the table, the compressibility factor shall be obtained by linear interpolation between the compressibility factors indicated in the table, choosing the ones that are the closest to the sought value’.

Si les valeurs d’entrée nécessaires pour p et T ne figurent pas dans le tableau, le facteur de compressibilité est obtenu par interpolation linéaire entre les facteurs de compressibilité indiqués dans le tableau, en choisissant ceux qui se rapprochent le plus de la valeur recherchée”.


Z2= compressibility factor of the gaseous fuel at p2 and T2

Z2= facteur de compressibilité du carburant gazeux à p2 et T2;


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Z1= compressibility factor of the gaseous fuel at p1 and T1

Z1= facteur de compressibilité du carburant gazeux à p1 et T1;


The compressibility factor shall be obtained from the following table:

Le facteur de compressibilité doit être obtenu à partir du tableau suivant:


1.6. In the absence of assigned deterioration factors for Euro 6 compression ignition vehicles, manufacturers shall use the whole vehicle or bench ageing durability test procedures to establish deterioration factors.

1.6. En l’absence de facteurs de détérioration attribués pour les véhicules à allumage par compression Euro 6, les constructeurs utilisent les procédures d’essai de durabilité du véhicule complet ou sur banc de vieillissement pour établir les facteurs de détérioration.


In the case of compressed natural gas/biomethane (CNG) there are generally two types of fuel, high calorific fuel (H-gas) and low calorific fuel (L-gas), but with a significant spread within both ranges; they differ significantly in their energy content expressed by the Wobbe Index and in their λ-shift factor (Sλ).

Dans le cas où du gaz naturel/biométhane comprimé (GNC) est utilisé, il existe généralement deux types de carburant, à savoir un carburant à haut pouvoir calorifique (gaz H) et un carburant à faible pouvoir calorifique (gaz L), avec cependant des variations importantes à l’intérieur de chaque gamme; ces carburants diffèrent sensiblement par leur pouvoir énergétique exprimé selon l’indice de Wobbe et leur facteur de recalage λ (Sλ).


(B) ASTM D3588 - 98(2003), entitled Standard Practice for Calculating Heat Value, Compressibility Factor, and Relative Density of Gaseous Fuels,

(B) la norme ASTM D3588-98(2003) intitulée Standard Practice for Calculating Heat Value, Compressibility Factor, and Relative Density of Gaseous Fuels,


In the case that the needed input values for p and T are not indicated in the table, the compressibility factor shall be obtained by linear interpolation between the compressibility factors indicated in the table, choosing the ones that are the closest to the sought value’.

Si les valeurs d’entrée nécessaires pour p et T ne figurent pas dans le tableau, le facteur de compressibilité est obtenu par interpolation linéaire entre les facteurs de compressibilité indiqués dans le tableau, en choisissant ceux qui se rapprochent le plus de la valeur recherchée”.


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