Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cost markup pricing
Cost orientation
Cost plus method
Cost plus pricing
Cost plus pricing method
Cost-based pricing
Cost-markup pricing
Cost-plus pricing
Cost-plus pricing strategy
Cost-plus pricing system
Cost-plus-markup pricing
Develop cost-plus pricing models
Estimate costs of required supplies
Estimate required supplies' costs
Estimate required supply costs
Implicit cost
Imputed cost
Landed cost
Landed price
Landing price
Market costs
Market estimates
Market pricing
Marketing pricing
Markup pricing
Plan cost-plus pricing models
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Provide costs and proposed sale prices
Shadow price
Tax which raises the base price of goods
Tax which raises the cost price of goods

Traduction de «cost-based pricing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cost-based pricing

établissement des prix en fonction des coûts


cost orientation | cost-based pricing

orientation des prix en fonction des coûts | orientation en fonction des coûts | orientation vers les coûts


cost plus method | cost plus pricing | cost plus pricing method | cost-plus pricing strategy | cost-plus pricing system

méthode de la marge bénéficiaire sur le prix de revient | méthode des coûts majorés | méthode du prix de revient majoré | système du prix de revient majoré


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

préparer des modèles de prix de revient majoré


cost-plus pricing [ markup pricing | cost-markup pricing | cost markup pricing | cost-plus-markup pricing ]

fixation des prix par majoration des coûts [ fixation des prix par le mark-up ]


tax which raises the base price of goods | tax which raises the cost price of goods

taxe augmentant le prix de revient


landed price [ landed cost | landing price ]

prix franco dédouané [ prix au débarquement | prix à la frontière | prix débarqué | prix rendu ]


market estimates | marketing pricing | market costs | market pricing

prix du marché


imputed cost | implicit cost | shadow price

charge théorique | charge supplétive


estimate required supplies' costs | estimate required supply costs | estimate costs of required supplies | provide costs and proposed sale prices

calculer les dépenses liées aux fournitures | évaluer les coûts des fournitures | calculer le coût des fournitures | estimer les coûts des fournitures
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Feed-in tariffs: tariffs under which those who generate electricity are paid a cost-based price for the renewable electricity they supply to the energy grid - the energy distribution system (comprising cables, substations, etc.) - which is independent of the market price.

* Prix de rachat: tarifs conformément auxquels ceux qui génèrent de l’électricité sont payés un prix fondé sur les coûts pour l’électricité produite à partir de sources d’énergie renouvelable qu’ils fournissent au réseau électrique - le système de distribution énergétique (y compris les câbles, les sous-stations, etc.) - qui est indépendant du prix du marché.


It is important that the passenger be protected from non-cost-based pricing in those markets where no workable competition exists.

Il est important que le voyageur soit protégé contre des prix qui ne seraient pas fondés sur les coûts dans les marchés où il n'y a aucune concurrence.


One is entitled, " Full Cost Transportation and Cost-based Pricing Strategies" .

Il y en a un qui s'intitule «Full Cost Transportation and Cost-Based Pricing Strategie.


Mr. Ogilvie tabled the documents entitled 1) Climate Variability, Atmospheric Change and Human Health Conference - Proceeding - November 4-5, 1996 - Environment Canada; 2) A Strategy for Sustainable Transportation in Ontario - Report of the Transportation and Climate Change Collaborative; 3) A Policy instruments working paper on reducing CO2 emissions from the Transportation Sector in Ontario - November 1995; 4) Full cost transportation and cost-based pricing strategies - November 1995; 5) Climate Action Network - Rational Energy Program - Analysis of the impact of rational measures to the year 2010 - September 1996.

M. Ogilvie dépose les documents intitulés 1) Climate Variability, Atmospheric Change and Human Health Conference - Proceeding - November 4-5, 1996 - Environment Canada; 2) A Strategy for Sustainable Transportation in Ontario - Report of the Transportation and Climate Change Collaborative; 3) A Policy instruments working paper on reducing CO2 emissions from the Transportation Sector in Ontario - November 1995; 4) Full cost transportation and cost-based pricing strategies - November 1995; 5) Climate Action Network - Rational Energy Program - Analysis of the impact of rational measures to the year 2010 - September 1996.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Actually, MTS Allstream has long been an advocate for cost-based pricing and competitively and technologically neutral pricing, so we're not frozen in time.

En fait, MTS Allstream a longtemps été en faveur des prix axés sur les coûts et des prix neutres sur le plan concurrentiel et technologique, donc nous évoluons.


Furthermore, systems of fair value accounting provide information that can be of more relevance to the users of financial statements than purchase price or production cost-based information.

Les systèmes de comptabilisation à la juste valeur fournissent par ailleurs des informations qui peuvent se révéler, pour les utilisateurs d'états financiers, plus pertinentes que celles fondées sur le prix d'acquisition ou le coût de revient.


A consistent regulatory approach may therefore imply that NRAs use different cost bases for the calculation of cost-oriented prices for replicable and non-replicable assets, or at least adjust the parameters underpinning their cost methodologies in the latter case.

Une approche réglementaire cohérente peut donc impliquer que les ARN utilisent des bases différentes pour calculer en fonction des coûts le prix des actifs reproductibles et non reproductibles ou, dans le dernier cas, ajustent au moins les paramètres de leurs méthodes de calcul.


If, however, a service or product is offered at a regulated, cost-based price, then such price is presumed, in the absence of indications to the contrary, to be set at what would otherwise be a competitive level and should therefore be taken as the starting point for applying the "hypothetical monopolist test"(30).

Toutefois, si un service ou un produit est offert à un prix réglementé, calculé en fonction du coût, ce prix, en l'absence d'indications contraires, est présumé fixé à un niveau qui, sinon, serait concurrentiel, et il doit par conséquent être pris comme point de départ pour l'application du "test du monopoleur hypothétique"(30).


(30) It is worth noting that prices which result from price regulation which does not aim at ensuring that prices are cost-based, but rather at ensuring an affordable offer within the context of the provision of universal services, may not be presumed to be set at a competitive level, nor should they serve as a starting point for applying the SSNIP test.

(30) À noter que les prix résultant d'une réglementation dont le but n'est pas de garantir que les prix soient fondés sur les coûts mais d'assurer une offre abordable dans le cadre de la fourniture de services universels ne doivent pas être forcément présumés fixés à un niveau concurrentiel ni servir de point de départ pour l'application du test SSNIP.


The Commission has also taken into consideration in its decision several complaints received from Community competitors reporting prices allegedly offered by CMF SUD for public contracts, which are considered unrealistic and below normal cost-based prices.

La Commission a également tenu compte, dans sa décision, de plusieurs plaintes reçues de concurrents communautaires, selon lesquelles la société CMF SUD aurait offert des prix jugés irréalistes et inférieurs aux prix de revient normaux afin d'obtenir l'adjudication de marchés publics.


w