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Advise contractors
Community customs code
Custom combine contractor
Customer-contractor
Customs Duties - Contractor Importer
Customs legislation
Customs regulations
Customs treatment
Giving advice to contractors
Guide contractors
Guiding contractors

Traduction de «customer-contractor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


customer/contractor relationship

relation client/contractant


customer/contractor principle

principe client-contractant


customer/contractor principle

principe de la relation clients-fournisseurs


giving advice to contractors | guide contractors | advise contractors | guiding contractors

conseiller des contractants


Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors

installer son offre artistique à des endroits adaptés pour des employeurs/contractants potentiels


analyse communications channels for different employers/contractors | research communications channels for different employers/contractors | study communications channels for different contractors/employers | study communications channels for different employers/contractors

étudier les canaux de communication pour différents employeurs/contractants


customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


Customs Duties - Contractor Importer

Droits de douane - l'entrepreneur est l'importateur


custom combine contractor

entrepreneur contractuel de service de moissonneuses-batteuses [ entrepreneure contractuelle de service de moissonneuses-batteuses ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Economic relationships exist on several levels including trainees, employees, suppliers, customers, contractors and claimants.

Nous entretenons des relations économiques avec divers intervenants : stagiaires, employés, fournisseurs, clients, entrepreneurs, ainsi de suite.


41. Notes that in light of the ever growing amount of customers and the evolution of the institution, the Bureau adopted at its meeting on 10 June 2013 a comprehensive strategy that sets out the main orientations for the catering policy at Parliament until 2019; recalls that overall catering activities increased by around 150 % from 2002 to 2011, from 1,472 million customers in 2002 compared to 3,711 million customers in 2011; notes that Parliament’s catering services continue to be marked by an operational deficit that should not be compensated exclusively by price increases; notes that price policies in Parliament should remain in line with the other institutions and that Parliament is better positioned to achieve better conditions fro ...[+++]

41. relève qu'à la lumière du nombre croissant de clients et de l'évolution de l'institution, le Bureau a adopté, lors de sa réunion du 10 juin 2013, une stratégie globale qui fixe les orientations principales de la politique de restauration au Parlement d'ici 2019; rappelle que les activités globales de restauration ont augmenté d'environ 150 % entre 2002 et 2011, passant de 1,472 million de clients en 2002 à 3,711 millions en 2011; constate que les services de restauration du Parlement continuent à être marqués par un déficit d'exploitation qui ne devrait pas être compensé exclusivement par des augmentations de prix; relève que les politiques des prix au Parlement devraient rester conformes à celles des autres institutions et que le Pa ...[+++]


41. Notes that in light of the ever growing amount of customers and the evolution of the institution, the Bureau adopted at its meeting on 10 June 2013 a comprehensive strategy that sets out the main orientations for the catering policy at Parliament until 2019; recalls that overall catering activities increased by around 150 % from 2002 to 2011, from 1,472 million customers in 2002 compared to 3,711 million customers in 2011; notes that Parliament’s catering services continue to be marked by an operational deficit that should not be compensated exclusively by price increases; notes that price policies in Parliament should remain in line with the other institutions and that Parliament is better positioned to achieve better conditions fro ...[+++]

41. relève qu'à la lumière du nombre croissant de clients et de l'évolution de l'institution, le Bureau a adopté, lors de sa réunion du 10 juin 2013, une stratégie globale qui fixe les orientations principales de la politique de restauration au Parlement d'ici 2019; rappelle que les activités globales de restauration ont augmenté d'environ 150 % entre 2002 et 2011, passant de 1,472 million de clients en 2002 à 3,711 millions en 2011; constate que les services de restauration du Parlement continuent à être marqués par un déficit d'exploitation qui ne devrait pas être compensé exclusivement par des augmentations de prix; relève que les politiques des prix au Parlement devraient rester conformes à celles des autres institutions et que le Pa ...[+++]


66. Welcomes the ongoing revision of the existing civilian CSDP concepts; notes in particular that the rule of law will be seen as a central concept for civilian missions covering police, justice, civilian administration, customs, border monitoring and other relevant areas of use to planners and experts on the ground in setting up and conducting missions with strengthening and/or substitution (executive) tasks; endorses the work being done to develop the concept of CSDP justice missions, while observing that needless overlapping with possible Community programmes has to be avoided; calls, in this light, for urgent detailed information to be provided by the HR/VP to the European Parliament on the hiring of private security and military co ...[+++]

66. salue la révision en cours des concepts PSDC civils existants: l'état de droit, notamment, va être considéré comme un concept central des missions civiles recouvrant la police, l'administration civile, les douanes, la surveillance des frontières et d'autres domaines pertinents, au profit des planificateurs et des experts sur le terrain dans la mise en place et la mise en œuvre des missions, avec des tâches (exécutives) de renforcement et/ou de substitution; approuve le travail en cours de développement du concept de missions de justice PSDC, tout en rappelant l'obligation d'éviter les doublons inutiles en ce qui concerne les éventuels programmes communautaires; dans cette perspective, demande que la VP/HR remette d'urgence au Parlemen ...[+++]


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66. Welcomes the ongoing revision of the existing civilian CSDP concepts; notes in particular that the rule of law will be seen as a central concept for civilian missions covering police, justice, civilian administration, customs, border monitoring and other relevant areas of use to planners and experts on the ground in setting up and conducting missions with strengthening and/or substitution (executive) tasks; endorses the work being done to develop the concept of CSDP justice missions, while observing that needless overlapping with possible Community programmes has to be avoided; calls, in this light, for urgent detailed information to be provided by the HR/VP to the European Parliament on the hiring of private security and military co ...[+++]

66. salue la révision en cours des concepts PSDC civils existants: l'état de droit, notamment, va être considéré comme un concept central des missions civiles recouvrant la police, l'administration civile, les douanes, la surveillance des frontières et d'autres domaines pertinents, au profit des planificateurs et des experts sur le terrain dans la mise en place et la mise en œuvre des missions, avec des tâches (exécutives) de renforcement et/ou de substitution; approuve le travail en cours de développement du concept de missions de justice PSDC, tout en rappelant l'obligation d'éviter les doublons inutiles en ce qui concerne les éventuels programmes communautaires; dans cette perspective, demande que la VP/HR remette d'urgence au Parlemen ...[+++]


(6) check on co-liability of other instigators or accessories in the transport chain, such as shippers, freight forwarders, ordering customers or contractors, if an infringement is detected, including verification that contracts for the provision of transport permit compliance with the rules contained in Regulation (EEC) Nos 3820/85 and 3821/85 or Directive 2002/15/EC.

(6) si une infraction est constatée, il convient de déterminer la coresponsabilité des acteurs de la chaîne des transports, tels que les chargeurs, les transitaires, les donneurs d'ordres ou les sous-traitants, qui pourraient en être les instigateurs ou les complices et de vérifier que les contrats de fourniture de services de transport sont compatibles avec les règles exposées dans les règlements (CEE) n 3820/85 et n 3821/85 et dans la directive 2002/15/CE.


And the other side, of course, is the process that you went through to find the right contractor, because I take it that these contractors probably have a lot of experience with the federal government and they're repeat customers all the time.

D'autre part, naturellement, il y a le processus qui a été suivi pour trouver le bon entrepreneur, parce que je suppose que ces entrepreneurs ont probablement une grande expérience des marchés fédéraux et que ce sont toujours les mêmes qui décrochent les contrats.


The application of the customer/contractor principle to the JRC met with general approval and the Council succeeded in defining an overall financial framework of 950 million ECU for the period 1988 to 1991.

L'application du principe client/fournisseur pour le CCR a été généralement bien acceptée et le Conseil est arrivé àdéfinirun cadre financier pour le CCR qui suppose 950 millions d'ECU pour la période 1988-91.


Their implementation will have the effect of reinforcing, inter alia by applying the customer/contractor principle, links between the JRC and industry, other research centres and the European scientific community as a whole, and will require the JRC to be managed more flexibly and more independently; - a joint position on the new supplementary programme for the operation of the High Flux Reactor at the Petten Establishment, to be carried out by the JRC mainly on the basis of joint financing by the Federal Republic of Germany and the Netherlands.

Leur mise en oeuvre aura pour effet de renforcer, entre autre par l'intermédiaire de l'application du principe client/fournisseur, les liens du CCR avec le monde industriel, les autres centres de recherche et la communauté scientifique européenne dans son ensemble. Leur application exigera une plus grande flexibilité et une plus large autonomie dans la gestion du Centre. - une orientation commune sur le nouveau programme complémentaire d'exploitation du réacteur à haut flux de l'établissement de Petten, exécuté par le CCR essentiellement sur base d'un financement conjoint de la RFA et des Pays-Bas.


No employee or related person shall hold, directly or indirectly, an interest in the business of any of ADM's competitors, nor in the business of a supplier, contractor, customer or partner of a business offering, rendering or providing a major financial participation in such a business.

Un employé ou une personne qui lui est liée ne doit pas posséder, directement ou indirectement, un intérêt dans une entreprise concurrente à ADM, ni dans une entreprise d'un fournisseur, d'un entrepreneur, d'un client ou d'un associé d'une société qui offre, rend ou fournit des biens ou des services à ADM.




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'customer-contractor' ->

Date index: 2022-02-06
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