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Abrasive cut-off wheel
Abrasive cutting-off wheel
Burning machine
Cut off excess glue
Cut-off
Cut-off grinding wheel
Cut-off machine
Cut-off man
Cut-off person
Cut-off register
Cut-off truck
Cut-off van
Cut-off van body truck
Cut-off wheel
Cut-to-print register
Cutting torch
Cutting-off grinding wheel
Cutting-off wheel
ECOFF
Epidemiological cut-off value
Flame-cutting machine
Off register
Off-register
Out of register
Out-of-register
Remove excess glue
Remove glue in excess
Remove superfluous glue
Safety cut-off
Safety cut-off valve
Safety shut-off valve
Slab cutting machine
Torch cutting machine
WT cut-off value
Wild-type cut-off value

Traduction de «cut-off register » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cut-off register | cut-to-print register

repérage de coupe | registre de découpe | registre de coupe | repérage découpe-impression


epidemiological cut-off value | wild-type cut-off value | WT cut-off value | ECOFF [Abbr.]

valeur seuil épidémiologique


cut-off van body truck [ cut-off van | cut-off truck | cut-off ]

fourgon à carrosserie rapportée


cut-off wheel [ abrasive cutting-off wheel | abrasive cut-off wheel | cutting-off wheel ]

meule tronçonneuse [ tronçonneuse | meule à tronçonner ]


cutting-off grinding wheel | cut-off grinding wheel | cutting-off wheel | cut-off wheel

meule à tronçonner


safety cut-off | safety cut-off valve | safety shut-off valve

obturateur de sécurité | robinet automatique de sécurité


out of register | out-of-register | off register | off-register

hors repérage


cut-off person [ cut-off | cut-off man ]

intercepteur [ interceptrice | cut-off ]


burning machine | cut-off machine | cutting torch | flame-cutting machine | slab cutting machine | torch cutting machine

machine à découper au chalumeau | machine d'oxycoupage


remove glue in excess | remove superfluous glue | cut off excess glue | remove excess glue

retirer l’excès de colle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Loss of citizenship was possible under the current Act – until it was amended by Bill C-37 in 2009 and therefore before the first generation cut-off rule was enacted – because second- and subsequent-generation Canadians born abroad would cease to be citizens on attaining the age of 28 if they had not, before that time, applied to retain citizenship, and registered as a citizen and either resided in Canada for a period of at least one year immediately preceding the date of application or established a substantial connection with Canada ...[+++]

Jusqu’à ce que la LCactuelle soit modifiée par le projet de loi C‑37 en 2009 et que la règle limitant la transmission de la citoyenneté à la première génération soit promulguée, il était possible de perdre sa citoyenneté. En effet, les Canadiens de deuxième génération et de génération subséquente nés à l’étranger cessaient d’être citoyens à l’âge de 28 ans à moins de remplir les deux conditions suivantes : d’une part, avoir demandé à conserver leur citoyenneté et, d’autre part, s’être fait immatriculer comme citoyens et soit avoir résidé au Canada depuis un an à la date de leur demande, soit avoir démontré qu’ils avaient conservé des lie ...[+++]


(a) a harmonised standard rating scale to be used, in accordance with Article 11a, by registered and certified credit rating agencies, which will be based upon the metric to measure credit risk and the number of rating categories and cut off values for each rating category;

(a) l'échelle de notation standard harmonisée devant être utilisée, conformément à l'article 11 bis, par les agences de notation de crédit enregistrées et certifiées, basée sur un mode de mesure du risque de crédit et un nombre déterminé de catégories de notation et de valeurs limites pour chaque catégorie de notation;


(a) a harmonised standard rating scale to be used, in accordance with Article 11a, by registered and certified credit rating agencies, which will be based upon the metric to measure credit risk and the number of rating categories and cut off values for each rating category, determined according to the likelihood of default;

(a) l'échelle de notation standard harmonisée devant être utilisée, conformément à l'article 11 bis, par les agences de notation de crédit enregistrées et certifiées, basée sur un mode de mesure du risque de crédit et un nombre déterminé de catégories de notation et de valeurs limites pour chaque catégorie de notation définies en termes de probabilité de défaut;


Ms. McIvor’s October 2009 response to the government’s proposed approach to amending the Act questions was critical on a number of grounds, including the proposal’s restriction to subsection 6(2) status for newly registered grandchildren as well as its proposed cut-off, under which the amendment would only apply if grandchildren were born after September 1951, raising the prospect of new inequalities between siblings.49 National and regional First Nations and other Aboriginal organizations expressed disappointment with the Supreme Court of Canada’s decision not to hear Ms. Mc ...[+++]

La réaction d’octobre 2009 de madame McIvor aux modifications que le gouvernement préconisait d’apporter à la LI étaient critiques à plusieurs égards, notamment pour ce qui est de la restriction proposée du statut en vertu du paragraphe 6(2) aux petits-enfants nouvellement inscrits et au seuil d’exclusion proposé, suivant lequel la modification s’appliquerait seulement si les petits-enfants étaient nés après septembre 1951, ce qui faisait craindre l’apparition de nouvelles inégalités entre frères et sœurs49. Les organisations nationales et régionales des Premières nations et d’autres organisations autochtones se sont dites déçues de la d ...[+++]


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26. Expresses nonetheless its concern at the ECA 's observations regarding errors identified in amounts registered in the accounting system as invoices/cost statements and pre-financing which have the effect of overstating the accounts payable by some EUR 201 million and the total amount of long and short term pre-financing by some EUR 656 million; regrets in particular weaknesses in the accounting systems of certain institutions and Directorates-General of the Commission which still put at risk the quality of financial information (in particular for cut-off and emplo ...[+++]

26. exprime néanmoins sa préoccupation devant les observations de la CCE concernant des erreurs affectant les montants enregistrés dans le système comptable au titre des factures/déclarations de coûts et des préfinancements, lesquelles erreurs sont à l'origine d'une surestimation des dettes à court terme de quelque 201 millions d'euros et du montant total des préfinancements à court et à long terme de quelque 656 millions d'euros; déplore, en particulier, les faiblesses qui affectent les systèmes comptables de certaines institutions et de certaines directions générales de la Commission et qui, par suite, compromettent toujours la qualité des informations financières (en particulier en ce qui concerne la sép ...[+++]


24. Expresses nonetheless its concern at the ECA's observations regarding errors identified in amounts registered in the accounting system as invoices or cost statements and pre-financing, which have the effect of overstating the amounts payable by some EUR 201 million and the total amount of long and short term pre-financing by some EUR 656 million; regrets in particular weaknesses in the accounting systems of certain Directorates-General, which still endanger the quality of financial information (in particular for cut-off and employee benefi ...[+++]

24. exprime néanmoins sa préoccupation devant les observations de la Cour des comptes concernant des erreurs affectant les montants enregistrés dans le système comptable au titre des factures ou déclarations de coûts et des préfinancements, lesquelles erreurs sont à l'origine d'une surestimation des montants payables de quelque 201 000 000 EUR et du montant total des préfinancements à court et à long terme de quelque 656 000 000 EUR; déplore, en particulier, les faiblesses qui affectent les systèmes comptables de certaines directions générales et qui compromettent toujours la qualité des informations financières (en particulier en ce qui concerne la séparation des exerc ...[+++]


In 2003, 80% of Roma in Slovakia did not have a registered place of work, 80% of them in Romania and Bulgaria have incomes below the national poverty threshold, and I could list (the President cut off the speaker) I could list more of these cases.

En 2003, 80 % des Roms en Slovaquie n’avaient pas officiellement de travail, 80 % d’entre eux, en Roumanie et en Bulgarie ont des revenus au-dessous du seuil de pauvreté nationale, et je pourrais énumérer (le président interrompt l’intervenant), je pourrais en énumérer encore.


I've never seen a crazy system like this, where an inspector from the Department of Indian Affairs can enter any school, and, if 40 children granting entitlement to subsidies are officially registered and only 37 are in school that day it can happen that there are three fewer children the subsidy enabling the education system to operate on the reserve is cut off.

Je n'ai jamais vu un système de fou comme celui-là, où un inspecteur du ministère des Affaires indiennes peut arriver dans n'importe quelle école, et si 40 enfants donnant droit à des subventions sont inscrits officiellement et qu'il y en a 37 à l'école cette journée-là trois enfants de moins, ça peut arriver , on leur coupe la subvention pour faire fonctionner le système d'éducation sur la réserve.


If the cut-off point for registration is at the close of nominations rather than at the last date at which a nomination can be confirmed, there is a 48-hour window that would prevent an ineligible party from becoming registered if they did not receive their confirmation of a candidate in time.

Si la limite d'enregistrement est la clôture des candidatures plutôt que la dernière date à laquelle une candidature peut être confirmée, il y a une période de 48 heures qui empêcherait un parti inéligible de s'enregistrer s'il ne recevait pas confirmation d'un candidat à temps.


Because of the discrimination that the Indian Act imposes on who is able to be registered, I do not feel the data reflects the true Aboriginal population in this country, especially with those children who fall outside the second- generation cut-off rule and are certainly Indian or First Nation but are not Indian under the Indian Act.

Compte tenu des clauses discriminatoires de la Loi sur les Indiens pour ce qui est de l'inscription, je n'ai pas l'impression que les données recueillies représentent la population autochtone réelle, surtout en ce qui concerne les enfants qui ne sont pas visés par la clause limitant la deuxième génération et qui sont certainement Indiens ou membres d'une Première nation, mais qui ne sont pas Indiens aux termes de la Loi sur les Indiens.




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'cut-off register' ->

Date index: 2023-05-01
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