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Dual ignition
Dual ignition circuit
Dual ignition system
Dual ignition-points distributor
Dual output igniter unit
Dual polarised aerial
Dual polarised antenna
Dual polarized antenna
Dual-polarised aerial
Dual-polarised antenna
Dual-polarized antenna
Igniter
Igniting apparatus
Ignition apparatus
Ignition charge
Ignition composition
Ignition device
Ignition load

Traduction de «dual ignition » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




dual ignition-points distributor

distributeur à double jeux de contacts | distributeur à rupteur double








dual output igniter unit

bloc d'allumage à double énergie


dual polarised aerial | dual polarised antenna | dual polarized antenna | dual-polarised aerial | dual-polarised antenna | dual-polarized antenna

antenne à double polarisation | antenne bipolarisée


igniter | ignition device | igniting apparatus | ignition apparatus

dispositif d'allumage [ disp allu ]


ignition charge | ignition composition | ignition load

composition d'allumage au contact du filament
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Point 3. 1.1. and 3.1.2. shall apply to compression-ignition engines, dual-fuel engines and to positive-ignition engines fuelled with natural gas/biomethane or LPG.

Les points 3.1.1 et 3.1.2 s’appliquent aux moteurs à allumage par compression, aux moteurs bicarburant et aux moteurs à allumage commandé fonctionnant au gaz naturel/biométhane ou au GPL.


Working principle: positive ignition/compression ignition/dual-fuel

Principe de fonctionnement: allumage commandé/allumage par compression/bicarburant


In the cases laid down in Table 1 of Annex 15 to UNECE Regulation No 49 for dual-fuel, and in Annex I to Regulation (EC) No 595/2009 for positive ignition engines.

Dans les cas indiqués dans le tableau 1 de l’annexe 15 du règlement no 49 de la CEE-ONU pour les moteurs bicarburant et dans l’annexe I du règlement (UE) no 595/2009 pour les moteurs à allumage commandé.


By fuel injection (compression ignition or dual fuel only): yes/no

Injection de carburant (allumage par compression ou bicarburant uniquement): oui/non »


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By fuel injection (compression ignition or dual-fuel only): yes/no ’.

Injection de carburant (allumage par compression ou bicarburant uniquement): oui/non ».


(11) ‘dual fuel engine’ means an internal combustion engine which uses compression ignition and operates according to the Diesel cycle when burning liquid fuels and according to the Otto cycle when burning gaseous fuels;

11) "moteur à double combustible", un moteur à combustion interne utilisant l'allumage par compression et fonctionnant selon le cycle diesel pour brûler des combustibles liquides et selon le cycle Otto pour brûler des combustibles gazeux;


(11) ‘dual fuel engine’ means an internal combustion engine which uses compression ignition and operates according to the Diesel cycle when burning liquid fuels and according to the Otto cycle when burning gaseous fuels;

11) "moteur à double combustible", un moteur à combustion interne utilisant l'allumage par compression et fonctionnant selon le cycle diesel pour brûler des combustibles liquides et selon le cycle Otto pour brûler des combustibles gazeux;


Point 3. 1.1. and 3.1.2. shall apply to compression-ignition engines, dual-fuel engines and to positive-ignition engines fuelled with natural gas/biomethane or LPG.

Les points 3.1.1 et 3.1.2 s’appliquent aux moteurs à allumage par compression, aux moteurs bicarburant et aux moteurs à allumage commandé fonctionnant au gaz naturel/biométhane ou au GPL.


Working principle: positive ignition/compression ignition/dual-fuel (1)

Principe de fonctionnement: allumage commandé/allumage par compression/bicarburant (1)


5.2.1. The net power test shall consist of a run at full throttle for positive ignition engines and at full-load for compression ignition engines and dual-fuel engines, the engine being equipped as specified in Table 1 of Annex 5 to this Regulation.

5.2.1. L’essai en vue de la détermination de la puissance nette doit être exécuté à pleine ouverture des gaz pour les moteurs à allumage commandé et à pleine charge pour les moteurs à allumage par compression et les moteurs bicarburant, le moteur étant équipé des auxiliaires prévus au tableau 1 de l’annexe 5 du présent règlement.




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Date index: 2022-02-03
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