Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Auditory training system
Commuter rail system
Commuter train
Commuter train system
Double duct system
Double-duct air-distribution system
Dual duct air conditioning system
Dual duct system
Dual education system
Dual mode system
Dual source system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Dual-duct system
Dual-mode
Dual-mode system
Dual-mode vehicle system
Dual-source heating system
Dual-source system
Dual-training system
Speaker-dependent recognition system
Speaker-dependent recognizer
Speaker-trained recognition system
Speaker-trained system
Suburban rail system
Suburban train system
Two-source heating system

Traduction de «dual-training system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dual-training system

formation double | système de formation en alternance


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

système dual d'apprentissage | système dual de formation professionnelle


dual source system [ dual-source system | dual-source heating system | two-source heating system ]

système à deux sources [ système de chauffage à deux sources ]


dual duct air conditioning system | dual duct system

installation de climatisation a deux canaux | installation de climatisation a double reseau de gaines | installation de conditionnement d'air a deux gaines


dual-mode system [ dual-mode vehicle system | dual-mode ]

système bimode [ système bi-mode | système bimodal | système duomode ]


double-duct air-distribution system [ dual duct air conditioning system | dual-duct system | double duct system ]

installation à double gaine [ installation à double conduit | distribution à double gaine | système de conditionnement d'air à double conduit | système à double conduit | système à double gaine ]


dual mode system | dual-mode system

système bi-mode | système mixte


commuter train system | suburban train system | commuter rail system | suburban rail system | commuter train

train de banlieue


Auditory training system

unité d’entraînement auditif


speaker-dependent recognition system | speaker-trained recognition system | speaker-trained system | speaker-dependent recognizer

système de reconnaissance dépendant du locuteur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. Recalls that small and medium-sized enterprises (SMEs) form the backbone of our economy and have enormous potential for creating employment, in particular youth employment, and promoting a dual system of vocational training and apprenticeship schemes; stresses, therefore, that over 85 % of all new jobs in Europe are created through SMEs; points out, however, that the dual training systems in certain countries cannot be directly assimilated without modification and should be adapted to the realities in each Member State;

7. rappelle que les PME constituent l'épine dorsale de notre économie et recèlent un potentiel considérable pour la création d'emplois, notamment chez les jeunes, et la promotion d'un système en alternance de formation professionnelle et de programmes d'apprentissage; souligne, par conséquent, que plus de 85 % de l'ensemble des nouveaux emplois en Europe voient le jour grâce aux PME; rappelle néanmoins que les systèmes de formation en alternance ne peuvent pas s'appliquer directement et sans modifications dans certains pays et qu'ils devraient être adaptés au contexte de chaque État membre;


Spain developed its dual training system with immediate results already visible: Number of VET centres involved in dual VET projects increased from 172 in 2013 to 375 in 2014. Number of companies involved in dual VET projects from 513 in 2013 to 1570 in 2014 and students from 4,292 in 2013 to 9,555 in 2014.

L’Espagne a développé son système d’EFP en alternance avec des résultats immédiats déjà visibles: le nombre de centres d’EFP impliqués dans les projets d’EFP en alternance est passé de 172 en 2013 à 375 en 2014; le nombre d’entreprises impliquées dans les projets de formation en alternance est passé de 513 en 2013 à 1 570 en 2014 et le nombre d’étudiants est passé de 4 292 en 2013 à 9 555 en 2014.


Also important will be the involvement of the private sector, and the conference will discuss concrete contributions from companies involved in the European Alliance for Apprenticeships to improve the availability of apprenticeships and develop dual training systems.

La participation du secteur privé sera aussi importante et les contributions concrètes des entreprises associées à l’alliance européenne pour l’apprentissage, visant à augmenter le nombre de places disponibles en apprentissage et à élaborer des systèmes de formation en alternance, seront également abordées.


62. Recalls the skills mismatches and bottlenecks in many regions and sectors and the inability of certain education and training systems to cope with market demands and workers’ needs in this context; welcomes the reforms to vocational education and training systems undertaken by several Member States in order to adapt skills and competences to the labour market and to future workers’ needs, especially those of young people; stresses, in this context, the advantages of dual training systems; recalls that almost all Member States need to take further action and invest more in education and tra ...[+++]

62. rappelle l'inadéquation des compétences et les goulets d'étranglement dans nombre de régions et de secteurs et l'inaptitude de certains systèmes d'enseignement et de formation à faire face aux exigences du marché et aux besoins des travailleurs; se félicite des réformes des systèmes d'enseignement et de formation professionnels entreprises par plusieurs États membres afin d'adapter les qualifications et compétences aux besoins du marché du travail et des futurs travailleurs, notamment celles des jeunes; souligne, dans ce contexte, les avantages des systèmes d'éducation en alternance; rappelle que presque tous les États membres doi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
60. Recalls the skills mismatches and bottlenecks in many regions and sectors and the inability of certain education and training systems to cope with market demands and workers’ needs in this context; welcomes the reforms to vocational education and training systems undertaken by several Member States in order to adapt skills and competences to the labour market and to future workers’ needs, especially those of young people; stresses, in this context, the advantages of dual training systems; recalls that almost all Member States need to take further action and invest more in education and tra ...[+++]

60. rappelle l'inadéquation des compétences et les goulets d'étranglement dans nombre de régions et de secteurs et l'inaptitude de certains systèmes d'enseignement et de formation à faire face aux exigences du marché et aux besoins des travailleurs; se félicite des réformes des systèmes d'enseignement et de formation professionnels entreprises par plusieurs États membres afin d'adapter les qualifications et compétences aux besoins du marché du travail et des futurs travailleurs, notamment celles des jeunes; souligne, dans ce contexte, les avantages des systèmes d'éducation en alternance; rappelle que presque tous les États membres doi ...[+++]


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education system ...[+++]

20. souligne que la pénurie de main-d'œuvre qualifiée devrait également être combattue au moyen d'une éducation, d'une formation professionnelle et d'une formation tout au long de la vie ciblées dans les États membres ainsi que dans les entreprises; propose, à cette fin, d'élargir la dimension internationale des programmes de mobilité pour l'apprentissage et la formation tout au long de la vie de l'Union; souligne, en outre, que les mauvais résultats scolaires et les taux élevés de décrochage scolaire qui touchent les enfants des travailleurs migrants devraient être combattus en garantissant le droit des mineurs à l'éducation, au moyen de mesures comprenant des financements, des bourses d'études, des filières de formation continue et la m ...[+++]


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education system ...[+++]

20. souligne que la pénurie de main-d'œuvre qualifiée devrait également être combattue au moyen d'une éducation, d'une formation professionnelle et d'une formation tout au long de la vie ciblées dans les États membres ainsi que dans les entreprises; propose, à cette fin, d'élargir la dimension internationale des programmes de mobilité pour l'apprentissage et la formation tout au long de la vie de l'Union; souligne, en outre, que les mauvais résultats scolaires et les taux élevés de décrochage scolaire qui touchent les enfants des travailleurs migrants devraient être combattus en garantissant le droit des mineurs à l'éducation, au moyen de mesures comprenant des financements, des bourses d'études, des filières de formation continue et la m ...[+++]


The dual training system in Germany, as Mr. Metzger said, comprises two parts to the training route.

Le système de formation à deux voies, comme M. Metzger l'a dit, est composé de deux parties.


"Europass" documents, which have been in existence since 2000, have been awarded to nearly 10 000 people in Germany (which has a highly developed system of "dual training"), 3 000 people in France, 2 000 people in the United Kingdom, over 1 000 people in Denmark and 1 000 people in Austria.

En place depuis l'an 2000, les « Europass » ont été attribués à près de 10 000 personnes en Allemagne (qui a un système très développé de « formation duale »), 3 000 en France, 2 000 au Royaume-Uni, plus de 1 000 au Danemark et 1 000 en Autriche.


While "youth workshops" provide specific vocational and generic skills through a mixture of theoretical and practical training, "employment projects" combine vocational training and work experience similar to the "dual training system", which can be complemented by general education and social care.

While "youth workshops" provide specific vocational and generic skills through a mixture of theoretical and practical training, "employment projects" combine vocational training and work experience similar to the "dual training system" which can be complemented by general education and social care.


w