Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABB
Activity-based budgeting
BFOR
Budget constraint
Budget cut
Budget focused on results
Budget reduction
Budget restraint
Budgetary constraint
Budgetary cut
Continual budget
Continuous budget
EC general budget
Execution of the general budget
Expenditure restraint
FR
Financial Regulation
Fiscal constraint
Fiscal restraint
General budget
General budget
Ground-level budgeting
Implementation of the general budget
Implementation procedures of the general budget
Moving budget
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Planned programme budgeting
Planning-programming-budgeting system
Program budgeting
Programme budgeting
RBB
Rationalisation of budget choices
Result-based budgeting
Rolling budget
Rolling forward budget
ZBB
Zero base budgeting
Zero-base budgeting
Zero-based budgeting

Traduction de «ec general budget » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
general budget (EU) [ EC general budget ]

budget général (UE) [ budget général CE ]


execution of the general budget | implementation of the general budget

exécution du budget général


Council Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002 on the Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities | Financial Regulation | Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities | FR [Abbr.]

règlement financier | règlement financier applicable au budget général des Communautés européennes | RF [Abbr.]


implementation procedures of the general budget

procédures d'exécution du budget général




programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


zero-base budgeting [ ZBB | zero-based budgeting | zero base budgeting | ground-level budgeting ]

budget base zéro [ BBZ | méthode du budget à base zéro | technique BBZ | technique du budget base zéro | budgétisation base zéro | budgétisation à base zéro | budgétisation à partir du niveau zéro ]


planning, programming and budgeting system [ PPBS | planning-programming-budgeting system | planned programme budgeting | program budgeting ]

rationalisation des choix budgétaires [ RCB | planification, programmation, préparation du budget ]


budgetary cut [ budget cut | budget reduction | fiscal restraint | fiscal constraint | budgetary constraint | expenditure restraint | budget constraint | budget restraint ]

réduction budgétaire [ restriction budgétaire | compression budgétaire | compression des dépenses | restriction des dépenses | contrainte budgétaire | coupure budgétaire ]


continuous budget | continual budget | moving budget | rolling budget | rolling forward budget

budget glissant | budget roulant | budget perpétuel | budget continu
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
34. Considering the aim of budget support, with contributions directly transferred to a recipient countries’ general budget or to a budget devoted to a specific general policy or objective, insists that the budget support respects and strictly links the general eligibility conditions with substantial progress achieved by partner countries, in particular in public finance management; would welcome the development of binding key performance indicators (KPI) in an attempt at risk reduction;

34. compte tenu de l'objectif de l'appui budgétaire, dont les contributions sont directement versées au budget général des pays bénéficiaires ou au budget consacré à une politique générale spécifique ou à un objectif spécifique, insiste sur le fait que l'appui budgétaire doit se conformer aux conditions générales d'éligibilité et les lier rigoureusement à la réalisation de progrès substantiels dans les pays partenaires, en particulier dans le domaine de la gestion des finances publiques; accueillerait favorablement le développement d'indicateurs clés de performance contraignants pour tenter de réduire les risques;


After consulting the Supervisory Committee, the Director-General shall send the Director-General for budgets a preliminary draft budget to be entered in the annex concerning the Office to the Commission section of the general budget of the European Union’.

Après consultation du comité de surveillance, le directeur général communique en temps utile au directeur général du budget un avant-projet de budget destiné à être inscrit à l’annexe de l’Office de la section du budget général de l’Union européenne afférente à la Commission».


The Director-General shall act as authorising officer for implementation of the appropriations entered in the annex concerning the Office to the Commission section of the general budget of the European Union and the appropriations entered under the anti-fraud budget headings for which powers are delegated to him in the internal rules on implementation of the general budget.

Le directeur général est l’ordonnateur compétent pour l’exécution des crédits inscrits à l’annexe de l’Office de la section du budget général de l’Union européenne afférente à la Commission et pour les crédits inscrits aux lignes budgétaires antifraude pour lesquelles il reçoit délégation de pouvoirs dans les règles internes sur l’exécution du budget général.


8. On the basis of the statement of estimates, the Commission shall enter in the draft general budget of the European Union the estimates it deems necessary for the establishment plan and the amount of the subsidy to be charged to the general budget, which it shall place before the budgetary authority in accordance with Article 314 TFEU, together with a description of and justification for any difference between the Agency’s statement of estimates and the subsidy to be charged to the general budget’.

8. Sur la base de l'état prévisionnel, la Commission inscrit, dans le projet de budget général de l'Union européenne, les prévisions qu'elle estime nécessaires en ce qui concerne le tableau des effectifs et le montant de la subvention à la charge du budget général, dont elle saisit l'autorité budgétaire conformément à l'article 314 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, ainsi qu'une description et une justification de toute différence entre l'état prévisionnel de l'Agence et la subvention à la charge du budget général».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– the report by Mr Surján, on behalf of the Committee on Budgets, on the draft general budget of the European Union for the financial year 2010, Section III - Commission (C7-0127/2009 - 2009/2002(BUD)) and on the letter of amendment No 1/2010 (SEC(2009)1133) to the draft general budget of the European Union for the financial year 2010 (A7-0038/2009) and

– le rapport de László Surján, au nom de la commission des budgets, sur le projet de budget général de l’Union européenne pour l’exercice 2010, section III – Commission (C7-0127/2009 – 2009/2002(BUD)) et la lettre rectificative n°1/2010 (SEC(2009)1133) sur le projet de budget général de l’Union européenne pour l’exercice 2010;


1. Recalls its political priorities for Budget 2009 as first set out in its resolutions of 24 April 2008 on the Commission's Annual Policy Strategy for 2009 and on the budgetary framework and priorities for 2009 and then further developed in its resolution of 8 July 2008 on the 2009 budget: First reflections on the 2009 Preliminary Draft Budget and mandate for the conciliation, Section III - Commission ; stresses that these political priorities, as finally expressed in its resolution of 23 October 2008 on the draft general budget of the Europ ...[+++]

1. rappelle ses priorités politiques pour le budget 2009 ainsi qu'il les a initialement exposées dans ses résolutions du 24 avril 2008 sur la stratégie politique annuelle de la Commission pour 2009 et sur le cadre budgétaire et les priorités pour 2009 et développées davantage dans sa résolution du 8 juillet 2008 sur le budget 2009: premières réflexions sur l'avant-projet de budget 2009 et sur le mandat pour la concertation, section III – Commission ; souligne que ces priorités politiques, telles qu'elles ont été exprimées en dernier lieu dans sa résolution du 23 octobre 2008 sur le projet de budget général de l'Union européenne pour l'e ...[+++]


- the report by Jutta Haug (A6-0398/2008), on behalf of the Committee on Budgets, on the draft general budget of the European Union for the financial year 2009 (C6-0309/2008 - 2008/2026(BUD)) and Letter of amendment No 1/2009 to the preliminary draft general budget of the European Union for the financial year 2009, Section III – Commission (SEC(2008)2435));

- le rapport de Jutta Haug, au nom de la commission des budgets, sur le projet de budget général de l’Union européenne pour l’exercice 2009 (C6-0309/2008 - 2008/2026(BUD)), et la lettre rectificative n° 1/2009 à l’avant-projet de budget général de l’Union européenne pour l’exercice 2009, section III – Commission (SEC(2008)2435)) (A6-0398/2008), et


- the report by Mr James Elles, on behalf of the Committee on Budgets, on the draft general budget of the European Union for the financial year 2007 (Section III) [C6-0299/2006 – 2006/2018(BUD)] and Letters of amendment No 1/2007 (5733/2006 – C6-0000/2006) and No 2/2007 (9010/2006 – C6-0000/2006) to the draft general budget of the European Union for the financial year 2007, and

- le rapport de M. Elles, au nom de la commission des budgets, sur le projet de budget général de l’Union européenne pour l’exercice 2007 (Section III) [C6-0299/2006 - 2006/2018(BUD)] et les lettres rectificatives nos 1/0000 (00000/2006 - C6-0000/2006) au projet de budget général de l’Union européenne pour l’exercice 2007; et


However, when the Commission delegates responsibility to the agency for the budget implementation of operational appropriations relating to Community programmes, these appropriations will remain entered in the general budget and be governed by Council Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002 of 25 June 2002 on the Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities (2) (hereinafter the general Financial Regulation).

En revanche, lorsque la Commission a délégué aux agences des tâches d’exécution budgétaire de crédits opérationnels relatifs à des programmes communautaires, ces crédits restent inscrits au budget général et sont régis par le règlement (CE, Euratom) no 1605/2002 du Conseil du 25 juin 2002 portant règlement financier applicable au budget général des Communautés européennes (2) (ci-après dénommé «le règlement financier général»).


Article 6(2) and (3) of the Decision establishing the Anti-Fraud Office requires the Director, "after consulting the Surveillance Committee, .[to] send the Director-General for Budgets a preliminary draft budget to be entered in the special heading for the Office in the annual general budget" and provides that the Director, who "shall act as authorising officer for implementation of the special budget heading for part A of the budget, concerning the Office, and the specific anti-fraud headings of part B .[is] permitted to delegate his ...[+++]

L'article 6, second et troisième paragraphes, de la décision instituant l'Office dispose que le directeur de l'Office «communique, après consultation du comité de surveillance, en temps utile au directeur général du Budget un avant-projet de budget, destiné à être inscrit à la ligne particulière du budget général annuel relative à l'Office» et que le directeur de l'Office, qui «est l'ordonnateur pour l'exécution de la ligne particulière de la partie A du budget relative à l'Office et des lignes spécifiques antifraude de la partie B (...) est autorisé à subdéléguer ses pouvoirs».


w