Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educational and vocational information specialist
IAEVI
Vocational education specialist
Vocational educator

Traduction de «educational and vocational information specialist » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
educational and vocational information specialist

spécialiste de l'information scolaire et professionnelle


International Association for Educational and Vocational Information

Association internationale d'information scolaire universitaire et professionnelle


International Association for Educational and Vocational Information | IAEVI [Abbr.]

Association internationale d'information scolaire,universitaire et professionnelle | AIISUP [Abbr.]


International Association for Educational and Vocational Information

Association internationale d'information scolaire, universitaire et professionnelle | AIISUP [Abbr.]


vocational educator [ vocational education specialist ]

spécialiste de la formation professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These show a widespread wish to boost learning mobility in all parts of the education system (higher education, schools, vocational education and training), but also in non-formal and informal learning settings, such as volunteering.

Ces réponses révèlent une volonté générale de renforcer la mobilité dans toutes les branches du système éducatif (enseignement supérieur, scolaire et professionnel), mais aussi dans des environnements d’apprentissage non formel et informel, tels que le bénévolat.


The objective of this Recommendation is to encourage and support Member State authorities to improve the quality and availability of information on what graduates go on to do after leaving higher education or vocational education and training.

L'objectif de cette recommandation est d'inciter et d'aider les autorités des États membres à améliorer la qualité et la disponibilité des informations sur le parcours suivi par les diplômés après avoir quitté l'enseignement supérieur ou terminé leur formation professionnelle.


6. Underlines the need for effective and constructive educational and vocational guidance that is accessible for all to help learners, trainees and workers identify the education and training path that best suits their inclinations and interests; stresses that one of the main causes of structural unemployment is the mismatch between education, training and jobs; regards it as a priority to anticipate skills that will be needed in an effort to ensure that the training available corresponds to the realities of the labour market; recognises that the anticipation of labour market trends can be very useful for all those involved in order t ...[+++]

6. insiste sur le besoin d'une orientation scolaire et professionnelle efficace et constructive pour aider les apprenants, les stagiaires et les travailleurs à déterminer le parcours d'éducation et de formation qui convient le mieux à leurs inclinations et à leurs intérêts; souligne qu'une des causes principales du chômage structurel est l'inadéquation entre l'éducation, la formation et l'emploi; estime qu'il est prioritaire d'anticiper les besoins futurs en compétences afin de faire correspondre l'offre de formation aux réalités du ...[+++]


58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of educat ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à u ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of educat ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à u ...[+++]


31. Recommends boosting creativity, innovation and entrepreneurship at all levels of education including vocational training, and recognising skills obtained through any form of learning, including non-formal and informal learning; also recommends encouraging projects that sustain the transmission of knowledge and skills from generation to generation;

31. recommande d'encourager la créativité, l'innovation et l'entreprenariat à tous les niveaux d'enseignement, notamment la formation professionnelle, et de reconnaître les compétences acquises au terme de toutes les formes d'apprentissage quelles qu'elles soient, y compris non formelle et informelle; recommande également d'encourager les projets favorisant la transmission des connaissances et des compétences de génération en génération;


8. Calls on the Commission and the Member States to carry out an information campaign to guarantee quality assurance in education and vocational training and to ensure that the education and vocational training of children from travelling communities are based on the standards applicable to conventional education and professional-training systems;

8. demande à la Commission et aux États membres de lancer une campagne d'information visant à offrir une assurance de qualité dans l'éducation et la formation professionnelle et à veiller à ce que l'éducation des enfants des itinérants et leur formation professionnelle soient fondées sur les normes des systèmes éducatifs et professionnels classiques;


While the lack of recognition of non-formal and informal learning can pose problems for those changing jobs, either within or across Member States, the lack of recognition of formal educational and vocational qualifications across Member States, and the lack of transparency of education and training systems, are major barriers to seeking work in another country.

Si le changement d'emploi au sein d'un même pays ou dans un autre État membre peut être rendu difficile par le manque de reconnaissance de l'apprentissage non formel et informel, le manque de reconnaissance des titres, diplômes et des qualifications professionnelles entre les États membres et le manque de transparence des systèmes d'éducation et de formation constituent des obstacles majeurs à la recherche d'un emploi dans un autre pays.


4) In order to make them more open and responsive to the needs of learners and the labour market, education institutions and other learning providers should develop closer links and partnerships with business, the wider labour market, information and guidance services, and with society at large, including through transnational educational and vocational mobility actions [21].

4) Afin de s'ouvrir davantage aux besoins des apprenants et du marché de l'emploi et de mieux y répondre, les établissements d'enseignement et les autres prestataires de services éducatifs doivent établir des liens et des partenariats plus étroits avec les entreprises, le marché de l'emploi au sens large, les services d'information et d'orientation et la société au sens large, y compris par le biais d'actions transnationales en faveur de la mobilité dans l'enseign ...[+++]


Candidate countries participate in Community programmes in the area of education and training including Socrates (education), Leonardo (vocational training), Youth (informal education and mobility), on the same basis as Member States.

Les pays candidats participent aux programmes communautaires dans les domaines de l'éducation et de la formation - à savoir, Socrates (éducation), Leonardo (formation professionnelle), Jeunesse (éducation informelle, mobilité et, désormais aussi, service volontaire européen), Culture 2000, Media plus et Programme pluriannuel pour les entreprises et l'esprit d'entreprise - aux mêmes conditions que les États membres.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'educational and vocational information specialist' ->

Date index: 2021-12-14
w