Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic engagement
Control of operations
Control of operations
Control record of the audit project
Control record of the engagement
Control record of the project
ECS
Engagement control
Engagement control
Engagement control station
General review standards
Generally accepted standards for review engagements
Mission control
Mission control
Review engagement standards
Review standards
Short engagement
Short service engagement
Standards applicable to review engagements
VIE
Variable initial engagement

Traduction de «engagement control » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
engagement control | control of operations | mission control

direction de l'engagement


engagement control (1) | control of operations (2) | mission control (3)

conduite de l'action (1) | conduite de l'engagement (2)






engagement control station | ECS [Abbr.]

station de contrôle de l'engagement




control record of the engagement [ control record of the audit project | control record of the project ]

registre de contrôle de la mission [ registre de contrôle du projet d'audit | registre de contrôle du projet de vérification | registre de contrôle du projet ]


variable initial engagement [ VIE | basic engagement | short service engagement | short engagement ]

engagement initial de durée variable [ EIDV | engagement initial ]


authority to engage, operational control authority

compétence d'emploi


generally accepted standards for review engagements [ general review standards | review engagement standards | review standards | standards applicable to review engagements ]

normes d'examen généralement reconnues
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(3) Every person who, having an intent to engage in a controlled activity, does or omits to do anything for the purpose of carrying out his or her intention is considered as having attempted to engage in the controlled activity, whether or not it was possible under the circumstances to perform the controlled activity.

(3) Quiconque, ayant l'intention d'exercer une activité réglementée, fait ou omet de faire quelque chose pour arriver à son but est considéré comme ayant tenté d'exercer l'activité réglementée, qu'il fût possible ou non, dans les circonstances, de l'exercer.


Roy Cullen moved, That Bill C-8, in Clause 314, be amended by replacing lines 26 to 35 on page 487 with the following: " (a) for the purposes of subsection 390(4), permitting the acquisition of control or the acquisition or increase of substantial investments, or prescribing the circumstances under which that subsection does not apply or the associations or other entities in respect of which that subsection does not apply, including prescribing associations or other entities on the basis of the activities they engage in; (b) for the pu ...[+++]

Roy Cullen propose, Que le projet de loi C-8, à l'article 314, soit modifié par substitution, aux lignes 21 à 30, page 487, de ce qui suit : " a) pour l'application du paragraphe 390(4), autoriser l'acquisition du contrôle ou l'acquisition ou l'augmentation des intérêts de groupe financier, ou préciser les circonstances dans lesquelles ce paragraphe ne s'applique pas ou préciser les associations ou autres entités, notamment selon les activités qu'elles exercent, auxquelles ce paragraphe ne s'applique pas; b) pour l'application des p ...[+++]


Roy Cullen moved, That Bill C-8, in Clause 183, be amended by replacing lines 33 to 42 on page 339 with the following: " (a) for the purposes of subsection 930(4), permitting the acquisition of control or the acquisition or increase of substantial investments, or prescribing the circumstances under which that subsection does not apply or the bank holding companies or other entities in respect of which that subsection does not apply, including prescribing bank holding companies or other entities on the basis of the activities they engage in; (b) for the pu ...[+++]

Roy Cullen propose, Que le projet de loi C-8, à l'article 183, soit modifié par substitution, aux lignes 29 à 38, page 339, de ce qui suit : " a) pour l'application du paragraphe 930(4), autoriser l'acquisition du contrôle ou l'acquisition ou l'augmentation des intérêts de groupe financier, ou préciser les circonstances dans lesquelles ce paragraphe ne s'applique pas ou préciser les sociétés de portefeuille bancaires ou autres entités, notamment selon les activités qu'elles exercent, auxquelles ce paragraphe ne s'applique pas; b) po ...[+++]


Roy Cullen moved, That Bill C-8, in Clause 127, be amended by replacing lines 21 to 30 on page 100 with the following: " (a) for the purposes of subsection 468(4), permitting the acquisition of control or the acquisition or increase of substantial investments, or prescribing the circumstances under which that subsection does not apply or the banks or other entities in respect of which that subsection does not apply, including prescribing banks or other entities on the basis of the activities they engage in; (b) for the purposes of su ...[+++]

Roy Cullen propose, Que le projet de loi C-8, à l'article 127, soit modifié par substitution, aux lignes 21 à 30, page 100, de ce qui suit : " a) pour l'application du paragraphe 468(4), autoriser l'acquisition du contrôle ou l'acquisition ou l'augmentation des intérêts de groupe financier, ou préciser les circonstances dans lesquelles ce paragraphe ne s'applique pas ou préciser les banques ou autres entités, notamment selon les activités qu'elles exercent, auxquelles ce paragraphe ne s'applique pas; b) pour l'application des paragr ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(d) engage another processor only with the permission of the controller and therefore inform the controller of the intention to engage another processor in such a timely fashion that the controller has the possibility to object;

(d) n'engage un autre sous-traitant que moyennant l'autorisation préalable du responsable du traitement et informe donc ce dernier en temps utile de son intention d'engager un autre sous-traitant de manière à donner au responsable du traitement la possibilité de s'y opposer;


31. Calls on the Secretary-General to state how many staff members are currently engaged in control duties (ex ante control, internal audit) and, by comparison, how many staff members there were in the former Directorate for Financial Control; calls on the Secretary-General in this connection to produce a comparative analysis and appraisal of the new system and the former financial control system which establishes whether increased staff resource deployment can be justified;

31. invite le Secrétaire général à indiquer combien de personnes sont pour l'heure chargées de tâches de contrôle (contrôle ex ante, audit interne) et, à des fins de comparaison, à combien se chiffrait l'effectif de l'ancienne direction du contrôle financier; invite le Secrétaire général, dans ce contexte, à élaborer une analyse et une évaluation du nouveau système par rapport à celui qui l'a précédé, afin de pouvoir déterminer si le surplus de ressources humaines se justifie;


31. Calls on the Secretary-General to state how many staff members are currently engaged in control duties (ex ante control, internal audit) and, by comparison, how many staff members there were in the former Directorate for Financial Control; calls on the Secretary-General in this connection to produce a comparative analysis and appraisal of the new system and the former financial control system which establishes whether increased staff resource deployment can be justified;

31. invite le Secrétaire général à indiquer combien de personnes sont pour l'heure chargées de tâches de contrôle (contrôle ex ante, audit interne) et, à des fins de comparaison, à combien se chiffrait l'effectif de l'ancienne direction du contrôle financier; invite le Secrétaire général, dans ce contexte, à élaborer une analyse et une évaluation du nouveau système par rapport à celui qui l'a précédé, afin de pouvoir déterminer si le surplus de ressources humaines se justifie;


20. Calls on the Secretary-General to state how many staff members are currently engaged in control duties (ex-ante control, internal audit) and, by comparison, how many staff members there were in the former Directorate for Financial Control; calls on the Secretary-General in this connection to produce a comparative analysis and appraisal of the new system and the former financial control system which establishes whether increased staff resource deployment can be justified;

20. invite le Secrétaire général à indiquer combien de personnes sont pour l'heure chargées de tâches de contrôle (contrôle ex-ante, audit interne) et, à des fins de comparaison, à combien se chiffrait l'effectif de l'ancienne direction du contrôle financier; invite le Secrétaire général, dans ce contexte, à élaborer une analyse et une évaluation du nouveau système par rapport à celui qui l'a précédé, afin de pouvoir déterminer si le surplus de ressources humaines se justifie;


Once active operation of the emergency stop control has ceased following a stop command, that command must be sustained by engagement of the emergency stop device until that engagement is specifically overridden; it must not be possible to engage the device without triggering a stop command; it must be possible to disengage the device only by an appropriate operation, and disengaging the device must not restart the machinery but only permit restarting.

Lorsqu'on cesse d'actionner la commande d'arrêt d'urgence après avoir déclenché un ordre d'arrêt, cet ordre doit être maintenu par un blocage du dispositif d'arrêt d'urgence jusqu'à son déblocage; il ne doit pas être possible d'obtenir le blocage du dispositif sans que ce dernier engendre un ordre d'arrêt; le déblocage du dispositif ne doit pouvoir être obtenu que par une manœuvre appropriée et ce déblocage ne doit pas remettre la machine en marche mais seulement autoriser un redémarrage.


In addition, the Directives section of the bill provides that, and I quote: ``Where the Governor of the Bank is of the opinion that a clearing house or participant is engaging in or is about to engage in any act, omission or course of conduct that results or is likely to result in systemic risk being inadequately controlled-the excuse of systemic risk, or-that the designated clearing and settlement system in respect of the clearing house or participant is operating or is about to operate in a way that results or is likely to result in ...[+++]

De plus, dans la section Directives du projet de loi, on dit, et je cite à nouveau: «Lorsqu'il est d'avis qu'une chambre de compensation ou un établissement participant est en train ou sur le point de commettre un acte ou d'adopter une attitude qui ne permet pas un contrôle adéquat du risque systémique ». -donc le prétexte du risque systémique-« .ou encore qu'un système de compensation et de règlement fonctionne ou est sur le point de fonctionner sans mesures adéquates pour contrôler le risque systémique, le gouverneur de la Banque pe ...[+++]


w