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BIPAP
Bi-level positive airway pressure
Bottom-end
Bottom-of-the-line
Bottom-of-the-range
Down market
Down-market
Entry level
Entry level subsystem
Entry position
Entry-Level-Server
Entry-level job
Entry-level position
Entry-level skills development
Entry-level training
Executive job
Executive position
Executive post
Low-end
Low-range
Lower end of the range
Lower-ended
Management level position
Management position
Managerial position
Managerial post
Opening position
Opening-level position
Recruiting level
Recruitment level
Single-entry sub-level caving

Traduction de «entry-level position » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
entry-level position [ entry position | opening position | opening-level position ]

poste de débutant [ poste de premier échelon | poste de niveau débutant | poste à l'embauchage | poste au bas de l'échelle ]


entry-level skills development [ entry-level training ]

formation des débutants


entry level [ recruitment level | recruiting level ]

niveau de recrutement [ niveau d'entrée ]




executive position | executive job | executive post | managerial position | managerial post | management position | management level position

poste de cadre | poste de direction | poste d'encadrement | poste de gestion


down market | down-market | lower end of the range | low-end | low-range | lower-ended | bottom-of-the-line | bottom-of-the-range | bottom-end | entry level

bas de gamme | entrée de gamme






Bi-level positive airway pressure | BIPAP [Abbr.]

système à pression positive


single-entry sub-level caving

exploitation avec sous-étage et une seule entrée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
39. Stresses that economic growth and competitiveness in the EU are dependent on closing the gap between women’s educational attainment (60 % of university graduates in Europe are women) and their participation and position in the labour market; highlights the need to fight all aspects of vertical and horizontal segregation, as such segregation limits the employment of women to certain sectors and excludes them from higher levels within the corporate hierarchy; stresses that existing legislation containing positive action, in particular in the public sectors of some Member States, has improved gender equality at entry level, but that t ...[+++]

39. souligne que la croissance et la compétitivité économique dans l'Union dépendent de notre capacité à résorber le décalage entre la réussite des femmes au niveau éducatif (60 % des diplômés universitaires en Europe sont des femmes) et leur insertion et leur place sur le marché du travail; insiste sur la nécessité de lutter contre tous les phénomènes de ségrégation horizontale ou verticale qui limitent l'emploi des femmes à certains secteurs et les excluent des niveaux les plus élevés de la hiérarchie des entreprises; souligne que la législation en vigueur, qui comporte des actions positives, en particulier dans les secteurs publics ...[+++]


39. Stresses that economic growth and competitiveness in the EU are dependent on closing the gap between women’s educational attainment (60 % of university graduates in Europe are women) and their participation and position in the labour market; highlights the need to fight all aspects of vertical and horizontal segregation, as such segregation limits the employment of women to certain sectors and excludes them from higher levels within the corporate hierarchy; stresses that existing legislation containing positive action, in particular in the public sectors of some Member States, has improved gender equality at entry level, but that t ...[+++]

39. souligne que la croissance et la compétitivité économique dans l'Union dépendent de notre capacité à résorber le décalage entre la réussite des femmes au niveau éducatif (60 % des diplômés universitaires en Europe sont des femmes) et leur insertion et leur place sur le marché du travail; insiste sur la nécessité de lutter contre tous les phénomènes de ségrégation horizontale ou verticale qui limitent l'emploi des femmes à certains secteurs et les excluent des niveaux les plus élevés de la hiérarchie des entreprises; souligne que la législation en vigueur, qui comporte des actions positives, en particulier dans les secteurs publics ...[+++]


12. Stresses that economic growth and competitiveness in the EU are dependent on closing the gap between women’s educational attainment (60 % of university graduates in Europe are women) and their participation and position in the labour market; highlights the need to fight all aspects of vertical and horizontal segregation, as such segregation limits the employment of women to certain sectors and excludes them from higher levels within the corporate hierarchy; stresses that existing legislation containing positive action, in particular in the public sector of some Member States, has improved gender equality at entry level, but that th ...[+++]

12. souligne que la croissance et la compétitivité économique dans l'Union dépendent de notre capacité à résorber le décalage entre la réussite des femmes au niveau éducatif (60 % des diplômés universitaires en Europe sont des femmes) et leur insertion et leur place sur le marché du travail; insiste sur la nécessité de lutter contre tous les phénomènes de ségrégation horizontale ou verticale qui limitent l'emploi des femmes dans certains secteurs et les excluent des niveaux les plus élevés de la hiérarchie des entreprises; souligne que la législation en vigueur, qui comporte des mesures positives, en particulier dans le secteur public ...[+++]


39. Stresses that economic growth and competitiveness in the EU are dependent on closing the gap between women’s educational attainment (60 % of university graduates in Europe are women) and their participation and position in the labour market; highlights the need to fight all aspects of vertical and horizontal segregation, as such segregation limits the employment of women to certain sectors and excludes them from higher levels within the corporate hierarchy; stresses that existing legislation containing positive action, in particular in the public sectors of some Member States, has improved gender equality at entry level, but that t ...[+++]

39. souligne que la croissance et la compétitivité économique dans l'Union dépendent de notre capacité à résorber le décalage entre la réussite des femmes au niveau éducatif (60 % des diplômés universitaires en Europe sont des femmes) et leur insertion et leur place sur le marché du travail; insiste sur la nécessité de lutter contre tous les phénomènes de ségrégation horizontale ou verticale qui limitent l'emploi des femmes à certains secteurs et les excluent des niveaux les plus élevés de la hiérarchie des entreprises; souligne que la législation en vigueur, qui comporte des actions positives, en particulier dans les secteurs publics ...[+++]


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Widening of small TSO areas and introducing more open and flexible tendering procedures for balancing energy could reduce the current high levels of concentration in balancing markets and remove obstacles to entry, with a positive knock-on effect in wholesale markets.

Élargir les zones des GRT de petite taille et instaurer des procédures d'appels d'offres ouvertes et plus souples pour l'énergie d'équilibrage/d'ajustement pourraient réduire les niveaux de concentration actuellement très élevés sur les marchés d'équilibrage et éliminer des obstacles à l'entrée, ce qui pourra à son tour se traduire par des effets favorables sur les marchés de gros.


In addition, the entry into force of the readmission agreement at Community level is a positive development.

En outre, l'entrée en vigueur de l'accord de réadmission au niveau communautaire constitue une avancée positive.


While we should always treat those seeking entry into our countries humanely and respect their human rights, I believe that the EU is right to thoroughly analyse which countries can be included on the positive list. In this respect, the inclusion of Taiwan on the aforementioned list seems reasonable to me, bearing in mind the island’s levels of human and economic development, as well as the fact that the rule of law is properly applied there.

Il nous incombe, certes, de traiter avec humanité ceux qui souhaitent entrer dans nos pays et de respecter leurs droits civiques, mais il n’en reste pas moins que l’UE a parfaitement raison, selon moi, d’évaluer minutieusement les pays admis sur la liste positive. À cet égard, le transfert de Taïwan sur la liste susmentionnée me paraît tout à fait opportun, vu le niveau de développement économique et humain atteint par cette île et son respect inconditionnel de la règle de droit.


Drawing upon the ERG Common Position, it is reasonable to envisage a time frame of four years for phasing out asymmetries based on the estimation that in the mobile market it can be expected to take three to four years after entry to reach a market share of between 15 and 20 %, thereby approaching the level of the minimum efficient scale.

Eu égard à la position commune de l'ERG, d'après les estimations selon lesquelles, sur le marché de la téléphonie mobile, il faut compter trois à quatre ans pour atteindre une part de marché de 15 à 20 %, c'est-à-dire approcher du niveau de l'échelle minimale efficace, il est raisonnable d'envisager un délai de quatre ans pour supprimer les asymétries.


The levels of qualifications required should be in line with the needs of the position and not be set as a barrier to entry.

Les niveaux de qualifications requis devraient correspondre aux nécessités du poste et ne pas être définis comme un obstacle à l'entrée.


27. For the purposes of analysing the restrictive effects of an agreement it is normally necessary to define the relevant market(35). It is normally also necessary to examine and assess, inter alia, the nature of the products, the market position of the parties, the market position of competitors, the market position of buyers, the existence of potential competitors and the level of entry barriers.

27. En principe, pour analyser les effets restrictifs d'un accord, il faut définir le marché en cause(35), mais aussi examiner et évaluer, entre autres, la nature des produits, la position de marché des parties, des concurrents et des acheteurs, l'existence de concurrents potentiels et le niveau des barrières à l'entrée.




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'entry-level position' ->

Date index: 2023-05-15
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