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ESC
ETC
European steady state cycle
European steady state cycle test
European transient cycle
European transient cycle test

Traduction de «european transient cycle test » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European transient cycle | European transient cycle test | ETC [Abbr.]

essai européen en cycle transitoire


European steady state cycle | European steady state cycle test | ESC [Abbr.]

essai européen en modes stabilisés | ESC [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. The Commission shall establish correlation factors between the European transient cycle (ETC) and the European steady state cycle (ESC) as described in Directive 2005/55/EC, and the worldwide harmonised transient driving cycle (WHTC) and the worldwide harmonised steady state driving cycle (WHSC) and shall adapt the limit values to that effect.

2. La Commission établit des facteurs de corrélation entre, d’une part, le cycle transitoire européen (ETC) et le cycle stabilisé européen (ESC) tels que décrits dans la directive 2005/55/CE et, d’autre part, le cycle de conduite transitoire harmonisé au niveau mondial (WHTC) et le cycle de conduite stabilisé harmonisé au niveau mondial (WHSC) et ad ...[+++]


A new regulatory test procedure for measuring CO emissions and fuel consumption from light duty vehicles, the World Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), set out in Commission Regulation (EU) 2017/1151 will replace the New European Driving Cycle (NEDC), which is currently used pursuant to Commission Regulation (EC) No 692/2008 , with effect starting from 1 September 2017.

La procédure d'essai harmonisée au niveau mondial pour les véhicules légers (WLTP), établie par le règlement (UE) 2017/1151 de la Commission , est la nouvelle procédure d'essai réglementaire pour mesurer les émissions de CO et la consommation de carburant des véhicules utilitaires légers qui remplacera, à partir du 1er septembre 2017, le nouveau cycle européen de conduite (NEDC) actuellement utilisé en vertu du règlement (CE) no 692/2008 de la Commission .


Under Regulation (EC) No 443/2009, the Commission is required to carry out an impact assessment in order to review the test procedures with a view to reflecting adequately the real CO emissions behaviour of cars. There is a need to amend the currently used ‘New European Driving Cycle’ (NEDC), to ensure its representativeness regarding real driving conditions and to avoid the underestimation of real CO emissions and fuel consumption.

En vertu du règlement (CE) no 443/2009, la Commission doit réaliser une analyse d’impact en vue de réexaminer les procédures d’essai afin de refléter de manière adéquate le comportement réel des voitures en matière d’émissions de CO. Il est nécessaire de modifier le «nouveau cycle européen de conduite» actuellement utilisé pour s’assurer qu’il reflète bien les conditions de conduite réelles et d’éviter de sous-estimer les émissions de CO et la consommation de carburant réelles.


However, for pollutants such as ultrafine particles and NOx, emissions of some vehicles measured on the road in reality substantially exceed the emissions measured on the currently applicable laboratory test cycle (New European Drive Cycle - NEDC).

Cependant, pour les polluants tels que les particules ultrafines et l'oxyde d'azote, les émissions de certains véhicules mesurées sur route dépassent fortement les émissions mesurées lors du cycle d'essai en laboratoire actuellement applicable (désigné par l'abréviation NEDC pour New European Drive Cycle).


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(2) The N O and CH emission values for the engines referred to in subsection (1) correspond to the emission values of the tested engine configuration referred to in section 235(a) of Title 40, chapter I, subchapter U, part 1036, subpart C, of the CFR, for the engine family, measured in accordance with the transient duty cycle, taking into account sections 108(d) to (f) and 150(g) of subpart B, sections 235(b) and 241(c) and (d) of subpart C and subparts E and F of part 1036, Title 40, chapter I, subchapter U, of the CFR.

(2) La valeur des émissions de N O et de CH des moteurs visée au paragraphe (1) correspond à la valeur des émissions de la configuration de moteur mise à l’essai visée à l’article 235(a) de la sous-partie C, partie 1036, section de chapitre U, chapitre I, titre 40 du CFR pour la famille de moteurs, mesurée selon le cycle de service transitoire, compte tenu des articles 108(d) à (f) et 150(g) de la sous-partie B, des articles 235(b), 241(c) et (d) de la sous-partie C et des sous-parties E et F de la partie 1036, section de chapitre U, chapitre I, titre 40 du CFR.


The Commission should keep under review the need to revise the New European Drive Cycle as the test procedure that provides the basis of EC type approval emissions regulations.

La Commission devrait se pencher sur la nécessité de réviser le nouveau cycle de conduite européen, procédure d'essai qui constitue la base des règlements sur la réception au regard des émissions.


I want to encourage local authorities in their efforts to develop and test new transition strategies aimed at maintaining high shares of public transport use, walking and cycling", said Loyola de Palacio, Vice-President of the European Commission responsible for energy and transport.

Je veux soutenir les autorités locales dans leurs efforts pour élaborer et mettre à l'épreuve de nouvelles politiques de transition visant à conserver une part élevée des transports publics, de la marche et du vélo", a déclaré Loyola de Palacio, vice-présidente de la Commission européenne responsable de l'énergie et des transports.


- EAEC specific research programmes will be focused on - Nuclear fission safety, with the following research areas - Reactor safety - Safeguards and fissile materials management - Radioactive waste management and - Actinides in nuclear fuel cycle safety - Controlled thermonuclear fusion Amongst the new activities requested by Commission services as scientific and technical support are: - European Centre for Alternative Testing Methods (alternative to vivisection), to be implemented by the JRC Environment Institute (Ispra) - On-Site La ...[+++]

- EAEC specific research programmes will be focussed on - Nuclear fission safety which will contain the following research areas - Reactor Safety, - Safeguards and Fissile Materials Management - Radioactive Waste Management and - Actinides in Nuclear Fuel Cycle Safety. - Controlled Thermonuclear Fusion Amongst the new activities requested by Commission services as Scientific and Technical Support are: - European Centre for Alternative Testing Methods (alternative to vivisection), to be implemented by the JRC Environment Institute (Isp ...[+++]


The Commission has just closed a file on the distribution of Honda motor cycles in the European Community which it had selected as a test case with a view to boosting competition in the field of two-wheeled vehicles.

La Commission annonce la clôture d'un dossier concernant la distribution des motocyclettes Honda dans la Communauté Européenne, qu'elle avait choisie comme cas test dans le but d'améliorer les conditions de concurrence dans le secteur des véhicules à deux roues.


The most significant aspects of this proposal are as follows: - the harmonization covered by the Directive is no longer optional but mandatory in all of the Member States (just like the consolidated proposal on "passenger cars"); - the limit values proposed for gaseous pollutants are lower than those set out in Directive 88/77, the figures lying between 40 and 60%; - it is possible to compare the proposed limit values with those in the other European countries since the test cycle adopted by the Community is that which best reflects the conditions under ...[+++]

Les aspects les plus significatifs de la présente proposition sont les suivants : - l'harmonisation visée par la directive n'est plus optionnelle, mais obligatoire pour tous les Etats membres (comme la proposition consolidée "voitures"); - les valeurs limites proposées pour les polluants gazeux sont inférieurs à celles de la directive 88/77 pour un chiffre se situant entre 40 et 60%; - il est possible de comparer les valeurs limites proposées avec celles des autres pays européens, car le cycle d'essai adopté par la Communauté qui est celui qui reflète au mieux les conditions d'utilisation des poids lourds sur les routes et a ...[+++]




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'european transient cycle test' ->

Date index: 2023-12-17
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