Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Five-level punched paper tape
PTR
Paper tape
Paper tape perforator
Paper tape punch
Paper tape reader
Paper-tape punch
Perforated paper tape
Perforated tape
Punch tape
Punched paper tape
Punched tape
Punched tape reader
Tape
Tape perforator
Tape punch
Tape puncher
Tape unit perforator

Traduction de «five-level punched paper tape » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
five-level punched paper tape

bande de papier perforée à cinq niveaux


paper tape | perforated tape | punch tape | punched paper tape | punched tape | tape

bande à perforer | bande de papier perforée | bande perforée | ruban perforé


tape punch [ tape perforator | paper tape punch | paper-tape punch | tape unit perforator | tape puncher ]

perforateur de bande


punched tape | perforated tape | punched paper tape | perforated paper tape

bande perforée | ruban perforé | bande de papier perforée | bande papier perforée


paper tape punch | paper tape perforator

perforateur de bande papier




punched paper tape

bande de papier perforé [ bande papier perforé ]


paper tape reader | punched tape reader | PTR [Abbr.]

lecteur de bande perforée | lecteur de ruban perforé


paper tape reader/punch

lecteur/perforateur de ruban de papier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Five years after the Commission's action plan of 2000-06 on energy efficiency, this Green Paper attempts to relaunch the debate at all levels of European society, to find solutions adapted to this urgent and universal problem.

Cinq ans après le plan d'action 2000-2006 de la Commission sur l'efficacité énergétique, ce livre vert cherche à relancer le débat à tous les niveaux de la société européenne, pour apporter des solutions adaptées à ce problème urgent et universel.


This is the main message that the High Level Group of Simplification seeks to feed into the discussion on the future of the EU finances which the Commission launched on 28 June with its dedicated reflection paper, the final paper in the series of five reflection documents released following the publication on 1 March of the Commission's White Paper on the Future of Europe.

Tel est le message principal que le groupe de haut niveau sur la simplification souhaite faire passer pour alimenter la discussion sur l'avenir des finances de l'UE, que la Commission a lancée le 28 juin avec la publication de son document de réflexion, document final d'une série de cinq documents de réflexion élaborés à la suite de la publication, le 1 mars, du Livre blanc sur l'avenir de l'Europe rédigé par la Commission.


Today's reflection paper looks at this challenge and puts the key elements for discussion on the table, structured around the five scenarios of the White Paper: will the EU simply carry on, do less together, move ahead at different levels of intensity, do less but more efficiently or do much more together?

Le document de réflexion publié aujourd'hui examine ce défi et présente les principaux éléments de discussion, structurés autour des cinq scénarios définis dans le Livre blanc: l'UE va-t-elle s'inscrire dans la continuité, en faire moins à 27, aller de l'avant selon différents niveaux d'intensité, en faire moins mais de manière plus efficace ou en faire beaucoup plus ensemble?


Mr. Rey Pagtakhan: Over the period of five years, have there been any complaints on the part of the staff or the researchers as to whether indeed there had been any level of red tape and bureaucracy within the system?

M. Rey Pagtakhan: Au cours de ces cinq ans, le personnel et les chercheurs se sont-ils plaint de la lourdeur administrative et bureaucratique du système?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The proposal is based on the following assumptions: recognition of five levels of qualification, initial continuous training, the free movement of professional services and not of pieces of paper; consultation with the professions; the thresholds proposed by recognised bodies; compliance with authorised national structures, whether bodies, colleges or associations; pro-forma registration; equality of rights and duties; legislative certainty; the elimination of bureaucratic red tape; the mutual recognition of professions exerci ...[+++]

Cette proposition repose sur les postulats suivants: la reconnaissance de cinq niveaux de qualifications, la formation initiale continue, la libre circulation des services professionnels et non des morceaux de papiers; la consultation des professions; les seuils proposés par les organisations reconnues; le respect des structures nationales autorisées, qu’il s’agisse d’organes, de collèges ou d’associations; l’inscription pro forma; la parité des droits et des devoirs; la certitude juridique; l’élimination des entraves bureaucratiques; la reconnaissance réciproque des professions pratiquées dans chacun des États, y compris, le cas ...[+++]


The proposal is based on the following assumptions: recognition of five levels of qualification, initial continuous training, the free movement of professional services and not of pieces of paper; consultation with the professions; the thresholds proposed by recognised bodies; compliance with authorised national structures, whether bodies, colleges or associations; pro-forma registration; equality of rights and duties; legislative certainty; the elimination of bureaucratic red tape; the mutual recognition of professions exerci ...[+++]

Cette proposition repose sur les postulats suivants: la reconnaissance de cinq niveaux de qualifications, la formation initiale continue, la libre circulation des services professionnels et non des morceaux de papiers; la consultation des professions; les seuils proposés par les organisations reconnues; le respect des structures nationales autorisées, qu’il s’agisse d’organes, de collèges ou d’associations; l’inscription pro forma; la parité des droits et des devoirs; la certitude juridique; l’élimination des entraves bureaucratiques; la reconnaissance réciproque des professions pratiquées dans chacun des États, y compris, le cas ...[+++]


We felt that since the number five seems to be very popular in Ottawa these days, we would group our recommendations into five major categories: tax measures, red tape and paper burden, recommendations to deal with growing labour shortages, changes to the EI regime, and measures to assist small business owners with succession planning.

Comme le chiffre 5 semble être en vogue à Ottawa de nos jours, nous avons jugé bon de regrouper nos recommandations en cinq grandes catégories: des mesures fiscales, le fardeau de la réglementation gouvernementale et la paperasserie, des recommandations visant à enrayer la pénurie de mains d'oeuvre, des modifications au régime d'assurance-emploi, et des mesures d'aide aux propriétaires de petites entreprises pour planifier la relève.


To implement these ideas the White Paper identifies five general objectives and a number of support measures: - to encourage the acquisition of new knowledge (a number of support measures are proposed: launching a European system for recognizing key skills, a personal skills card and a European skills accreditation system; facilitating student mobility; supporting the development of multimedia educational software), - to bring schools and the business sector closer together (opening up education to the world of work; involving businesses in training; developing cooperation between schools and businesses), - to co ...[+++]

En vue de concrétiser ces orientations, le Livre blanc identifie cinq objectifs généraux et un certain nombre d'actions de soutien : - encourager l'acquisition de connaissances nouvelles (quelques actions de soutien sont proposées : lancement d'un processus européen de reconnaissance des compétences clés, cartes personnelles de compétences, système européen d'accréditation des compétences ; encouragement à la mobilité des étudiants ; soutien à la conception de logiciels éducatifs multimédia) ; - rapprocher l'école et l'entreprise (par l'ouverture de l'éducation sur le monde du travail ; par la participation de l'entreprise à l'effort de formation ; par le développement de la coopération entre établissements d'éducation et entreprises) ...[+++]


The White Paper in no way sets out to impinge on national responsibilities and suggests five general objectives for action, setting out for each of them one or more support projects at Community level: 1) Encouraging the acquisition of new knowledge: the Commission accordingly invites thought as to how skills not necessarily acquired by a paper qualification may be recognised.

Sans d'aucune manière vouloir se substituer aux responsabilités nationales, la Commission propose enfin des orientations pour l'action et identifie cinq objectifs généraux avec, pour chacun d'entre eux, un ou plusieurs projets d'appui menés au niveau communautaire : 1) Encourager l'acquisition de connaissances nouvelles : la Commission propose de songer à de nouvelles formes de validation des compétences ne passant pas nécessairement par un diplôme.


The White Paper in no way sets out to impinge on national responsibilities and suggests five general objectives for action, setting out for each of them one or more support projects at Community level.

Sans d'aucune manière prétendre se substituer aux responsabilités nationales, le Livre blanc suggère que soient atteints cinq objectifs généraux pour une action, avec pour chacun d'entre eux, un ou plusieurs projets d'appui menés au niveau communautaire.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'five-level punched paper tape' ->

Date index: 2023-12-05
w