Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airline flight schedule design manager
Assign appropriate aircraft and crew to flights
Coordinate flight schedules
Coordinate schedules of flights
Ensure flights are scheduled appropriately
Ensure flights operate according to schedule
Ensure flights run to schedule
Flight schedule display
Flight schedulers manager
Flight scheduling committee
Flight scheduling coordinator
Manage allocation of flight resources
Manage assignment of aircraft and crew to flights
Manage schedules of flights
Monitor aircraft arrivals and departures
Scheduled air flight
Scheduled flight
Scheduled service
Supervise allocation of flight resources
Track aircraft arrival and departure times

Traduction de «flight schedulers manager » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
flight schedulers manager

gestionnaire d'horairistes de transport aérien


ensure flights are scheduled appropriately | manage schedules of flights | coordinate flight schedules | coordinate schedules of flights

coordonner les horaires de vol




airline flight schedule design manager

directeur de l'établissement d'horaires de transport aérien [ directrice de l'établissement d'horaires de transport aérien ]


flight scheduling coordinator

coordinateur des horaires de vol


flight scheduling committee

comité des horaires de vol


scheduled flight | scheduled service

vol régulier | service régulier




monitor aircraft arrivals and departures | track aircraft arrival and departure times | ensure flights operate according to schedule | ensure flights run to schedule

assurer le respect des horaires des vols


manage assignment of aircraft and crew to flights | supervise allocation of flight resources | assign appropriate aircraft and crew to flights | manage allocation of flight resources

gérer l'attribution des ressources de vol
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Finally, in the event of air traffic management strikes, the effects on airlines should be reduced, and they should be able to schedule their flights with more visibility.

Enfin, en cas de grève dans le secteur de la gestion du trafic aérien, les conséquences pour les compagnies aériennes devraient être réduites, et elles devraient bénéficier d'une visibilité accrue pour programmer leurs vols.


1. The managing body of the airport shall draw up the tender documents as the basis for the award procedure, indicating clearly the minimum standards required at the airport, the representative flight schedule and the traffic forecast for the period for which the tender is organised.

1. L'entité gestionnaire de l'aéroport établit les dossiers d'appel d'offres comme fondement de la procédure, en indiquant précisément les normes minimales applicables à l'aéroport, l'horaire de vol représentatif et la prévision du trafic pour la période concernée par l'appel d'offres.


4 (1) Every air carrier shall, before operating a passenger charter flight, other than a regular charter flight, with an aircraft that has a maximum certified take-off weight of 35,000 pounds or over, apply to the airport manager of each airport listed in the schedule that will be used for the purposes of the flight to reserve the airport apron and terminal facilities needed to accommodate the arrival or departure of the flight.

4 (1) Avant d’effectuer un vol d’affrètement pour passagers, sauf un vol d’affrètement régulier, au moyen d’un aéronef dont le poids maximal autorisé au décollage est de 35 000 livres ou plus, le transporteur aérien doit réserver auprès du directeur d’un aéroport prévu à l’annexe, les installations d’aérogare et d’aire de trafic nécessaires pour le départ ou l’arrivée.


The use of several centres for collecting and supplying this information will improve the risk evaluation and relevant flight scheduling. The role of crisis management institutions must be clarified to ensure that operators receive this information which they need for making decisions.

La consultation de plusieurs centres de collecte et de diffusion de ces informations permettra une meilleure évaluation des risques et une programmation adéquate du vol. Il convient de préciser le rôle des institutions dans la gestion de la crise afin de veiller à ce que les compagnies reçoivent ces informations et à ce qu’elles décident en connaissance de cause.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is well known that another strategy for reducing emissions is the integrated management of flight schedules. I am strongly in favour of a single starting date for both intercontinental and internal flights.

On sait qu'il existe une autre stratégie de réduction des émissions: la gestion intégrée des plans de vol. Je suis très favorable à l'idée d'une date de départ unique pour les vols intercontinentaux et internes.


It is well known that another strategy for reducing emissions is the integrated management of flight schedules. I am strongly in favour of a single starting date for both intercontinental and internal flights.

On sait qu'il existe une autre stratégie de réduction des émissions: la gestion intégrée des plans de vol. Je suis très favorable à l'idée d'une date de départ unique pour les vols intercontinentaux et internes.


3. The schedules facilitator or the coordinator, the managing body of the airport and the air traffic control authorities shall exchange all the necessary information required including flight scheduling data and details of slots actually allocated for the exercise of their respective duties.

3. Le facilitateur d'horaires ou le coordonnateur, l'entité gestionnaire de l'aéroport et les autorités responsables du contrôle du trafic aérien échangent toutes les informations, notamment les données relatives aux plans de vol et aux créneaux horaires effectivement attribués, qui sont nécessaires à l'exercice de leurs fonctions respectives.


As set out in the “Action plan for airport capacity, efficiency and safety in Europe”[5], the Implementing Rule on Air Traffic Flow Management, which is scheduled to be adopted by the Commission in 2008 on the basis of Article 9 of Regulation (EC) No 551/2004 on the organisation and use of the airspace in the Single European Sky[6], will provide for a mechanism aimed at increasing the consistency between slots and flight plans.

Conformément au «Plan d’action pour renforcer les capacités, l’efficacité et la sécurité des aéroports en Europe»[5], la mesure d'exécution relative à la gestion des courants de trafic aérien, qui doit être adoptée par la Commission en 2008 sur le fondement de l'article 9 du règlement (CE) n° 551/2004 relatif à l'organisation et à l'utilisation de l'espace aérien dans le ciel unique européen[6], définira un mécanisme visant à renforcer la cohérence entre l'attribution des créneaux et les plans de vol.


3. The schedules facilitator or the coordinator, the managing body of the airport and the air traffic control authorities shall exchange all the information they require for the exercise of their respective duties, including flight data and slots.

3. Le facilitateur d'horaires ou le coordonnateur, l'entité gestionnaire de l'aéroport et les autorités responsables du contrôle du trafic aérien échangent toutes les informations nécessaires à l'exercice de leurs fonctions respectives, notamment les données de vol et les créneaux horaires.


The adoption of the "third airline package" means that Community policy will now include the following features: - the distinction between scheduled and non-scheduled (charter) flights has been dropped; - airlines are free to set their own fares; - capacity restrictions are eliminated; - airlines are free to operate on a commercial basis; - certain safeguards are retained, the aim being to guarantee: . commercial viability . technological reliability . ownership . the provision of public services . the management ...[+++]

Aux termes de l'adoption du "troisième paquet" aérien, la politique communautaire sera caractérisée par : - la suppression de la distinction entre les vols réguliers et vols non réguliers (charters) - la liberté tarifaire - la suppression des restrictions de capacités - la liberté commerciale accordée aux transporteurs aériens - le maintien de certaines sauvegardes visant à assurer . la santé commerciale . la fiabilité technique . la propriété . les obligations de service public . la gestion des capacités (slots) . la gestion des crises . l'intervention contre les tarifs excessifs . l'intervention contre les prix catastrophiques . le mai ...[+++]


w