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Air planning unit
EURPOL
European Air Navigation Planning Group
European Air Traffic Forecasting Group
European Policy Committee
FBEAG
Franco-British Euro Air Group
Franco-British European Air Group
Working Group on Intra-European Air Transport Policy

Traduction de «franco-british european air group » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
air planning unit | Franco-British Euro Air Group | Franco-British European Air Group | FBEAG [Abbr.]

cellule de planification | Groupe aérien européen franco-britannique | GAEFB [Abbr.]


Study Group on Co-operation and Liberalization in European Air Transport

Groupe d'étude sur la coopération et la libéralisation du transport aérien en Europe


European Air Navigation Planning Group

Groupe européen de planification de la navigation aérienne


European Air Traffic Forecasting Group

Groupe européen de prévision du trafic aérien


European Policy Committee | Working Group on Intra-European Air Transport Policy | EURPOL [Abbr.]

Groupe de travail sur la politique des transports aériens intra-européens | EURPOL [Abbr.]


European Air Traffic Forecasting Group | EUR/TFG [Abbr.]

Groupe européen de prévision du trafic aérien | EUR/TFG [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
83. Recalls that the war in Libya has also highlighted the lack of reconnaissance drones in the European armed forces and notes that in Europe there are currently two rival MALE (Medium Altitude Long Endurance) drone projects; notes also Franco-British cooperation over UCAVs (Unmanned Combat Air Vehicles), which would benefit from not being exclusive, but open to other European partners;

83. rappelle que la guerre en Libye a également fait ressortir le manque de drones de reconnaissance dans les forces armées européennes et constate qu'en Europe, il existe pour le moment deux projets concurrents de drones MALE (moyenne altitude longue endurance); note également la coopération franco-britannique en matière de drones de combat, qui gagnerait à ne pas être exclusive et à s'ouvrir à d'autres partenaires européens;


81. Recalls that the war in Libya has also highlighted the lack of reconnaissance drones in the European armed forces and notes that in Europe there are currently two rival MALE (Medium Altitude Long Endurance) drone projects; notes also Franco-British cooperation over UCAVs (Unmanned Combat Air Vehicles), which would benefit from not being exclusive, but open to other European partners;

81. rappelle que la guerre en Libye a également fait ressortir le manque de drones de reconnaissance dans les forces armées européennes et constate qu'en Europe, il existe pour le moment deux projets concurrents de drones MALE (moyenne altitude longue endurance); note également la coopération franco-britannique en matière de drones de combat, qui gagnerait à ne pas être exclusive et à s'ouvrir à d'autres partenaires européens;


This case stems from a dispute between the airline European Air Transport (EAT) – specialising in operating cargo flights (DHL group) – and the Région de Bruxelles-Capitale (Belgium) and the Collège d’environnement de la Région de Bruxelles-Capitale.

La présente affaire est née d’un litige qui oppose la compagnie aérienne European Air Transport (EAT) ─ spécialisée dans le transport aérien de marchandises (groupe DHL) ─ à la Région de Bruxelles-Capitale (Belgique) et au Collège d’environnement de ladite Région.


30. Takes note that the Franco-British agreement of 2 November 2010 on security and defence cooperation has been indeed launched outside the framework of the Treaty on European Union; hopes nevertheless that this latest attempt at Franco-British collaboration can act as a catalyst for further progress at European level in line with the Union's institutional framework and the logical requirements of rationalisation, interoperability and cost-effectiveness; underlines that the EDA should play a supportive role in this context; consid ...[+++]

30. prend acte du fait que l'accord franco-britannique du 2 novembre 2010 sur la coopération dans le domaine de la sécurité et de la défense a été initié en-dehors du cadre du traité UE; espère néanmoins que cette tentative de collaboration franco-britannique, la dernière en date, pourra servir de catalyseur pour progresser au niveau européen conformément au cadre institutionnel de l'Union et aux exigences logiques de rationalisation, d'interopérabilité et de rapport coût-efficacité; dans ce ...[+++]


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30. Takes note that the Franco-British agreement of 2 November 2010 on security and defence cooperation has been indeed launched outside the framework of the Treaty on European Union; hopes nevertheless that this latest attempt at Franco-British collaboration can act as a catalyst for further progress at European level in line with the Union's institutional framework and the logical requirements of rationalisation, interoperability and cost-effectiveness; underlines that the EDA should play a supportive role in this context; consid ...[+++]

30. prend acte du fait que l'accord franco-britannique du 2 novembre 2010 sur la coopération dans le domaine de la sécurité et de la défense a été initié en-dehors du cadre du traité UE; espère néanmoins que cette tentative de collaboration franco-britannique, la dernière en date, pourra servir de catalyseur pour progresser au niveau européen conformément au cadre institutionnel de l'Union et aux exigences logiques de rationalisation, d'interopérabilité et de rapport coût-efficacité; dans ce ...[+++]


30. Takes note that the Franco-British agreement of 2 November 2010 on security and defence cooperation has been indeed launched outside the framework of the Treaty on European Union; hopes nevertheless that this latest attempt at Franco-British collaboration can act as a catalyst for further progress at European level in line with the Union's institutional framework and the logical requirements of rationalisation, interoperability and cost-effectiveness; underlines that the EDA should play a supportive role in this context; consid ...[+++]

30. prend acte du fait que l'accord franco-britannique du 2 novembre 2010 sur la coopération dans le domaine de la sécurité et de la défense a été initié en-dehors du cadre du traité UE; espère néanmoins que cette tentative de collaboration franco-britannique, la dernière en date, pourra servir de catalyseur pour progresser au niveau européen conformément au cadre institutionnel de l'Union et aux exigences logiques de rationalisation, d'interopérabilité et de rapport coût-efficacité; dans ce ...[+++]


The Franco-British Intergovernmental Commission, which is the specific safety authority for the Channel Tunnel under EU law, requested the European Railway Agency, which oversees application of European rail safety standards, to issue a technical opinion on the advisability of modifying existing Channel Tunnel safety rules which prohibit trains with electric motors situated under the carriage floors (distributed power) to use the tunnel and prescribe a specific train length to facilitate evacuation in case of fire ...[+++]

La commission intergouvernementale franco-britannique, qui est l'autorité chargée de la sécurité dans le tunnel sous la Manche au titre du droit communautaire, a demandé à l'Agence ferroviaire européenne, qui supervise l'application des normes de sécurité des transports ferroviaires européens, de rendre un avis technique sur l'opportunité de modifier les règles actuelles de sécurité dans le tunnel sous la Manche, qui interdisent au ...[+++]


European Air Transport (EAT) is an airline forming part of the DHL group, which operates cargo flights using Brussels-National Airport as a point of departure, destination or stopover.

European Air Transport (EAT) est une compagnie aérienne faisant partie du groupe DHL qui effectue des vols de transport de marchandises au départ, à l’arrivée et en escale à l’aéroport de Bruxelles-National.


If one has an option to travel on a British Airways flight, for example, or on Air Canada on a return trip to the U.K., which airline would one fly on? The airline in which the European parliament will be guaranteeing a person's consumer rights or one where the Canadian Parliament is guaranteeing a person nothing?

Le voyageur qui doit faire un aller-retour entre le Canada et le Royaume-Uni choisira-t-il British Airways ou Air Canada, si, dans un cas, le Parlement européen garantit les droits des consommateurs qui voyagent et, dans l'autre, le Parlement canadien ne garantit rien?


The European Council considers that in order for the European Union to be in a position to play its full role on the international stage, the CFSP must be backed by credible operational capabilities. It welcomes the Franco-British declaration made on 4 December 1998 in St Malo.

Il se félicite de la déclaration franco-britannique faite à Saint-Malo le 4 décembre 1998.




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'franco-british european air group' ->

Date index: 2023-05-29
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