Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DG Education and Culture
Directorate-General for Education and Culture
Education qualification
Education qualifications
Educational qualification
GCE
GCE=General Certificate of Education
General Certificate of Education
General education qualification
General sign qualifications
Higher education qualifications
MedPO
Medical Professions Ordinance
Vocational education qualifications

Traduction de «general education qualification » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
general education qualification

titre sanctionnant une formation de l'enseignement général (1) | diplôme d'enseignement général (2) | diplôme sanctionnant une formation générale (3)




higher education qualifications

diplôme de l’enseignement supérieur




vocational education qualifications

formation à la pédagogie professionnelle (1) | formation pédagogique (2)


Ordinance of 27 June 2007 on Higher Education Qualifications, Degree Programmes, Continuing Education and Training and Professional Practice within the Medical Field | Medical Professions Ordinance [ MedPO ]

Ordonnance du 27 juin 2007 concernant les diplômes, la formation universitaire, la formation postgrade et l'exercice des professions médicales universitaires | Ordonnance sur les professions médicales [ OPMéd ]


education qualifications

exigences relatives aux études


General sign qualifications

attributs d'un signe général


DG Education and Culture | DG Education, Youth, Sport and Culture | Directorate-General for Education and Culture | Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture

DG Éducation et culture | DG Éducation, jeunesse, sport et culture | direction générale de l’éducation, de la jeunesse, du sport et de la culture | direction générale de l'éducation et de la culture


General Certificate of Education | GCE [Abbr.] | GCE=General Certificate of Education [Abbr.]

GCE [Abbr.] | GCE=General Certificate of Education,correspond au baccalauréat,autorise l'accès à une université [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The importance of local management of resources was emphasised by Member States themselves in their response to the Commission's Memorandum on lifelong learning. Efficient decentralisation however calls for new investment in a) the training of local authorities and school administrators and teachers in the management and efficient use of resources; b) the establishment of a quality assurance system permeating all levels, i.e. the dissemination of a culture of quality awareness throughout the educational and training system, based on confidence in, and autonomy of local actors working according to a common core of quality standards; the ...[+++]

Empty Segment


84. Calls on the Commission and the Member States to cooperate on achieving higher comparability of school and University curricula and education systems in the EU, through simplified mutual recognition of diplomas, with a view also to promoting mutual recognition of educational qualifications, which is vital; stresses, however, that this is different from the recognition of qualifications for the regulated professions, although it would like to see more liberalised access in general ...[+++]

84. invite la Commission et les États membres à coopérer afin de faciliter la comparaison des programmes scolaires et des cursus universitaires ainsi que des systèmes d'éducation dans l'Union, par une simplification de la reconnaissance mutuelle des diplômes, notamment dans le but de favoriser l'indispensable reconnaissance mutuelle du niveau de formation; souligne toutefois la différence entre la reconnaissance mutuelle des diplômes et la reconnaissance des qualifications pour les professions réglementées, mais souhaite une plus gra ...[+++]


84. Calls on the Commission and the Member States to cooperate on achieving higher comparability of school and University curricula and education systems in the EU, through simplified mutual recognition of diplomas, with a view also to promoting mutual recognition of educational qualifications, which is vital; stresses, however, that this is different from the recognition of qualifications for the regulated professions, although it would like to see more liberalised access in general ...[+++]

84. invite la Commission et les États membres à coopérer afin de faciliter la comparaison des programmes scolaires et des cursus universitaires ainsi que des systèmes d'éducation dans l'Union, par une simplification de la reconnaissance mutuelle des diplômes, notamment dans le but de favoriser l'indispensable reconnaissance mutuelle du niveau de formation; souligne toutefois la différence entre la reconnaissance mutuelle des diplômes et la reconnaissance des qualifications pour les professions réglementées, mais souhaite une plus gra ...[+++]


84. Calls on the Commission and the Member States to cooperate on achieving higher comparability of school and University curricula and education systems in the EU, through simplified mutual recognition of diplomas, with a view also to promoting mutual recognition of educational qualifications, which is vital; stresses, however, that this is different from the recognition of qualifications for the regulated professions, although it would like to see more liberalised access in general ...[+++]

84. invite la Commission et les États membres à coopérer afin de faciliter la comparaison des programmes scolaires et des cursus universitaires ainsi que des systèmes d'éducation dans l'Union, par une simplification de la reconnaissance mutuelle des diplômes, notamment dans le but de favoriser l'indispensable reconnaissance mutuelle du niveau de formation; souligne toutefois la différence entre la reconnaissance mutuelle des diplômes et la reconnaissance des qualifications pour les professions réglementées, mais souhaite une plus gra ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘1a. As regards evidence of formal qualifications of midwives, Member States shall recognise automatically those qualifications where the applicant started the training before 18 January 2016, and the admission requirement for such training was 10 years of general education or an equivalent level for route I, or completed training as a nurse responsible for general care as attested by evidence of formal qualification referred to in point 5.2.2 of Annex V before starting a midwifery training falling under route II’ ...[+++]

«1 bis. En ce qui concerne les titres de formation de sage-femme, les États membres reconnaissent automatiquement les titres pour l’obtention desquels le demandeur a commencé la formation avant le 18 janvier 2016, et dont les conditions d’admission à la formation consistaient soit en dix années de formation générale ou un niveau équivalent pour la voie I, soit en l’accomplissement d’une formation d’infirmier en soins généraux attestée par la possession d’un titre de formation d’infirmier responsable de soins généraux visé à l’annexe V, point 5.2.2, avant de commencer une formation de sage-femme relevant de la voie II».


According to the proposal all qualifications, from the end of compulsory education to the highest levels of university teaching and professional training (the Commission’s initial document only concerned general educational qualifications), should be classified according to one of eight reference levels based on knowledge, ability and acquired skills.

Selon cette proposition, toutes les certifications, de la fin de l'enseignement obligatoire aux niveaux les plus élevés de l'enseignement universitaire et de la formation professionnelle (le texte initial de la Commission ne concernait que les certifications de l'enseignement général), devraient être classées selon l'un des huit niveaux de référence basés sur les savoirs, les aptitudes et les compétences acquises.


Firstly it should link national and sectoral qualifications frameworks, secondly it should ensure recognition, comparability and transferability of vocational and general educational qualifications and thirdly it should ensure greater transparency, permeability and mobility.

En premier lieu, il doit établir des liens entre les cadres de qualification nationaux et sectoriels. En deuxième lieu, il doit assurer la reconnaissance, la comparabilité et la transférabilité des qualifications de l'enseignement général et de la formation professionnelle. Enfin, il doit permettre de renforcer la transparence, la perméabilité et la mobilité.


The objective of this Recommendation is to create a common reference framework which should serve as a translation device between different qualifications systems and their levels, whether for general and higher education or for vocational education and training.

La présente recommandation vise à créer un cadre de référence commun appelé à servir d'outil de transposition pour les différents systèmes et niveaux de certification, tant pour l'enseignement général et supérieur que pour l'enseignement et la formation professionnels.


The European Qualifications Framework for lifelong learning supports and promotes the introduction of ‘comprehensive’ national qualifications frameworks which cover general education, VET and higher education and which are based on learning outcomes.

Le cadre européen des certifications pour l'éducation et la formation tout au long de la vie vient soutenir et favoriser la mise en place de cadres de certification nationaux «généraux» qui englobent l'enseignement général, l'EFP et l'enseignement supérieur et se fondent sur les acquis d'apprentissage.


(3) The general system Directives permit the host Member State to require, subject to certain conditions, the applicant to take compensation steps, notably where substantial differences exist between the theoretical and/or practical education and training undergone and that covered by the qualification required in the host Member State; under Articles 39 and 43 of the Treaty, as interpreted by the Court of Justice of the European Communities(6), the h ...[+++]

(3) Les directives relatives au système général permettent à l'État membre d'accueil d'exiger, sous certaines conditions, des mesures de compensation de la part du demandeur, notamment lorsque la formation qu'il a reçue porte sur des matières théoriques et/ou pratiques substantiellement différentes de celles couvertes par le diplôme requis dans l'État membre d'accueil. En vertu des articles 39 et 43 du traité, tels qu'ils ont été interprétés par la Cour de justice des Communautés européennes(6), il incombe à l'État membre d'accueil de juger si une expérience professionnelle peut valoir aux fins d'établir la possession des connaissances m ...[+++]


w