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ADI
After-flight check
After-flight inspection
Attitude direction indicator
Attitude director indicator
CRT based flight deck
CRT configured flight deck
Cathode ray tube-based flight deck
Cathode ray tube-configured flight deck
Command bar
Flight command
Flight command bar
Flight command indicator
Flight commander
Flight director command bar
Flight director steering command bar
Flight simulation
Flight simulation game
Flight simulator
Flying simulation
Flying simulation game
Flying simulator
In-flight command
Post-flight check
Post-flight inspection
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Steering command
Steering command flight command
Steering needle

Traduction de «in-flight command » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


steering needle [ command bar | flight director command bar | flight command bar | flight director steering command bar ]

barre directrice [ barre directrice du directeur de vol | barre directrice de pilotage du directeur de vol ]


flight command [ steering command ]

directive de pilotage [ commande de direction ]


flight commander

chef de section | commandant de section


attitude director indicator [ ADI | attitude direction indicator | flight command indicator ]

indicateur directeur d'assiette [ ADI | horizon directeur de vol | indicateur de commandes de vol ]




pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


cathode ray tube-based flight deck | cathode ray tube-configured flight deck | CRT based flight deck | CRT configured flight deck

poste de pilotage doté d'écrans


post-flight check | post-flight inspection | after-flight check | after-flight inspection

inspection après vol | vérification après vol | visite après vol


flight simulator | flying simulator | flight simulation game | flying simulation game | flight simulation | flying simulation

simulateur de vol | jeu de simulation de vol | jeu de simulation aérienne | simulation de vol | simulation aérienne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The reception of flight information service does not relieve the pilot-in-command of an aircraft of any responsibilities and the pilot-in-command shall make the final decision regarding any suggested alteration of flight plan.

La réception du service d’information de vol ne dégage pas le pilote commandant de bord d’un aéronef de ses responsabilités et ce dernier prend la décision ultime concernant une modification suggérée du plan de vol.


Change from IFR flight to VFR flight shall only be acceptable when a message initiated by the pilot-in-command containing the specific expression ‘CANCELLING MY IFR FLIGHT’, together with the changes, if any, to be made to the current flight plan, is received by an ATS unit.

La poursuite en VFR d'un vol IFR n'est acceptable que lorsqu'un organisme ATS reçoit du pilote commandant de bord un message contenant expressément l'expression “ANNULONS IFR” (“CANCELLING MY IFR FLIGHT”), ainsi que les modifications éventuelles à apporter au plan de vol en vigueur.


separation between aircraft in the flight shall be the responsibility of the flight leader and the pilots-in-command of the other aircraft in the flight and shall include periods of transition when aircraft are manoeuvring to attain their own separation within the formation and during join-up and breakaway; and

la séparation entre les aéronefs participant au vol est assurée par le chef de formation et les pilotes commandants de bord des autres aéronefs participant au vol, et comprend des périodes de transition pendant lesquelles les aéronefs manœuvrent pour atteindre leur propre séparation dans la formation et pendant les manœuvres de rassemblement et de dégagement; et


Aircraft shall not be flown in formation except by pre-arrangement among the pilots-in-command of the aircraft taking part in the flight and, for formation flight in controlled airspace, in accordance with the conditions prescribed by the competent authority.

Les aéronefs ne volent en formation qu’après entente préalable entre les pilotes commandants de bord des aéronefs participant au vol et, si ce dernier a lieu dans un espace aérien contrôlé, conformément aux conditions prescrites par les autorités compétentes.


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We also provide policy and administrative advice, interpretation and clarification to flight commanders, commanding officers and wing commanders.

Nous fournissons aussi des conseils sur le plan de la politique et de l'administration, de l'interprétation et de la clarification pour les commandants d'escadrille, les commandants et les commandants d'escadre.


703.42 When icing conditions are reported to exist or are forecast to be encountered along the route of flight, no person shall authorize a flight or its continuation or conduct a take-off or continue a flight in an aircraft, even if the pilot-in-command determines that the aircraft is adequately equipped to operate in icing conditions in accordance with paragraph 605.30(a), if, in the opinion of the pilot-in-command, the safety of the flight might be adversely affected.

703.42 Il est interdit d’autoriser un vol ou la poursuite d’un vol, ou d’effectuer le décollage d’un aéronef ou de continuer un vol, lorsque des conditions de givrage ont été signalées ou sont prévues se présenter sur le trajet du vol, même si le commandant de bord établit que l’aéronef est muni de l’équipement adéquat pour être utilisé dans des conditions de givrage conformément à l’alinéa 605.30a), si, à son avis, la sécurité du vol risque d’être compromise.


702.24 When icing conditions are reported to exist or are forecast to be encountered along the route of flight, no person shall authorize a flight or its continuation or conduct a take-off or continue a flight in an aircraft, even if the pilot-in-command determines that the aircraft is adequately equipped to operate in icing conditions in accordance with paragraph 605.30(a), if, in the opinion of the pilot-in-command, the safety of the flight might be adversely affected.

702.24 Il est interdit d’autoriser un vol ou la poursuite d’un vol, ou d’effectuer le décollage d’un aéronef ou de continuer un vol, lorsque des conditions de givrage ont été signalées ou sont prévues se présenter sur le trajet du vol, même si le commandant de bord établit que l’aéronef est muni de l’équipement adéquat pour être utilisé dans des conditions de givrage conformément à l’alinéa 605.30a), si, à son avis, la sécurité du vol risque d’être compromise.


in the event of a major incident on board (i.e. disruptive behaviour likely to jeopardise the completion of the operation or the safety of those on board the flight), the head of operation of the organising Member State, in close liaison with or under instruction of the flight captain, shall be in charge of the operational command to restore order.

en cas d'incident majeur à bord (comportement perturbateur susceptible de compromettre la réalisation de l'opération ou la sécurité des personnes à bord du vol), le responsable de l'opération désigné par l'État membre organisateur est chargé, en liaison étroite avec le commandant de bord ou suivant ses instructions, de conduire les opérations de rétablissement de l'ordre.


Colonel Blair has served in a number of different commands including Advanced Training Flight Commander, Shearwater, and Commander 423 Maritime Helicopter Squadron.

Le colonel Blair a servi dans plusieurs commandements différents, notamment commandant de l'escadrille d'instruction avancée à Shearwater et commandant du 423 Escadron d'hélicoptères maritimes.


Upon promotion to major in 1991, he took up flight commander duties at the Canadian Force Air Navigation School in Winnipeg.

Après avoir été promu major en 1991, il a accepté les fonctions de commandant d'escadrille à l'École de navigation aérienne des Forces canadiennes à Winnipeg.


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