Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
Close relations between educational systems
Dual education system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Education system
Educational system
Examine education system
Indian Control of Indian Education
Indian Education System
Interconnections between educational systems
Modernisation agenda for higher education
School system
Sector of education system
Teaching system

Traduction de «indian education system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Indian Education System

Système d'éducation des Indiens


analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

analyser un système éducatif


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

système dual d'apprentissage | système dual de formation professionnelle


Indian Control of Indian Education

La maîtrise indienne de l'éducation indienne


educational system [ school system | teaching system ]

système d'enseignement [ système éducatif | système scolaire ]


close relations between educational systems | interconnections between educational systems

correspondance entre systèmes éducatifs


Indian Registration System/Certificate of Indian Status

Système d'inscription des Indiens/Certificat du statut d'Indien


modernisation agenda for higher education | Supporting growth and jobs – an agenda for the modernisation of Europe's higher education systems

Soutenir la croissance et les emplois – un projet pour la modernisation des systèmes d’enseignement supérieur en Europe


sector of education system

secteur du système éducatif (1) | domaine de la formation (2)


education system

système de formation (1) | système éducatif (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There is active resistance by the current colonial system to acknowledge and recognize a separate Indian educational system; however, we have a separate school system.

Le système colonial actuel refuse coûte que coûte de reconnaître qu'il existe un système d'éducation distinct pour les Indiens, mais c'est pourtant la réalité.


The 2002 final report of the Indian and Northern Affairs Minister’s National Working Group on Education, entitled Our Children – Keepers of the Sacred Knowledge,19 outlined a vision of a holistic, high-quality First Nations education system and called for:

Le rapport final du Groupe de travail national du ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien sur l’éducation, produit en 2002 et intitulé Nos enfants – Gardiens du savoir sacré19, exposait les grandes lignes d’un système d’éducation des Premières Nations global et de qualité et préconisait :


36. Recognises that the Indian software and services industry has trebled in size in the past five years and is now worth EUR 20 billion; notes that much of this growth has come from Western vendors outsourcing development work to India; considers that the EU can take advantage of a major movement of highly qualified and skilled Indian workers but should avoid creating a "brain drain" effect on the development capacities of India; calls on the High Level Trade Group to explore an agreement on the movement of skilled workers under Mode 4, so that Indian IT experts can work in the EU after their studies, providing a source of qualified ...[+++]

36. reconnaît que les secteurs du logiciel et des services en Inde ont triplé de volume au cours des cinq dernières années, représentant actuellement une valeur de 20 milliards d'EUR; souligne que cette croissance est en grande partie due au fait que les fabricants occidentaux externalisent le travail de conception au profit de l'Inde; estime que l'UE est en mesure de tirer parti d'un important mouvement de travailleurs indiens qualifiés et compétents mais devrait éviter la production d'un phénomène de "fuite des cerveaux" qui reten ...[+++]


36. Recognises that the Indian software and services industry has trebled in size in the past five years and is now worth EUR 20 billion; notes that much of this growth has come from Western vendors outsourcing development work to India; considers that the EU can take advantage of a major movement of highly qualified and skilled Indian workers but should avoid creating a "brain drain" effect on the development capacities of India; calls on the High Level Trade Group to explore an agreement on the movement of skilled workers under Mode 4, so that Indian IT experts can work in the EU after their studies, providing a source of qualified ...[+++]

36. reconnaît que les secteurs du logiciel et des services en Inde ont triplé de volume au cours des cinq dernières années, représentant actuellement une valeur de 20 milliards d'EUR; souligne que cette croissance est en grande partie due au fait que les fabricants occidentaux externalisent le travail de conception au profit de l'Inde; estime que l'UE est en mesure de tirer parti d'un important mouvement de travailleurs indiens qualifiés et compétents mais devrait éviter la production d'un phénomène de "fuite des cerveaux" qui reten ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Recognises that the Indian software and services industry has trebled in size in the past five years and is now worth EUR 20 billion; notes that much of this growth has come from Western vendors outsourcing development work to India; considers that the EU can take advantage of a major movement of highly qualified and skilled Indian workers; calls on the High Level Trade Group to explore an agreement on the movement of skilled workers under Mode 4, so that Indian IT experts can work in the EU after their studies, providing a source of qualified manpower and justifying the investments of EU higher ...[+++]

34. reconnaît que les secteurs du logiciel et des services en Inde ont triplé de volume au cours des cinq dernières années, représentant actuellement une valeur de 20 milliards d'euros; souligne que cette croissance est en grande partie due au fait que les fabricants occidentaux externalisent le travail de conception au profit de l'Inde; estime que l'Union européenne est en mesure de tirer parti d'un important mouvement de travailleurs indiens qualifiés et compétents; invite le groupe de haut niveau sur le commerce à étudier un accord sur le mouvement des travailleurs qualifiés (mode 4), de manière à ce que les experts indiens en mati ...[+++]


Jean Chrétien, when he was Minister of Indian Affairs, endorsed a national Indian brotherhood position paper entitled " Indian Control of Indian Education" that supported Indian government control of aspects of the education system.

Lorsqu'il était ministre des Affaires indiennes, Jean Chrétien a appuyé la position adoptée par la Fraternité des Indiens du Canada dans un document intitulé «L'éducation des Indiens aux mains des Indiens» qui se prononçait en faveur de l'administration par le gouvernement indien de certains aspects du système éducatif.


Hon. Robert D. Nault (Minister of Indian Affairs and Northern Development, Lib.): Mr. Speaker, it is well known that money as it relates to education is being transferred through agreements to the first nations school boards and education systems on reserve and off reserve.

L'hon. Robert D. Nault (ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien, Lib.): Monsieur le Président, il est bien connu que l'argent destiné à financer les programmes d'éducation est transféré, en vertu d'ententes, aux conseils scolaires et aux systèmes d'éducation des premières nations dans les réserves et en dehors des réserves.


They therefore seek adequate resources to manage and deliver effective education systems that will meet the dual goals stated in Indian Control of Indian Education of preserving their identities while preparing their citizens to work and live in a modern world.

Elles cherchent donc à obtenir des ressources suffisantes pour pouvoir bien gérer des systèmes éducatifs qui répondent aux doubles objectifs énoncés dans « Indian Control of Indian Education », qui est de préserver leur identité, tout en préparant leurs membres à vivre et à travailler dans un monde moderne.


w