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Alcoholic hallucinosis
Basic military training
Basic military training centre
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Direct military personnel
Disorder of personality and behaviour
Emilyo
Exchange of Military Young Officers
Future Directions Initiative
Future Directions Initiatives
IMD
Initial direct costs
Initial leasing costs
Initial planning directive
Initial training
Initiating Military Directive
Initiating directive
Jealousy
Lead military troops
Military Erasmus
Oversee military troops
Paranoia
Popular initiative with a direct counter-proposal
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RS
Recruit school
Supervise military personnel

Traduction de «initiating military directive » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
initiating directive | Initiating Military Directive | IMD [Abbr.]

directive initiale


initial planning directive

directive militaire initiale | IMD [Abbr.]


European initiative on the exchange of young officers during their initial training inspired by Erasmus | European initiative on the exchange of young officers inspired by Erasmus | Exchange of Military Young Officers | Military Erasmus | Emilyo [Abbr.]

échange de jeunes officiers | Erasmus militaire | initiative européenne relative à l'échange de jeunes officiers pendant leur formation initiale, inspirée d'Erasmus | initiative européenne relative à l'échange de jeunes officiers, inspirée d'Erasmus | Emilyo [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


direct military personnel | oversee military troops | lead military troops | supervise military personnel

diriger des troupes militaires


basic military training centre | recruit school | basic military training | initial training [ RS ]

école de recrues [ ER ]


initial leasing costs [ initial direct costs ]

coûts initiaux de location [ frais initiaux de location | frais initiaux directs ]


Future Directions Initiative

Initiative Orientations futures


popular initiative with a direct counter-proposal

initiative populaire avec contre-projet direct | initiative populaire accompagnée d'un contre-projet direct


Future Directions Initiatives

Initiatives pour les orientations futures
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
9. Regrets the unwillingness of the EU Member States to define a common position on the Libya crisis, on UN Security Council Resolution 1973 and on the ways to implement it; expresses deep concern about the risk of considering ad hoc coalitions of the willing or bilateral cooperation as viable substitutes for CSDP, as no European State has the capacity to be a significant security and defence actor in the 21st century world; recalls that the Lisbon Treaty provides for the possibility to entrust the implementation of a crisis management operation to a group of Member States, but only within the framework of a Council decision defining the objectives, scope and conditions of their implementation, and with the association of the HR/VP; insi ...[+++]

9. déplore que les États membres de l'Union se montrent réticents à définir une position commune sur la crise en Lybie, sur la résolution 1973 du Conseil de sécurité et sur la manière de la mettre en œuvre; se déclare vivement préoccupé par le risque qu'il y a à envisager les coalitions ad hoc de volontaires ou la coopération bilatérale comme des solutions viables pour remplacer la PSDC, étant donné qu'aucun État européen n'a les moyens de jouer un rôle significatif en matière de sécurité et de défense dans le monde du XXI siècle; rappelle que le traité de Lisbonne prévoit la possibilité de confier la mise en œuvre d'une opération de gestion de crise à un groupe d'États membres, mais uniquement dans le cadre d'une décision du Conseil défi ...[+++]


9. Regrets the unwillingness of the EU Member States to define a common position on the Libya crisis, on UN Security Council Resolution 1973 and on the ways to implement it; expresses deep concern about the risk of considering ad hoc coalitions of the willing or bilateral cooperation as viable substitutes for CSDP, as no European State has the capacity to be a significant security and defence actor in the 21st century world; recalls that the Lisbon Treaty provides for the possibility to entrust the implementation of a crisis management operation to a group of Member States, but only within the framework of a Council decision defining the objectives, scope and conditions of their implementation, and with the association of the HR/VP; insi ...[+++]

9. déplore que les États membres de l'Union se montrent réticents à définir une position commune sur la crise en Lybie, sur la résolution 1973 du Conseil de sécurité et sur la manière de la mettre en œuvre; se déclare vivement préoccupé par le risque qu'il y a à envisager les coalitions ad hoc de volontaires ou la coopération bilatérale comme des solutions viables pour remplacer la PSDC, étant donné qu'aucun État européen n'a les moyens de jouer un rôle significatif en matière de sécurité et de défense dans le monde du XXI siècle; rappelle que le traité de Lisbonne prévoit la possibilité de confier la mise en œuvre d'une opération de gestion de crise à un groupe d'États membres, mais uniquement dans le cadre d'une décision du Conseil défi ...[+++]


7. Firmly supports the inclusion in Article 5.1 of the Rome Statute of the crime of aggression within the ICC's material jurisdiction, regarding which the Special Working Group of the Assembly of States Parties to the Rome Statute has agreed that, for the purpose of the Statute, ‘crime of aggression’ means ‘the planning, preparation, initiation or execution, by a person in a position effectively to exercise control over or to direct the political or military action of a State, of an act of aggression which, by its character, gravity a ...[+++]

7. soutient résolument l'inclusion dans l'article 5, paragraphe 1, du Statut de Rome du «crime d'agression» comme relevant de la juridiction de la Cour pénale internationale, à propos duquel le groupe de travail spécial de l'Assemblée des États parties au Statut de Rome a convenu que «aux fins du présent statut, le »crime d'agression' s'entend du fait, pour une personne qui est effectivement en mesure de contrôler ou de diriger l'action politique ou militaire d'un État, de planifier, de préparer, de déclencher ou de commettre un acte d'agression qui, par ses caractéristiques, sa gravité et son ampleur, constitue une violation manifeste d ...[+++]


6. Firmly supports the inclusion in Article 5.1 of the Rome Statute of the crime of aggression within the ICC’s material jurisdiction, regarding which the Special Working Group of the Assembly of States Parties to the Rome Statute has agreed that, for the purpose of the Statute, ‘crime of aggression’ means ‘the planning, preparation, initiation or execution, by a person in a position effectively to exercise control over or to direct the political or military action of a State, of an act of aggression which, by its character, gravity a ...[+++]

6. soutient résolument l'inclusion dans l'article 5, paragraphe 1, du Statut de Rome du "crime d'agression" comme relevant de la juridiction de la Cour pénale internationale, à propos duquel le groupe de travail spécial de l'Assemblée des États parties au Statut de Rome a convenu que "aux fins du présent statut, le "crime d'agression" s'entend du fait, pour une personne qui est effectivement en mesure de contrôler ou de diriger l'action politique ou militaire d'un État, de planifier, de préparer, de déclencher ou de commettre un acte d'agression qui, par ses caractéristiques, sa gravité et son ampleur, constitue une violation manifeste d ...[+++]


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It noted that work has been set in train, on the basis of consideration and conclusions by the PSC, to develop the Joint Action and Initiating Military Directive, based on guidance in the General Concept, taking into account the Strategic Options and the EU Military Committee and CIVCOM advices, and political guidance by the PSC.

Il a noté que des travaux ont été entamés à la lumière des réflexions et des conclusions du COPS, en vue d'élaborer l'action commune et la directive militaire initiale sur la base des orientations fournies dans le concept général, compte tenu des options stratégiques et des avis du Comité militaire de l'UE et du Comité chargé des aspects civils de la gestion des crises, ainsi que des orientations politiques données par le COPS.


Despite the initial proclamations about the use of space for peaceful purposes in the direction of development, knowledge and applications, direct or indirect references to military use have been multiplying recently, to the point at which it is clear that it is this use that mainly interests the European Union.

Malgré les déclarations initiales sur l’utilisation de l’espace à des fins pacifiques en ce qui concerne le développement, les connaissances et les applications, des références directes et indirectes à la finalité militaire se sont multipliées dernièrement, à un point tel qu’il apparaît clairement que c’est cette utilisation qui intéresse le plus l’Union européenne.


The United Kingdom military representative to NATO told us that the planning initiated on May 6 was not concerned with direct intervention in Kosovo but with the potential for spillover of the crisis into Macedonia and Albania.

Le représentant militaire du Royaume-Uni à l'OTAN nous a dit que la planification commencée le 6 mai ne portait pas sur l'intervention directe au Kosovo, mais sur la possibilité que le crise se répande en Macédoine et en Albanie.


- Common European Policy on Security and Defence (putting in place of provisional bodies and structures by 1 March 2000, initial report to the Lisbon Summit in March, consolidated report to the Feira European Council on matters of substance covering the development of the common objective on military capacity, the permanent political and military bodies, arrangements for allowing European members of NATO which are not members of the Union and other interested States to contribute to military crisis management under the ...[+++]

- la politique européenne en matière de sécurité et de défense (mise en place des organes et structures intérimaires d'ici le 1er mars 2000, premier rapport au sommet de Lisbonne du mois de mars, rapport d'ensemble substantiel au Conseil européen de Feira, couvrant l'élaboration de l'objectif commun en matière de capacités militaires, les organes politiques et militaires permanents, les arrangements permettant aux membres européens de l'OTAN non membres de l'Union et à d'autres États intéressés de contribuer à la gestion militaire d'une crise sous la direction de l'Unio ...[+++]


Finally, CIDA has many initiatives which directly and indirectly impact on the military budget and which assist in the demilitarisation of a society.

Enfin, l'ACDI réalise diverses initiatives qui ont une incidence directe et indirecte sur le budget militaire et qui contribuent à démilitariser la société.


The CGA therefore recommends that the defence policy review concentrate on the gathering crisis of the future force and its serious consequences for Canada-United States relations and foreign policy generally; provide advice to the government on how Canada is to manage domestic security and foreign policy with ever-decreasing military capabilities; recommend ways in which present force capabilities might be stretched and preserved until replacements come on line; construct a costed future force program to direct the rebuilding and ...[+++]

La CAD recommande donc que l'examen de la politique de défense soit ciblé sur la crise qui se prépare au sein des Forces et sur les graves conséquences qu'elle aura sur les relations canado-américaines et sur la politique étrangère en règle générale; qu'il serve à conseiller le gouvernement quant à la façon dont le Canada doit gérer sa politique de la sécurité intérieure et des affaires étrangères avec des capacités militaires en baisse constante; qu'il recommande des moyens par lesquels on pourrait étirer au maximum les capacités actuelles des Forces et les préserver jusqu'à ce que des remplacements soient disponibles; qu'il élabore ...[+++]


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