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Anchors used in inland water transport
Anchors utilised in inland water transport
European Federation for Inland Water Transport
INE
Inland Navigation Europe
Inland navigation
Inland water
Inland water transport
Inland water transport 2. inland water fleet
Inland water transport director
Inland water transport general manager
Inland waters
Inland waterway shipping
Inland waterway transport
Inland waterway transport manager
Interpret inland water transport regulations
Interpret regulations in IWT
Interpret regulations in inland water transport
Waterway transportation general manager

Traduction de «inland water transport 2 inland water fleet » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
anchors utilised in inland water transport | variety of anchors used in inland water transport operations | anchors used in inland water transport | types of anchor used in inland water transport operations

ancres utilisées dans le transport fluvial


comprehend and implement inland water transport regulations | interpret regulations in inland water transport | interpret inland water transport regulations | interpret regulations in IWT

interpréter la réglementation relative au transport fluvial


inland water transport director | waterway transportation general manager | inland water transport general manager | inland waterway transport manager

responsable d'exploitation transport fluvial


inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

navigation fluviale [ navigation intérieure ]


European Federation for Inland Water Transport | Inland Navigation Europe | INE [Abbr.]

Europe fluviale


inland water transport 2. inland water fleet

batellerie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R0546 - EN - Regulation (EU) No 546/2014 of the European Parliament and of the Council of 15 May 2014 amending Council Regulation (EC) No 718/1999 on a Community-fleet capacity policy to promote inland waterway transport // REGULATION (EU) No 546/2014 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 15 May 2014 // amending Council Regulation (EC) No 718/1999 on a Community-fleet capacity policy to promote inland waterway transport

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R0546 - EN - Règlement (UE) n ° 546/2014 du Parlement européen et du Conseil du 15 mai 2014 modifiant le règlement (CE) n ° 718/1999 du Conseil relatif à une politique de capacité des flottes communautaires dans la navigation intérieure en vue de promouvoir le transport par voie navigable // RÈGLEMENT (UE) N - 546/2014 DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL


(15)‘vessels operating exclusively in inland waters’ means vessels engaged in commercial fishing in inland waters and not included in the Union fishing fleet register.

«navires opérant exclusivement dans les eaux intérieures», des navires qui exercent des activités de pêche commerciale dans les eaux intérieures et qui ne figurent pas au fichier de la flotte de pêche de l’Union.


‘vessels operating exclusively in inland waters’ means vessels engaged in commercial fishing in inland waters and not included in the Union fishing fleet register.

«navires opérant exclusivement dans les eaux intérieures», des navires qui exercent des activités de pêche commerciale dans les eaux intérieures et qui ne figurent pas au fichier de la flotte de pêche de l’Union.


(15)‘vessels operating exclusively in inland waters’ means vessels engaged in commercial fishing in inland waters and not included in the Union fishing fleet register.

«navires opérant exclusivement dans les eaux intérieures», des navires qui exercent des activités de pêche commerciale dans les eaux intérieures et qui ne figurent pas au fichier de la flotte de pêche de l’Union.


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‘vessels operating exclusively in inland waters’ means vessels engaged in commercial fishing in inland waters and not included in the Union fishing fleet register.

«navires opérant exclusivement dans les eaux intérieures», des navires qui exercent des activités de pêche commerciale dans les eaux intérieures et qui ne figurent pas au fichier de la flotte de pêche de l’Union.


Council Regulation (EC) No 718/1999 of 29 March 1999 on a Community-fleet capacity policy to promote inland waterway transport[1] introduced a fleet capacity regulatory mechanism, the ‘old-for-new’ rule, aimed at avoiding the emergence or aggravation of fleet overcapacity on the inland waterway market in the EU.

Le règlement (CE) n° 718/1999 du Conseil du 29 mars 1999 relatif à une politique de capacité des flottes communautaires dans la navigation intérieure en vue de promouvoir le transport par voie navigable[1] a introduit un mécanisme de régulation de la capacité des flottes, dénommé la règle «vieux pour neuf», qui vise à éviter l’apparition ou l’aggravation des surcapacités des flottes sur le marché de la navigation intérieure dans l’Union européenne.


1. For the purpose of Article 33 of the basic Regulation, ‘vessels operating exclusively in inland waters’ shall mean vessels engaged in commercial fishing in inland waters and not included in the Community fishing fleet register.

1. Aux fins de l'article 33 du règlement de base, on entend par «navires opérant exclusivement dans les eaux intérieures» les navires exerçant une activité commerciale de pêche dans les eaux intérieures et qui ne sont pas enregistrés dans le fichier de la flotte de pêche communautaire.


1. For the purpose of Article 33 of the basic Regulation, ‘vessels operating exclusively in inland waters’ shall mean vessels engaged in commercial fishing in inland waters and not included in the Community fishing fleet register.

1. Aux fins de l'article 33 du règlement de base, on entend par «navires opérant exclusivement dans les eaux intérieures» les navires exerçant une activité commerciale de pêche dans les eaux intérieures et qui ne sont pas enregistrés dans le fichier de la flotte de pêche communautaire.


(8) Whereas, since the inland waterway fleets are Community fleets, decisions on operation of this capacity-regulation mechanism should be taken at Community level; whereas the power to adopt such decisions, to see to implementation thereof and to safeguard the conditions of competition laid down in this Regulation should be conferred on the Commission; whereas it is important that the Commission take such decisions after consulting the Member States and the organisations representing inland waterway transport at Commun ...[+++]

(8) considérant qu'il y a lieu d'arrêter au niveau de la Communauté les décisions à prendre pour le fonctionnement de ce mécanisme de régulation de la cale, eu égard au caractère communautaire des flottes de navigation intérieure; qu'il convient de conférer à la Commission la compétence pour arrêter ces décisions et pour veiller à leur application et au maintien des conditions de concurrence visées par le présent règlement; qu'il importe que la Commission prenne ces décisions après consultation des États membres et des organisations représentatives de la navigation intérieure au niveau communautaire;


(3) Whereas the emergence of new overcapacity must be kept in check effectively in every branch of the inland waterway transport market; whereas it is therefore important that the measures to be adopted should be generally applicable and cover all cargo vessels and pusher craft; whereas there should be exemption from such measures for vessels which, because they operate solely on closed national or international markets, in no way contribute to the overcapacity on the network of linked inland waterways and provision should be made for the possibility of exempting vessels wh ...[+++]

(3) considérant qu'il est nécessaire d'assurer la maîtrise effective de l'apparition de nouvelles surcapacités dans tous les secteurs du marché des transports par voie navigable; qu'il importe donc que les mesures à arrêter aient un caractère général et comprennent tous les bateaux porteurs ainsi que les pousseurs; qu'il y a lieu d'en exclure les bateaux qui, en raison de leur affectation exclusive à des marchés nationaux ou internationaux fermés ne contribuent pas aux surcapacités sur le réseau des voies navigables reliées entre elles et de prévoir la possibilité d'en exclure les bateaux qui, en raison de leur port en lourd inférieur ...[+++]


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