Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIESEP
IEA
IFWEA
International Association for Intercultural Education
International Association of Social Educators
SIETAR

Traduction de «international association for intercultural education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Association for Intercultural Education

Association internationale pour l'éducation interculturelle


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


International Society for Intercultural Education, Training and Research | SIETAR [Abbr.]

Société internationale pour l'éducation, la formation et la recherche interculturelles | SIETAR [Abbr.]


International Association of Social Educators [ International Association of Workers of Troubled Children and Youth | International Association of Workers for Maladjusted Children ]

Association internationale des éducateurs sociaux [ Association internationale des éducateurs de jeunes inadaptés ]


International Federation of Workers' Educational Associations | IFWEA [Abbr.]

Fédération internationale des associations d'éducation des travailleurs


International Association for the Evaluation of Educational Achievement | IEA [Abbr.]

Association internationale d'évaluation du rendement scolaire | Association internationale pour l'évaluation du rendement scolaire | IEA [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[25] In 2012, in SE 47% of migrants were classified into UNESCO’s International Standard Classification of Education (ISCED) levels 5-6 (university degree and/or PhD) and 35% held jobs in ISCO groups 1-3 (managers, professionals, technicians and associate professionals).

[25] En 2012, en Suède, 47 % des migrants étaient classés aux niveaux 5 et 6 de la classification internationale type de léducation (CITE) de l’Unesco (diplôme universitaire et/ou doctorat) et 35 % dans les groupes CITP 1 à 3 (directeurs, cadres de direction et gérants; professions intellectuelles et scientifiques; professions intermédiaires).


Dissemination of the educational materials produced by national, regional and international associations and use in schools and universities of the educational materials

Diffusion de matériels éducatifs produits par les associations nationales, régionales et internationales et utilisation de ces matériels dans les écoles et les universités.


38. Points out that, despite the existence of empirical data on young children from some Member States (compiled by, inter alia, the National Association for the Education of Young Children, UNICEF, the International Early Years Education Journal and the OECD), there is still a need for a better understanding of childhood development in early years education; calls f ...[+++]

38. souligne que, en dépit de l'existence de quantités importantes de données empiriques sur les jeunes enfants dans certains États membres (compilés notamment par l'Association nationale pour l'éducation des jeunes enfants, l'UNICEF, le Journal international sur l'éducation de la petite enfance et l'OCDE), il demeure nécessaire de mieux comprendre le développement de l'enfance dans l'éducation des jeunes enfants; ...[+++]


38. Points out that, despite the existence of empirical data on young children from some Member States (compiled by, inter alia, the National Association for the Education of Young Children, UNICEF, the International Early Years Education Journal and the OECD), there is still a need for a better understanding of childhood development in early years education; calls f ...[+++]

38. souligne que, en dépit de l'existence de quantités importantes de données empiriques sur les jeunes enfants dans certains États membres (compilés notamment par l'Association nationale pour l'éducation des jeunes enfants, l'UNICEF, le Journal international sur l'éducation de la petite enfance et l'OCDE), il demeure nécessaire de mieux comprendre le développement de l'enfance dans l'éducation des jeunes enfants; ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
PIRLS: ‘Progress in International Reading Literacy Study’, a study carried out by the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA); PISA: ‘Programme for International Student Assessment’, a study coordinated by the OECD.

PIRLS: «Progress in Internacional Reading Literacy Study», étude réalisée par l’Association internationale pour l’Évaluation du rendement scolaire (IEA); PISA: «Programme for International Student Assessment» (Programme international d’évaluation des étudiants), étude coordonnée par l’ OCDE.


create synergies to support the promotion of creativity and innovation through active cooperation with relevant international organisations, in particular the Council of Europe, Unesco and the OECD, on topics such as intercultural education, democracy, tolerance and human rights (The right of participation of all Member States in such work should be ensured). ...[+++]

à créer des synergies afin de promouvoir la créativité et l'innovation grâce à une coopération active avec les organisations internationales compétentes, notamment le Conseil de l'Europe, l'UNESCO et l'OCDE, sur des matières telles que l'éducation interculturelle, la démocratie, la tolérance et les droits de l'homme (Il conviendrait de garantir à tous les États membres le droit de participer à ces travaux.).


36. Recommends the Commission, the Council and the Member States to promote the introduction of education for peace, respect for the dignity of the individual and gender equality in all the educational and training programmes of the countries which are in conflict, so as to foment a spirit of peace and an awareness of women's rights within society there and among peace-keeping and peace-making troops, posted EU officials and other international aid organisations; suggests that local women's organisations, ...[+++]

36. recommande à la Commission, au Conseil et aux États membres de promouvoir l'introduction de l'éducation à la paix, au respect de la dignité de la personne humaine et de l'égalité des genres dans tous les programmes scolaires et de formation des pays en conflit, ceci afin de développer un esprit pacifique et soucieux des droits des femmes au sein de la société et au sein des forces de maintien de la paix et d'interposition, chez les fonctionnaires de l'Union et d'autres organisations d'aide ...[+++]


37. Recommends the Commission, the Council and the Member States to promote the introduction of education for peace, respect for the dignity of the individual and gender equality in all the educational and training programmes of the countries which are in conflict, so as to foment a spirit of peace and an awareness of women's rights within society there and among peace-keeping and peace-making troops, posted EU officials and other international aid organisations; suggests that local women's organisations, ...[+++]

37. recommande à la Commission, au Conseil et aux États membres de promouvoir l'introduction de l'éducation à la paix, au respect de la dignité de la personne humaine et de l'égalité des genres dans tous les programmes scolaires et de formation des pays en conflit, ceci afin de développer un esprit pacifique et soucieux des droits des femmes au sein de la société et au sein des forces de maintien de la paix et d'interposition, chez les fonctionnaires de l'Union et d'autres organisations d'aide ...[+++]


37. Recommends the Commission, the Council and the Member States to promote the introduction of education for peace, respect for the dignity of the individual and gender equality in all the educational and training programmes of the countries which are in conflict, so as to foment a spirit of peace and an awareness of women's rights within society there and among peace-keeping and peace-making troops, posted EU officials and other international aid organisations; suggests that local women's organisations, ...[+++]

37. recommande à la Commission, au Conseil et aux États membres de promouvoir l'introduction de l'éducation à la paix, au respect de la dignité de la personne humaine et de l'égalité des genres dans tous les programmes scolaires et de formation des pays en conflit, ceci afin de développer un esprit pacifique et soucieux des droits des femmes au sein de la société et au sein des forces de maintien de la paix et d'interposition, chez les fonctionnaires de l'Union et d'autres organisations d'aide ...[+++]


The Council conclusions of 11 May 2010 on the internationalisation of higher education emphasised that international cooperation programmes and policy dialogues with third countries in the field of higher education not only enable knowledge to flow more freely, but also contribute to enhancing the quality and international standing of European higher education, boosting research and innovation, fostering mobility and ...[+++]

Le Conseil a souligné, dans ses conclusions du 11 mai 2010 sur l'internationalisation de l'enseignement supérieur , que les programmes de coopération internationaux et le dialogue politique avec des pays tiers dans le domaine de l'enseignement supérieur non seulement permettent aux connaissances de circuler plus librement, mais aussi contribuent à améliorer la qualité et la reconnaissance au niveau international de l'enseignement supérieur européen, à stimuler la recherche et l'innovation, à encourager la mobilité et le ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'international association for intercultural education' ->

Date index: 2024-01-02
w