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Agreement on intellectual property rights
Balance on invisibles
CIFT
Committee on Invisibles and Financing Related to Trade
Committee on Invisibles and Financing related to Trade
Invisible trade
Invisible trade balance
Invisibles
Invisibles related to trade
Non-merchandise trade
Non-merchandise transactions
TRIMs
TRIPS
TRIPS Agreement
Trade-related aspects of intellectual property rights
Trade-related investment measures

Traduction de «invisibles related to trade » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
invisibles related to trade

invisibles liés au commerce


Committee on Invisibles and Financing related to Trade | CIFT [Abbr.]

Commission des invisibles et du financement lié au commerce | CIFT [Abbr.]


Committee on Invisibles and Financing related to Trade | CIFT [Abbr.]

Commission des invisibles et du financement lié au commerce | CIFT [Abbr.]


Committee on Invisibles and Financing Related to Trade

Commission des invisibles et du financement lié au commerce


Committee on Invisibles and Financing related to Trade

Commission des invisibles et du financement lié au commerce


Agreement on Principles Governing International Trade Relations and Trade Policies Conducive to Development

Accord sur un ensemble de principes régissant les relations commerciales internationales et les politiques commerciales propres à favoriser le développement


invisible trade balance [ balance on invisibles | invisible trade ]

balance des invisibles [ capitaux invisibles | commerce invisible | échange invisible | transaction invisible ]


TRIMs [ trade-related investment measures ]

TRIMS [ mesures concernant les investissements liés au commerce | TRIM ]


TRIPS [ agreement on intellectual property rights | trade-related aspects of intellectual property rights | TRIPS Agreement ]

TRIPS [ accord sur les droits de propriété intellectuelle | APDIC | TRIP ]


invisibles | non-merchandise transactions | non-merchandise trade

balance des invisibles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Since the objectives of this Regulation, namely to establish uniform requirements relating to financial instruments in relation to disclosure of trade data, reporting of transactions to the competent authorities, trading of derivatives and shares on organised venues, non-discriminatory access to CCPs, trading venues and benchmarks, product intervention powers and powers on position management and position limits, provision of investment services or activities by third-country firms, cannot be sufficiently achieved by the Member States, because, although national competent authorities are better placed to monitor market developments, the ...[+++]

Étant donné que les objectifs du présent règlement, à savoir fixer des exigences uniformes applicables aux instruments financiers en ce qui concerne la publication des données relatives aux négociations, la déclaration des transactions aux autorités compétentes, la négociation des instruments dérivés et des actions sur des plates-formes organisées, l’accès non discriminatoire aux contreparties centrales, aux plates-formes de négociation et aux indices de référence, les pouvoirs en matière d’intervention sur les produits et les pouvoir ...[+++]


That is why our government is currently pursuing the most ambitious trade expansion plan in our country's history. The Canada-Korea free trade agreement is a state-of-the-art agreement which covers virtually all sectors and aspects of Canada-South Korea commercial relations, including trading goods and services, investment, government procurement and intellectual property, as well as labour and environment.

L'Accord de libre-échange Canada-Corée est un accord ultra-moderne qui touche presque tous les secteurs et les aspects du commerce entre le Canada et la Corée, y compris le commerce des biens et des services, les investissements, les marchés publics, la propriété intellectuelle, la main-d'oeuvre et l'environnement.


70.1 (1) The Federal Mediation and Conciliation Service, the employees of which are employees of the Department of Employment and Social Development, advises the Minister of Labour with respect to industrial relations matters and is responsible for fostering harmonious relations between trade unions and employers by assisting them in the negotiation of collective agreements and their renewal and the management of the relations resu ...[+++]

70.1 (1) Le Service fédéral de médiation et de conciliation, composé de fonctionnaires du ministère de l’Emploi et du Développement social, conseille le ministre du Travail en matière de questions liées aux relations industrielles et est chargé de favoriser l’établissement de relations harmonieuses entre les syndicats et les employeurs en offrant son aide dans le cadre de la négociation et du renouvellement des conventions collectives et de la gestion des relations qui découlent de leur mise en oeuvre.


From the Department of Finance: Guillaume Cliche, International Relations Officer, Trade Remedies and General Trade Relations.

Du ministère des Finances : Guillaume Cliche, agent des relations internationales, Recours commerciaux et relations commerciales générales.


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. the Community law relating to trade marks nevertheless does not replace the laws of the Member States on trade marks; . it would not in fact appear to be justified to require undertakings to apply for registration of their trade marks as Community trade marks; . national trade marks continue to be necessary for those undertakings which do not want protection of their trade marks at Community level’.

«considérant que le droit communautaire des marques ne se substitue toutefois pas aux droits des marques des États membres; que, en effet, il n’apparaît pas justifié d’obliger les entreprises à déposer leurs marques comme marques communautaires, les marques nationales demeurant nécessaires aux entreprises ne désirant pas une protection de leurs marques à l’échelle de la Communauté».


Article 5 of First Council Directive 89/104/EEC of 21 December 1988 to approximate the laws of the Member States relating to trade marks confers exclusive rights on the proprietor of a registered trade mark, including the right to prevent all third parties from using, in the course of trade, any sign which is identical to, or similar to, the trade mark in relation to identical goods or services or even, where appropriate, other goods.

L'article 5 de la première directive 89/104/CEE du Conseil du 21 décembre 1988 rapprochant les législations des États membres sur les marques confère au titulaire d'une marque enregistrée des droits exclusifs, qui comportent, notamment, le droit d'interdire à tout tiers d'utiliser, dans la vie des affaires, un signe identique ou un signe similaire à la marque pour des produits ou des services identiques ou, le cas échéant, même pour d'autres produits.


The Prime Minister has decided that only his agenda matters and those other issues, whether related to trade, or related to rural Canada in terms of the agriculture crisis and farm income, or the future of the fishery, or issues related to transportation and infrastructure, or the needs such as in Atlantic Canada in terms of economic development, will just have to wait.

Le premier ministre a décidé que seul son programme est important et que toutes les autres questions devront attendre, qu'il s'agisse de commerce ou d'agriculture, comme la crise que connaît ce secteur et le problème des revenus agricoles, ou bien de l'avenir du secteur des pêches ou des questions touchant au transport et aux infrastructures, ou encore des besoins du Canada atlantique sur le plan du développement économique.


That means the presumed expectations of an average consumer who is reasonably well informed and reasonably observant and circumspect (see, to that effect, in relation to Article 3(1)(b) of First Council Directive 89/104/EEC of 21 December 1988 to approximate the laws of the Member States relating to trade marks (OJ 1989 L 40, p. 1), which is identical to Article 7(1)(b) of Regulation No 40/94, Case C-218/01 Henkel [2004] ECR I-0000, paragraph 50 and the case-law cited there; see also Joined Cases C-456/01 P and C-457/01 P Henkel v OH ...[+++]

Il s’agit de la perception présumée d’un consommateur moyen desdits produits ou services, normalement informé et raisonnablement attentif et avisé [voir, en ce sens, à propos de l’article 3, paragraphe 1, sous b), de la première directive 89/104/CEE du Conseil, du 21 décembre 1988, rapprochant les législations des États membres sur les marques (JO 1989, L 40, p. 1), disposition qui est identique à l’article 7, paragraphe 1, sous b), du règlement n° 40/94, arrêt du 12 février 2004, Henkel, C‑218/01, non encore publié au Recueil, point 50, et jurisprudence citée; voir également arrêt du 29 avril 2004, Henkel/OHMI, C‑456/01 P et C‑­457/01 ...[+++]


As we know, the World Trade Organization, which is concerned with agreements on trade related aspects of intellectual property rights, otherwise known as TRIPS, set out these international rules relating to trade in intellectual property matters.

Comme nous le savons, l'Organisation mondiale du commerce, qui s'intéresse également aux accords concernant les aspects des droits de propriété intellectuelle qui touchent au commerce, dits ADPIC, a énoncé des règles commerciales ayant trait au commerce lié à la propriété intellectuelle.


For a trade mark to possess distinctive character for the purposes of Article 7(1)(b) of Regulation No 40/94, it must serve to identify the product in respect of which registration is applied for as originating from a particular undertaking, and thus to distinguish that product from those of other undertakings (see, in relation to Article 3(1)(b) of First Council Directive 89/104/EEC of 21 December 1988 to approximate the laws of the Member States relating to trade marks (OJ 1989 L 40, p. 1), a provision which is identical to Article 7(1)(b), Joined Cases ...[+++]

Le caractère distinctif d’une marque au sens de l’article 7, paragraphe 1, sous b), du règlement n° 40/94 signifie que cette marque permet d’identifier le produit pour lequel l’enregistrement est demandé comme provenant d’une entreprise déterminée et donc de distinguer ce produit de ceux d’autres entreprises [voir, à propos de l’article 3, paragraphe 1, sous b), de la première directive 89/104/CEE du Conseil, du 21 décembre 1988, rapprochant les législations des États membres sur les marques (JO 1989, L 40, p. 1), disposition qui est identique audit article 7, paragraphe 1, sous b), arrêt du 8 avril 2003, Linde e.a., C‑53/01 à C‑55/01, R ...[+++]




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Date index: 2024-02-01
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