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Agricultural labor
Agricultural labor force
Agricultural labour
Agricultural labour force
Analyse the braking force of trains
Armed forces instructor
Armed forces training and education officer
Compulsory labour
Density of labour force
Employees
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Forced labour
Forced or compulsory labour
Instruct members of the air force
Labor force training
Labour Force Training Measure
Labour force
Labour force per unit of area
Labour force training
Labour per unit of area
Manpower
Manpower per unit of area
Manpower training
Military instructor
Structure of the labour force
Teach air force crew
Teach members of the air force
Test the braking force of trains
Train air force crew
Training and education officer in armed forces
Worker

Traduction de «labour force training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
labour force training [ labor force training | manpower training ]

formation de la main-d'œuvre [ formation des travailleurs ]


Labour Force Training Measure

mesure Formation de la main-d'œuvre


A Framework for a National Training Board : The Report of the Phase II Committee on the Labour Force Development Strategy [ Report of the Phase II Committee on the Labour Force Development Strategy ]

Un cadre pour une commission nationale de la formation : rapport du Comité de la phase II des consultations sur la SMMO [ Rapport du Comité de la phase II des consultations sur la SMMO ]


military instructor | training and education officer in armed forces | armed forces instructor | armed forces training and education officer

instructeur dans l'armée | instructeur dans l'armée/instructrice dans l'armée | instructrice dans l'armée


compulsory labour | forced labour | forced or compulsory labour

travail forcé | travail forcé ou obligatoire | travail obligatoire


density of labour force | labour force per unit of area | labour per unit of area | manpower per unit of area

main-d'oeuvre par unité de surface


labour force [ manpower | structure of the labour force | worker | employees(UNBIS) ]

main-d'œuvre [ main-d'oeuvre | structure de la main-d'oeuvre | structure de la main-d'œuvre | travailleur ]


agricultural labor | agricultural labor force | agricultural labour | agricultural labour force

main-d'oeuvre agricole


instruct members of the air force | teach air force crew | teach members of the air force | train air force crew

entraîner un équipage de l'armée de l'air


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

tester la force de freinage des trains
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The importance of continuing training is acknowledged by all as a key factor in promoting an adaptable, competitive and productive workforce and shared responsibility for financing labour force training seems to have been accepted in principle, however, in practice investment rates for each actor (governments and social partners, enterprises and individual workers) remain generally low.

L'importance de la formation continue est reconnue par tous comme un élément essentiel de l'action en faveur d'une main-d'oeuvre adaptable, compétitive et productive, et le partage des responsabilités dans le domaine du financement de la formation de la main-d'oeuvre semble être accepté en principe, mais le taux d'investissement de chaque acteur (gouvernement et partenaires sociaux, entreprises et travailleurs) reste généralement bas dans la pratique.


[69] Public expenditure on education as a percentage of GDP, source: Unesco-OECD-Eurostat UOE; Percentage of population, aged 25-64, participation in education and training, source: Labour Force Survey (LFS); Share of the population aged 18-24 with only lower-secondary education and not in education or training, source: Labour Force Survey (LFS).

[70] - Proportion que représentent pour les entreprises les coûts de formation par rapport au total des frais de personnel (source: Enquête sur la formation professionnelle continue - CVTS).


Commission Regulation (EC) No 2104/2002 of 28 November 2002 adapting Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sample survey in the Community and Commission Regulation (EC) No 1575/2000 implementing Council Regulation (EC) No 577/98 as far as the list of education and training variables and their codification to be used for data transmission from 2003 onwards are concerned

Règlement (CE) n° 2104/2002 de la Commission du 28 novembre 2002 portant adaptation du règlement (CE) n° 577/98 du Conseil relatif à l'organisation d'une enquête par sondage sur les forces de travail dans la Communauté et du règlement (CE) n° 1575/2000 de la Commission portant application du règlement (CE) n° 577/98 du Conseil en ce qui concerne la liste des variables sur l'éducation et la formation et la codification à utiliser pour la transmission des données à compter de 2003


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002R2104 - EN - Commission Regulation (EC) No 2104/2002 of 28 November 2002 adapting Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sample survey in the Community and Commission Regulation (EC) No 1575/2000 implementing Council Regulation (EC) No 577/98 as far as the list of education and training variables and their codification to be used for data transmission from 2003 onwards are concerned

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002R2104 - EN - Règlement (CE) n° 2104/2002 de la Commission du 28 novembre 2002 portant adaptation du règlement (CE) n° 577/98 du Conseil relatif à l'organisation d'une enquête par sondage sur les forces de travail dans la Communauté et du règlement (CE) n° 1575/2000 de la Commission portant application du règlement (CE) n° 577/98 du Conseil en ce qui concerne la liste des variables sur l'éducation et la formation et la codification à utiliser pour la transmission des données à ...[+++]


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adapting Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sample survey in the Community and Commission Regulation (EC) No 1575/2000 implementing Council Regulation (EC) No 577/98 as far as the list of education and training variables and their codification to be used for data transmission from 2003 onwards are concerned

portant adaptation du règlement (CE) n° 577/98 du Conseil relatif à l'organisation d'une enquête par sondage sur les forces de travail dans la Communauté et du règlement (CE) n° 1575/2000 de la Commission portant application du règlement (CE) n° 577/98 du Conseil en ce qui concerne la liste des variables sur l'éducation et la formation et la codification à utiliser pour la transmission des données à compter de 2003


28. Supports the proposal by the EU institutions that, with request to the principle of equal treatment, the number of Roma working in public services should be increased; points out, however, that in order to make this possible it is necessary not only for governments to pursue personnel and labour-force training policies which promote it but also to make special efforts and provide active support to facilitate public acceptance of the principle;

28. soutient la proposition présentée par les institutions de l'Union selon laquelle, au nom du principe de l'égalité de traitement, le nombre de Roms travaillant dans les services publics devrait être augmenté; souligne toutefois, qu'à cet effet, il est nécessaire que les gouvernements poursuivent des politiques du personnel et de formation de la main-d'œuvre dans ce sens, mais aussi déploient des efforts particuliers et apportent un soutien marqués pour faciliter l'acceptation de ce principe par la population;


28. Supports the proposal by the EU institutions that, with request to the principle of equal treatment, the number of Roma working in public services should be increased; points out, however, that in order to make this possible it is necessary not only for governments to pursue personnel and labour-force training policies which promote it but also to make special efforts and provide active support to facilitate public acceptance of the principle;

28. soutient la proposition présentée par les institutions de l'Union selon laquelle, au nom du principe de l'égalité de traitement, le nombre de Roms travaillant dans les services publics devrait être augmenté; souligne toutefois, qu'à cet effet, il est nécessaire que les gouvernements poursuivent des politiques du personnel et de formation de la main-d'œuvre dans ce sens, mais aussi déploient des efforts particuliers et apportent un soutien marqués pour faciliter l'acceptation de ce principe par la population;


66. Emphasises that a highly skilled and educated labour force is one of the driving forces of innovation and constitutes a significant competitive advantage for the Union; stresses that high-quality vocational education and training contribute fundamentally to sustainable development and to the creation of a functioning single market, and should be constantly adapted to the needs and developments in the European labour market through an extensive dialogue among all interested parties;

66. insiste sur le fait qu'une main d'œuvre hautement qualifiée et instruite constitue l'un des ressorts de l'innovation et représente un avantage concurrentiel important pour l'Union; souligne que la bonne qualité de l'enseignement et de la formation professionnels contribuent de façon majeure au développement durable et à la réalisation du marché intérieur unique et qu'il convient de les adapter constamment aux besoins et aux évolutions du marché du travail européen grâce à un vaste dialogue entre toutes les parties prenantes;


66. Emphasises that a highly skilled and educated labour force is one of the driving forces of innovation and constitutes a significant competitive advantage for the Union; stresses that high-quality vocational education and training contribute fundamentally to sustainable development and to the creation of a functioning single market, and should be constantly adapted to the needs and developments in the European labour market through an extensive dialogue among all interested parties;

66. insiste sur le fait qu'une main d'œuvre hautement qualifiée et instruite constitue l'un des ressorts de l'innovation et représente un avantage concurrentiel important pour l'Union; souligne que la bonne qualité de l'enseignement et de la formation professionnels contribuent de façon majeure au développement durable et à la réalisation du marché intérieur unique et qu'il convient de les adapter constamment aux besoins et aux évolutions du marché du travail européen grâce à un vaste dialogue entre toutes les parties prenantes;


11. Underlines that active labour market policies can be a more efficient way to protect workers against labour market risk and that in order to strike a balance between flexibility and security, there is therefore a need for adequate resources - in terms of amount and duration - for unemployment benefit and the simultaneous operation of a network of interventions and facilities for the training and retraining of the labour force; calls on the Member ...[+++]

11. souligne que des politiques actives en faveur du marché de l'emploi peuvent s'avérer plus efficaces pour protéger les travailleurs contre les dangers qu'il génère et que, pour parvenir à un équilibre entre la flexibilité et la sécurité, il convient de consacrer des ressources appropriées − en termes de volume et de durée − aux indemnités de chômage tout en mettant parallèlement en œuvre un éventail d'interventions et d'infrastructures visant la formation et le recyclage de la main-d'œuvre; invite les États membres à mettre en place des mesures et des actions spécifiques destinées à faciliter la requalification professionnelle en ass ...[+++]




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'labour force training' ->

Date index: 2022-03-26
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